Κινεζικές εταιρίες διεκδικούν το 55% του «Ελ. Βενιζέλος»

Κινεζικές εταιρίες διεκδικούν το 55% του «Ελ. Βενιζέλος»

1' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με την υπόσχεση ότι θα καταστήσουν τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) πύλη της Κίνας στην Ευρώπη, οι κινεζικές εταιρείες Friedmann Pacific Asset Management Limited (FPAM) και Shenzhen Airport (Group) Co., Ltd διεκδικούν πλειοψηφικό μερίδιο στον μεγαλύτερο αερολιμένα της χώρας μας. Οι επισκέψεις των στελεχών των δύο επιχειρήσεων στην Αθήνα χρονολογούνται από το 2011, όταν τέθηκε για πρώτη φορά το θέμα τής (περαιτέρω) αποκρατικοποίησης του ΔΑΑ. Μάλιστα, ο επικεφαλής του ομίλου FPAM, Ερικ Τσενγκ, σε συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα πριν από μερικούς μήνες, υποσχέθηκε ότι μπορεί να αυξήσει τις αφίξεις σε ετήσια βάση, από 12 εκατομμύρια που ήταν το 2013 σε 50 εκατομμύρια μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα.

Η αποκρατικοποίηση του ΔΑΑ, παρόλο που συζητείται τρία χρόνια, τώρα αναμένεται να αρχίσει με προοπτική να ολοκληρωθεί το 2015. Το ΤΑΙΠΕΔ πρόκειται να ξεκινήσει επισήμως συζητήσεις με την καναδικών συμφερόντων PSP, η οποία συμμετέχει στον ΔΑΑ με 40%, ελέγχοντας όμως το μάνατζμεντ. Το ελληνικό Δημόσιο μέσω του ΤΑΙΠΕΔ ελέγχει το 55% και στις συζητήσεις που θα διεξαχθούν από τις δύο πλευρές περιλαμβάνεται η πώληση μετοχών από 30% έως 55%. Οι Κινέζοι ενδιαφερόμενοι, ωστόσο, έχουν γνωστοποιήσει ότι ενδιαφέρονται αποκλειστικά για πλειοψηφικό μερίδιο, το οποίο θα τους δώσει τον έλεγχο στο μάνατζμεντ του αερολιμένα.

Είναι προφανές πως η κινεζική κοινοπραξία επιδιώκει να καταστεί η Cosco… του ΔΑΑ. Σημειώνεται ότι η Shenzhen Airport ελέγχει τη λειτουργία του τέταρτου μεγαλύτερου αεροδρομίου της Κίνας, πλησίον της πόλης Σενζέν.

 

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT