Δύσκολα στην οδήγηση αυτοκίνητα, κορυφαίοι οδηγοί, ήχοι από μοτέρ πολλών ταχυτήτων, χωμάτινες διαδρομές, βουνά, πεδιάδες, σε όλο αυτό το υπέροχο ανάγλυφο της Ελλάδας, σκόνη που θυμίζει ομίχλη και χιλιάδες άνθρωποι που συγκεντρώνονται δίπλα από τις ειδικές διαδρομές. Ολα αυτά, και πολλά ακόμη, είναι το Ράλλυ Ακρόπολις. Το «ράλλυ των θεών», το οποίο επέστρεψε στο παγκόσμιο καλαντάρι και σήμερα κάτω από την Ακρόπολη θα «πέσει» η καρό σημαία (17.30) και τα 55 πληρώματα από 24 διαφορετικές χώρες θα πατήσουν το πόδι στο γκάζι για να πάρουν μέρος σε μια διοργάνωση που προβάλλει τη χώρα, ενισχύει τον τουρισμό της και στέλνει μηνύματα οδικής ασφάλειας.
Διαβάστε επίσης: Ράλλυ Ακρόπολις: Ο Οζιέ οδηγεί… την κούρσα του πρωταθλήματος
Η εθνική διοργάνωση του μηχανοκίνητου αθλητισμού θεωρείται ένας από τους πιο απαιτητικούς και ανταγωνιστικούς αγώνες του θεσμού. «Ο,τι είναι το Μονακό για τη F1, είναι το Ράλλυ Ακρόπολις για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα», είχαν πει, κατά το παρελθόν, άνθρωποι του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Και όμως αυτή τη διοργάνωση η Ελλάδα την είχε χάσει ύστερα από κακοδιαχείριση και αθέτηση υποσχέσεων προς τα αρμόδια παγκόσμια όργανα. Για να επανέλθει χρειάστηκε μια συντονισμένη κυβερνητική προσπάθεια από τον υφυπουργό Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη, ο οποίος, με τη στήριξη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, διεκδίκησε και πρόσθεσε πάλι στο… στέμμα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ το «μαργαριτάρι» του: το Ράλλυ Ακρόπολις.
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα αποτελέσει τον 9ο από τους 12 αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Μέχρι τώρα σαφές προβάδισμα στα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών έχουν ο Γάλλος Σεμπάστιαν Οζιέ (συνοδηγός ο Ζουλιάν Ινγκρασιά) και η Toyota. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής θα έχει την ευκαιρία να δοκιμάσει τις δυνάμεις του και την τεχνική του στις δύσκολες ειδικές διαδρομές των ελληνικών βουνών. Στη βαθμολογία ακολουθούν οι Ελφν Εβανς και Σκοτ Μάρτιν (Μ. Βρετανία) και Τιερί Νεβίλ – Μάρτεν Βίνταγκε (Βέλγιο).
Διαβάστε επίσης: Ράλλυ Ακρόπολις: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε μετρό και τραμ – Ποιοι δρόμοι θα είναι κλειστοί
Αυτή τη χρονιά, η πρώτη υπερ-ειδική θα διεξαχθεί (18.00) στην πλατεία Συντάγματος, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στη διοργάνωση. Ετσι, σήμερα, ο σταθμός του μετρό «Σύνταγμα» θα είναι κλειστός, ενώ τα δρομολόγια του τραμ θα διεξάγονται με τερματικό σταθμό τη στάση «Κασομούλη».
Η επόμενη ημέρα περιλαμβάνει τις ειδικές διαδρομές σε Αγίους Θεοδώρους (ώρες: 10.18, 13.24) και Λουτράκι (11.11). Θα ακολουθήσουν οι ειδικές Θήβας (15.47) και Ελάτειας (17.40) ενώ το Σάββατο και την Κυριακή τα πληρώματα θα βρεθούν σε ειδικές διαδρομές, κάθε μία με τη δική της ιστορία, όπως η Παύλιανη (08.32), οι Βωξίτες (11.52), το Ελευθεροχώρι (13.08) και, φυσικά, ο «θρυλικός» Ταρζάν (08.08, 13.18). Ο τερματισμός θα γίνει την Κυριακή στη Λαμία (15.18).