Ποιους κλάδους ευνοεί η νέα καταναλωτική συμπεριφορά

Ποιους κλάδους ευνοεί η νέα καταναλωτική συμπεριφορά

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού τομέα από τη μια και του ηλεκτρονικού εμπορίου από την άλλη εμφανίζονται αυτές με τη μεγαλύτερη προοπτική στην ελληνική αγορά τα επόμενα χρόνια, με βάση τις δομικές αλλαγές που συντελούνται στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης. Εκ πρώτης όψεως το παραπάνω μοιάζει αντιφατικό, καθώς ο αγροδιατροφικός τομέας σημαίνει για πολλούς επιστροφή στην παράδοση, ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο παραπέμπει στην καινοτομία. Η αλήθεια είναι στον αγροτοδιατροφικό τομέα μπορεί να εφαρμοσθούν πολλές νέες τεχνολογίες για τη βελτίωσή του, ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να εισέλθει σε όλες τις κατηγορίες του παραδοσιακού λιανεμπορίου.

Η τελευταία έρευνα της Boston Consulting Group (BCG) για την καταναλωτική συμπεριφορά έδειξε ότι 2 στους 3 Ελληνες προσέχουν να αγοράζουν εγχώρια προϊόντα περισσότερο από ό,τι συνήθιζαν στο παρελθόν, ενώ το 78% δήλωσαν ότι σε αντίστοιχη ποιότητα και τιμή προτιμούν τα εγχώρια προϊόντα. Επιπλέον, σύμφωνα με την ίδια έρευνα ψηλά στην κλίμακα των αξιών των Ελλήνων καταναλωτών βρίσκονται επίσης η υγεία, το περιβάλλον, καθώς και τα προϊόντα που καλλιεργούνται τοπικά. «Οι επιχειρήσεις που παρέχουν προϊόντα που απευθύνονται σε αυτές τις αξίες θα έχουν σαφώς μεγαλύτερη απήχηση, καθώς και επιχειρήσεις με προϊόντα που έχουν ιστορία στην αγορά ή παρασκευάζονται τοπικά», επισημαίνει η ΒCG.

Η ανάπτυξη του αγροτοδιατροφικού τομέα, σύμφωνα με σχετική έρευνα για τον κλάδο που διενήργησε η McKinsey & Company κατέληξε άλλωστε στην εκτίμηση ότι μέσα από μια σειρά δράσεων που θα σχετίζονται με τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των αγροτικών προϊόντων, αλλά και την προαγωγή του στοιχείου της ελληνικότητας, θα συμβάλει σε ορίζοντα δεκαετίας κατά 4,5 δισ. ευρώ ετησίως στην ακαθάριστη προστιθέμενη αξία, στη δημιουργία 140.000 νέων θέσεων εργασίας.

Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, η συγκεκριμένη δυνητική αγορά στην Ελλάδα εκτιμάται σε 7,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με την έρευνα της BCG μόνο το 12% των Ελλήνων πραγματοποιούν αγορές μέσω Διαδικτύου (έναντι 40% κατά μέσο όρο στην Ευρώπη) οι οποίες αντιστοιχούν μόλις στο 7,7% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων στην Ελλάδα ή περίπου 700 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, οι Ελληνες καταναλωτές πραγματοποιούν αναζητήσεις στο Διαδίκτυο για έρευνα και σύγκριση τιμών, πριν προβούν στην αγορά προϊόντων στα καταστήματα του παραδοσιακού εμπορίου, οι οποίες αντιστοιχούν σε προϊόντα συνολικής αξίας 7,5 δισ. ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση είτε οι αγορές γίνονται με το συμβατικό τρόπο είτε ηλεκτρονικά και σε οποιοδήποτε κλάδο, αυτό που θα πρέπει να έχουν κατά νου οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα είναι να δίνουν έμφαση στη σχέση ποιότητας-τιμής. Η εποχή που οι Ελληνες καταναλωτές ξόδευαν απερίσκεπτα και συχνά για λόγους εντυπωσιασμού έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT