Γέφυρα ζωής πάνω από «το πέρασμα του Σόλωνα»

Γέφυρα ζωής πάνω από «το πέρασμα του Σόλωνα»

3' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν στο «κοφτήρι» της Κηφισίας (οδός Στεφάνου Δέλτα) υπήρχε πεζογέφυρα, ο κ. Φαίδων Καρυδάκης δεν θα πενθούσε σήμερα για την απώλεια του 15χρονου γιου του, μαθητή του Κολλεγίου Ψυχικού. Αν δεν είχε σκοτωθεί σε τροχαίο ο Σόλωνας Καρυδάκης, μάλλον δεν θα κατασκευαζόταν ποτέ αυτή η πεζογέφυρα…

Επειδή, όμως, η ζωή δεν κυλά πάνω σε υποθετικές διαστάσεις -κυνικές ή ρομαντικές δεν έχει σημασία- ο κ. Καρυδάκης το μόνο που μπορεί να εύχεται σήμερα είναι ότι, με την κατασκευή του έργου, οι συμμαθητές του Σόλωνα, ο οποίος έχασε τη ζωή του στις 5 Δεκεμβρίου 2009, όταν ένας ασυνείδητος οδηγός πέρασε με κόκκινο, δεν θα έχουν την ίδια κατάληξη με τον γιο του.

Και επειδή συχνά τα παιδιά δίνουν την έμπνευση στους μεγάλους, ο δυστυχής πατέρας, οι συνεργάτες του και το Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ιδρυμα αποφάσισαν να ονομάσουν την πεζογέφυρα «Γέφυρα παιδιών – γέφυρα ονείρων» ορμώμενοι από τη φράση «Γεφυρώστε τα όνειρά μας», που είχαν αναρτήσει οι συμμαθητές του Σόλωνα σε πανό λίγο μετά το τραγικό συμβάν.

Ενα επίτευγμα

«Ελπίζω μέχρι τις 5 Δεκεμβρίου, στην επέτειο του θανάτου του Σόλωνα, η πεζογέφυρα να είναι έτοιμη, κι αν όχι ολοκληρωμένη, τουλάχιστον να δοθεί σε χρήση. Θα το ήθελα πολύ. Ετσι, για να θυμηθούμε τον Σόλωνα, όπως του πρέπει», λέει στην «Κ» ο κ. Φαίδων Καρυδάκης, πατέρας του Σόλωνα, ο οποίος συμμετέχει ως μηχανικός στο έργο της πεζογέφυρας και υπόσχεται ότι θα είναι ένα «όμορφο τεχνικό επίτευγμα, το οποίο έχει ήδη υπερβεί κάποια γραφειοκρατικά εμπόδια και προχωρεί. Από εδώ και πέρα, όλα θα κυλήσουν πολύ γρήγορα».

Στη μνήμη του άτυχου μαθητή θα φιλοτεχνηθεί ένα γλυπτό με τίτλο «Το πέρασμα του Σόλωνα».

Τα παιδιά, όμως, εξακολουθούν να κατηφορίζουν τη Στεφάνου Δέλτα στο Ψυχικό και περιμένουν στο φανάρι της Κηφισίας. Λόγω Starbucks φυσικά. Για έναν χυμό, άντε έναν καφέ με πολλή σαντιγί για τους πιο μάγκες της παρέας. Εφηβική ανεμελιά και φλυαρία. Φλερτ και πειράγματα. Ερωτισμός και αφηρημάδα. Με τζιν φαρδύ, εσώρουχα που ξεμυτίζουν, μακριά μαλλιά, ακροβατούν μεταξύ παιδικής ηλικίας κι ενηλικίωσης. Θα θυμηθούν να σταματήσουν μέχρι να ανάψει πράσινο για τους πεζούς; Κι αν τα παιδιά προσέξουν, οι οδηγοί θα προλάβουν να φρενάρουν; Ολα στην τύχη. Οσο κρατάει ένας στεναγμός. Ενα στραβοπάτημα κι όλα μπορεί να χαθούν. Εκκρεμή όνειρα για σπουδές, έρωτες που έμειναν ατέλειωτοι, αγκαλιές-αναμνήσεις. Μια ζωή-άνω τελεία.

Είναι μαύρες σκέψεις αυτές. Οι γονείς τις διώχνουν σαν μύγες από μπροστά τους. «Δεν μπορεί να συμβεί σε μας», σκέφτονται για να τις ξορκίσουν. Εγινε όμως το κακό. Πριν από δέκα μήνες. Κι ήταν ο Σόλωνας Καρυδάκης 15 χρόνων. Στο ίδιο σχολείο. Ή στο διπλανό. Σε αυτό το καταραμένο σημείο, ένα φανάρι στην Κηφισίας στο ύψος της «Αβάνας». Ο γυμνασιάρχης ήταν ασαφής. «Ναι, φεύγουν τα παιδιά και πάνε, δεν μπορούμε να τους το απαγορεύσουμε…». Μη φανούν κι οι γονείς μίζεροι και συντηρητικοί. «Να πάνε, να πάνε. Αλλά η πεζογέφυρα;». «Κόλλησε», η απάντηση. Τρεις δήμοι, το υπουργείο, πολλή γραφειοκρατία.

Το θέμα της κατασκευής είχε «κολλήσει» στο υπουργείο, είπαν οι δήμαρχοι. «Αργησε να ξεμπλοκάρει η διαδικασία έγκρισης λόγω αργοπορίας δημοτικών συμβουλίων να πάρουν τις αποφάσεις τους», λένε άλλοι.

Ολα είναι έτοιμα

Επειδή δεν χωράει άλλη μιζέρια και γκρίνια, το έργο θα ξεκινήσει άμεσα, καθώς την επόμενη εβδομάδα υπογράφεται η υπουργική απόφαση και η σύμβαση μεταξύ υπουργείου και ιδιωτών, καθώς φορέας υλοποίησης του έργου είναι το Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ιδρυμα. Οι μελέτες έχουν εγκριθεί, ωστόσο οι όποιες καθυστερήσεις αποδίδονται στον πολυδιάστατο και πολυσύνθετο χαρακτήρα του έργου «Κάθε πλευρά της γέφυρας θα έχει έναν πυρήνα με δύο ασανσέρ, κυλιόμενες σκάλες και ραμπόσκαλες, και πραγματικά απαιτήθηκε συντονισμός πολλών φορέων μέχρι να ξεκινήσει η κατασκευή», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Αλέξανδρος Σαμαράς, ο αρχιτέκτων που έχει την επίβλεψη του έργου, και προσθέτει ότι «η προσδοκία μας είναι να ολοκληρωθεί μέχρι τον Δεκέμβριο».

Από την πλευρά του κολλεγίου, ο εκπρόσωπος δημοσίων σχέσεων κ. Δημ. Καραμάνος δηλώνει ικανοποιημένος, καθώς, όπως λέει, «το έργο πήρε τον δρόμο της πραγματοποίησης. Ελπίζουμε να αρχίσει η κατασκευή του μέσα στο 2010, όπως έχουν δεσμευτεί όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς».

Δεν πρόκειται για συνήθη πεζογέφυρα. «Δυστυχώς αυτές οι γέφυρες καθυστερούν. Κάποιες δεν γίνονται ποτέ. Αυτή τη φορά, όμως, υπήρξε συνεργασία όλων, προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, και τα καταφέραμε», επισημαίνει ο πολιτικός μηχανικός κ. Δημ. Αναγνωστόπουλος, σύμβουλος του υπουργού Υποδομών.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT