Μια φορά κι έναν καιρό, το μακρινό 1951, μια ομάδα οδηγών αυτοκινήτου αποφάσισε να πάρει μέρος σε έναν αγώνα 1.923 χλμ. να θαυμάσει τις ομορφιές της Ελλάδας και να απολαύσει την αδρεναλίνη της ταχύτητας. Την επόμενη χρονιά, ο Απόστολος Νικολαΐδης πρότεινε να δοθεί διεθνής χαρακτήρας στη διοργάνωση και να πάρει το όνομα του πιο αναγνωρίσιμου ελληνικού μνημείου, της Ακρόπολης. Με τη συμμετοχή 26 πληρωμάτων, στις 29 Μαΐου 1953… εγένετο το Διεθνές Ράλλυ Ακρόπολις.
Τα πρώτα χρόνια οι Ελληνες μονοπωλούσαν τις νίκες και τα τρόπαια. Οι ξένοι οδηγοί προέρχονταν, ως επί το πλείστον, από γειτονικές χώρες, μέχρι που, σιγά σιγά, η διοργάνωση άρχισε να χτίζει τον μύθο της. Εντυπωσιακά αυτοκίνητα, κυρίες ντυμένες με φορέματα υψηλής ραπτικής που προσπαθούσαν να διώξουν τη σκόνη με δαντελένια μαντίλια, ειδικές διαδρομές και οδηγοί, όπως οι Γερμανοί Βάλτερ Σοκ, Ευγένιος Μπέρινγκερ, ο «ιπτάμενος Φινλανδός» Τίμο Μάκινεν κ.ά., που «ύφαιναν» τον μύθο τους μέσα στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους της επαρχίας. Δίπλα σε αυτούς και οι Ελληνες (Φιλίνης, Μανιατόπουλος, Πεσματζόγλου, Λιβιεράτος κ.ά.), που έδειχναν ότι δεν είχαν τίποτα να ζηλέψουν σε οδηγικές ικανότητες ακόμη και με υποδεέστερα αυτοκίνητα.
Διαβάστε ακόμη: Ράλλυ Ακρόπολις: Εντυπωσιακά βίντεο από την υπερειδική στο Σύνταγμα
Οδηγοί και συνοδοί λατρεύουν την ενδοχώρα της Ελλάδας και ο αγώνας έδειχνε να μη γνωρίζει όρια. Το 1973 συμπεριλήφθηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ως ιδρυτικό μέλος. Οι ειδικές διαδρομές με τις συνεχόμενες και γρήγορες αλλαγές εκτόξευαν την αδρεναλίνη των πληρωμάτων και τη φήμη του. Η πιο αγαπημένη όλων ήταν αυτή που το 1979 θα ονομαστεί «Ταρζάν», παίρνοντας το όνομά της από έναν μοναχικό άνθρωπο, τον Γιώργο Μπούργο.
Στην πορεία το Ράλλυ Ακρόπολις θα αλλάξει έδρα, διαδρομές, αλλά πάντα θα γοητεύει οδηγούς και κατασκευαστές. Θα φτάσουμε στο 2013, χρονιά που ήταν η τελευταία που ο εθνικός μας αγώνας συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Γιατί είδε την πόρτα της εξόδου; Χρέη, ασυνέπεια στις υποσχέσεις, προβλήματα στην επικοινωνία με τις διεθνείς αρχές κ.λπ. Το παραμύθι αρχίζει να θαμπώνει καθώς το «ράλλυ των θεών» από τα… σαλόνια υποβιβάζεται σε αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος και μετά το 2018 χάνει τη θέση του και από αυτό. Στις 19 Ιουνίου 2020, η ανακοίνωση του υφυπουργού Λευτέρη Αυγενάκη για «σύσταση οργανωτικής επιτροπής για τη διεκδίκηση και διεξαγωγή μεγάλων διοργανώσεων μηχανοκίνητου αθλητισμού» έμοιαζε με εξαγγελία για ακόμη μία οργανωτική επιτροπή. Στις 26 Μαρτίου 2021, όμως, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε την επιστροφή του εμβληματικού αγώνα στο WRC, γεμίζοντας με χαρά τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Σε λίγες ώρες, τα μηχανοκίνητα θα βρεθούν κάτω από τον Αιώνιο Βράχο. Η καρό σημαία θα κατέβει και ο ήχος από τους κινητήρες θα δώσει το έναυσμα για την άνοδο της αδρεναλίνης. Εκατομμύρια τηλεθεατές από όλο τον κόσμο θα ταξιδέψουν, μέσα από τον αγώνα, στις ομορφιές της Ελλάδας και θα ζήσουν τον δικό τους οδηγικό μύθο μέσα από τις οθόνες τους.
- 1951
Μια ομάδα οδηγών από την Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων, με πρόεδρο τον παράγοντα του Παναθηναϊκού Απόστολο Νικολαΐδη, αποφάσισε να διοργανώσει έναν αγώνα 1.923 χιλιομέτρων. - 1952
Η ΕΛΠΑ αναλαμβάνει τη διοργάνωση του αγώνα. - 1953
Ο αγώνας γίνεται διεθνής. - 1960
Συμπεριλαμβάνεται στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. - 1973
Συμπεριλαμβάνεται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών. - 2005
Το Ράλλυ Ακρόπολις ψηφίζεται ως το καλύτερο Ράλλυ της χρονιάς. Μία από τις πιο επιτυχημένες υπερειδικές διαδρομές στην ιστορία του θεσμού διε-ξήχθη στο Ολυμπιακό Στάδιο. Περισσότεροι από 65.000 θεατές παρακολούθησαν αγωνιστικά αυτοκίνητα σε ασφάλτινη διαδρομή εντός σταδίου. - 2013
Τελευταία χρονιά που προσμέτρησε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. - 2014
Μπαίνει στο ευρωπαϊκό καλεντάρι. - 2018
Ανακοινώθηκε ότι θα σταματήσει. - 2021
Ανακοίνωση διεξαγωγής και επιστροφής του Ράλλυ Ακρόπολις στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και δήλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για τον αγώνα.
AΥΤΟ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΑΤΕ;
Η ειδική διαδρομή «Ταρζάν» είναι η θρυλικότερη του Ράλλυ Ακρόπολις. Πήρε το όνομά της από τον Γιώργο Μπούργο, ο οποίος έμενε στη Φουρνά Ευρυτανίας σε ένα απομονωμένο καλύβι και τον αποκαλούσαν Ταρζάν.
To Ράλλυ Ακρόπολις έχει διεξαχθεί 38 φορές για το WRC και 14 φορές για το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα.