Formula 1: Αλλαξε και επιταχύνει…

Η Formula 1 βρίσκεται από σήμερα στην εκκίνηση μιας σεζόν με πολλές και σημαντικές καινοτομίες

3' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είναι η Μέκκα των μηχανοκίνητων σπορ. Μόλις είκοσι τυχεροί σε όλον τον κόσμο καταφέρνουν να βρίσκονται κάθε φορά πίσω από το τιμόνι ενός μονοθέσιου με δύναμη ανάλογη ενός αεροσκάφους.

Είκοσι εκλεκτοί, που για περίπου δύο ώρες ρισκάρουν ακόμη και τη ζωή τους, κάνοντας κύκλους, όπως φέρεται να έχει πει ένας από τους θρύλους του αθλήματος, ο Τζέιμς Χαντ, και το μετέφερε στη μεγάλη οθόνη ο Ρον Χάουαρντ με το «Rush».

Η Formula 1 μπαίνει από αυτό το διήμερο και πάλι στη ζωή μας από το Μπαχρέιν και την πίστα Σακχίρ, και αναμένεται να καθηλώσει τους εκατοντάδες χιλιάδες πιστούς της μπροστά στις τηλεοράσεις τους μέχρι και τις 20 Νοεμβρίου, όταν έχοντας κάνει τον γύρο του κόσμου θα ολοκληρώσει την πορεία της στη Γιας Μαρίνα του Αμπου Ντάμπι. Πέρυσι ο τίτλος κρίθηκε στο νήμα, σε μία από τις πιο αμφίρροπες μάχες των τελευταίων χρόνων, με τον Μαξ Φερστάπεν να κατακτά τον πρώτο του τίτλο, αφήνοντας δεύτερο τον επτάκις πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον.

Formula 1: Αλλαξε και επιταχύνει…-1

Ενα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που έδωσε την ευκαιρία στον Ολλανδό να υπογράψει πριν από λίγες εβδομάδες νέο συμβόλαιο με τη Red Bull έως το 2028 και να τον κάνει έναν από τους πιο ακριβοπληρωμένους αθλητές στον κόσμο με ετήσιες απολαβές που ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ.

Χάμιλτον και Φερστάπεν θα είναι και φέτος τα μεγάλα φαβορί, ενώ η Φεράρι θα επιδιώξει να αντεπιτεθεί.

Αυτός και ο Βρετανός αντίπαλός του μοιάζουν να είναι τα απόλυτα φαβορί για να παλέψουν και φέτος μέχρι τέλους για τον τίτλο, σε μια χρονιά πάντως που οι αρκετές αλλαγές που ανακοίνωσε η FIA, δεν αποκλείεται να διαφοροποιήσουν κάποια από αυτά που θεωρούμε δεδομένα. Επίσης, όπως φάνηκε και από τα τελευταία δοκιμαστικά, ευχάριστη έκπληξη για φέτος είναι πολύ πιθανόν να αποτελέσει η Ferrari, κάτι που οι «τιφόζι» της «σκουντερία» αναμένουν με αγωνία από το 2008, οπότε πανηγύρισαν για τελευταία φορά την κατάκτηση του πρωταθλήματος στους κατασκευαστές.

Για να αποφύγει το περυσινό φιάσκο, τόσο στο Βέλγιο όσο και στο τελευταίο grand prix της σεζόν για το οποίο ο Χάμιλτον ακόμη φωνάζει, η FIA καθαίρεσε τον Μίχαελ Μάσι από αλυτάρχη και στη θέση του έβαλε τους Νίελς Βίτιτς (από το DTM) και τον Εδουάρδο Φρέιτας (από το WEC).

Για τη φετινή σεζόν θα υπάρχουν τρεις αγώνες Sprint, Ιμολα, Σπίλμπεργκ και Ιντερλάγκος, με την ομοσπονδία να αλλάζει τη βαθμολογία θέλοντας να δώσει μεγαλύτερο κίνητρο στις ομάδες και στους οδηγούς. Ετσι σε σχέση με πέρυσι που έπαιρναν βαθμούς οι τρεις πρώτοι, από φέτος θα βαθμολογούνται οι πρώτοι οκτώ (με 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 βαθμούς), με την κατάταξη στον συγκεκριμένο αγώνα να καθορίζει το grid εκκίνησης την Κυριακή. Εξαιτίας της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, αφαιρέθηκε από το καλαντάρι το grand prix του Σότσι και μάλλον θα αργήσει να μπει ξανά σε αυτό.

Στην πίστα Σακχίρ του Μπαχρέιν ξεκινά το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, ενώ ολοκληρώνεται στις 20 Νοεμβρίου στη Γιας Μαρίνα του Αμπου Ντάμπι. Ενδιαμέσως θα γίνουν τα εξής grand prix: Σαουδική Αραβία – Τζεντάχ 27/3, Αυστραλία – Μελβούρνη 10/4, Εμίλια Ρομάνια – Ιμολα 24/4, Μαϊάμι – Μαϊάμι 8/5, Ισπανία – Βαρκελώνη 22/5, Μονακό – Μονακό 29/5, Αζερμπαϊτζάν – Μπακού 12/6, Καναδάς – Μόντρεαλ 19/6, Μ. Βρετανία – Σίλβερστοουν 3/7, Αυστρία – Σπίλμπεργκ 10/7, Γαλλία – Λε Καστελέ 24/7, Ουγγαρία – Βουδαπέστη 31/7, Βέλγιο – Σπα 28/8, Ολλανδία – Ζαντβόρτ 4/9, Ιταλία – Μόντσα 11/9, Σιγκαπούρη – Σιγκαπούρη 2/10, Ιαπωνία – Σουζούκα 9/10, ΗΠΑ – Οστιν 23/10, Μεξικό – Μέξικο Σίτι 30/10, Βραζιλία – Σάο Πάολο 13/11.

Οι σημαντικότερες αλλαγές

Με στόχο να αυξηθούν ο ανταγωνισμός και το θέαμα, αλλά και να δώσει την ευκαιρία σε περισσότερες ομάδες να διεκδικήσουν τη νίκη, η FIA προχώρησε σε αρκετές αλλαγές. Μάλιστα, οι περισσότερες από αυτές θα είχαν εφαρμοστεί από το περυσινό πρωτάθλημα, αλλά πήγαν πίσω εξαιτίας της πανδημίας. Μερικές από τις πιο σημαντικές είναι: Το ελάχιστο βάρος των μονοθέσιων αυξάνεται από τα 752 κιλά στα 790 κιλά, με δεδομένο ότι από φέτος οι ομάδες θα φορούν ελαστικά 18 ιντσών. Οσον αφορά την αεροδυναμική, οι εμπρός αεροτομές θα έχουν μέχρι τέσσερα πτερύγια, ενώ απαγορεύονται πλέον τα πλαϊνά αεροδυναμικά πτερύγια. Νέος είναι και ο σχεδιασμός των πίσω αεροτομών, ενώ τα νέα αυτοκίνητα έχουν φιλοσοφία ground-effect, με τούνελ στο πάτωμα τα οποία είχαν απαγορευτεί το 1982 και επανέρχονται ώστε να μην υπάρχουν στροβιλισμοί που αποτρέπουν το ένα μονοθέσιο από το να ακολουθεί από κοντά το άλλο. Επίσης απλοποιούνται τα συστήματα των αναρτήσεων, ενώ για τους κινητήρες, αν και παραμένουν στα 1.6 lt Turbo-Hybrid, θα έχουν νέα στάνταρ μέρη στο σύστημα καυσίμου. Τέλος, όπως ανακοίνωσε η FIA, μειώνονται τα όρια των προϋπολογισμών από τα 145 εκατ. δολάρια στα 140 εκατ. δολάρια.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT