Σε μία εορταστική ατμόσφαιρα το Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών «Σπύρος Λούης» υποδέχτηκε τους καλύτερους οδηγούς του WRC στην υπερειδική του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στις κερκίδες, η «ναυαρχία του ελληνικού αθλητισμού», το ΟΑΚΑ, γιόρτασε με τον καλύτερο τρόπο τα γενέθλιά της καθώς σήμερα κλείνει τα 40 χρόνια προσφοράς στον ελληνικό αθλητισμό και την κοινωνία. Ο Πρωθυπουργός, χθες, δοκίμασε τη «συγκίνηση» της αγωνιστικής οδήγησης καθώς βρέθηκε στην πίστα του Ολυμπιακού Σταδίου ως οδηγός αλλά και ως συνοδηγός του αγωνιστικού διευθυντή της Toyota Gazoo Racing WRT, Γιάρι Μάρι Λάτβαλα.
Η μεγάλη γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού άρχισε με δύο δόξες του ελληνικού στίβου να μπαίνουν στην πίστα του Ο.Α.Κ.Α. Ο «χρυσός» Παραολυμπιονίκης Νάσος Γκαβέλας και η δύο φορές πρωταθλήτρια Ευρώπης Αντιγόνη Ντρισμπιώτη μπήκαν στην πίστα ως συνοδηγοί. Το «χρυσό» κορίτσι του βάδην ομολόγησε ότι μπήκε φοβισμένη στην αρχή αλλά στη συνέχεια ηρέμισε. Αντίθετα, ο Νάσος Γκαβέλας δήλωσε ότι δεν φοβήθηκε ούτε δευτερόλεπτο.
Το… κυρίως πιάτο της διοργάνωσης άρχισε με τον υφυπουργό Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη να δίνει την εκκίνηση του αγώνα σε ένα στάδιο με περισσότερους από 45.000 θεατές. Για να κατασκευαστεί η αγωνιστική πίστα στην ιστορική εγκατάσταση χρησιμοποιήθηκαν 1.000 κυβικά μέτρα χαλίκι, 4.000 τετραγωνικά μέτρα ξύλο, 120 τόνοι χάλυβα και 1.004 μέτρα προστατευτικά στηθαία. Η ράμπα της εκκίνησης έχει στήθηκε στην κεντρική είσοδο του σταδίου και το κοινό έχει την ευκαιρία να δει για πρώτη φορά και αγωνιστικά με υβριδική τεχνολογία.
Από το 2021, το «Ράλλυ των Θεών» βρίσκεται και πάλι στο καλεντάρι του WRC. Αυτή τη χρονιά, τα αυτοκίνητα Rally 1 διαφέρουν σε σχέση με τα περσινά. Η κορυφαία κατηγορία χρησιμοποιεί υβριδική τεχνολογία ενώ η «πράσινη» στροφή του WRC ολοκληρώνεται με τη χρήση βιοκαυσίμων και συνθετικών καυσίμων, τα οποία θα έχουν μειωμένη εκπομπή CO2 αλλά θα αντίστοιχη απόδοση και παρόμοιο κόστος. Εκτός από τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally 1 υπάρχουν και άλλες τέσσερις κατηγορίες με τις οποίες συμπληρώνεται η αγωνιστική πυραμίδα του WRC. Στις ειδικές διαδρομές δεν παίρνει μέρος μόνο η κατηγορία Rally 5.
Με τρεις ρόδες ύστερα από σύγκρουση
Στην ασφάλτινη διαδρομή τα αυτοκίνητα μπήκαν κατά ζευγάρια. Την εκκίνηση για κάθε ζευγάρι έδωσαν μέλη της Ελληνικής Κυβέρνησης και Έλληνες Ολυμπιονίκες. Το τελευταίο ζευγάρι για την κατηγορία Rally2 ήταν o Αντρέας Μίκελσεν με Skoda Fabia Evo και Γιόχαν Ροσέλ με Citroen C3. Ο Μίκελσεν όμως είχε πρόσκρουση στις μπαριέρες αλλά, παρά τη σπασμένη ανάρτηση, συνέχισε κερδίζοντας το χειροκρότημα του κοινού. Ουσιαστικά, το αυτοκίνητο του Νορβηγού κινήθηκε με τρεις ρόδες.
Την παράσταση όπως αναμενόταν έκλεψαν τα Rally 1. Όταν μπήκε στην πίστα ο Σεμπάστιαν Λεμπ όλοι οι θεατές σηκώθηκαν όρθιοι για να τιμήσουν τον εννέα φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Μία από τις πιο δυνατές κόντρες της βραδιάς ήταν αυτή του περσινού νικητή Κάλε Ροβάνπερα και Ότι Τάνακ. Τελικά, νικητής σε αυτή τη μονομαχία του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ήταν ο Τάνακ. Την γρηγορότερη διαδρομή πέτυχε ο Τιερί Νεβίλ με 1.58,4. «Ήταν μία καλή αρχή για την ομάδα μου μπροστά σε ένα φανταστικό κοινό», δήλωσε ο οδηγός
Οι Αθανασούλας / Ζακχαίος ήταν το ταχύτερο ελληνικό πλήρωμα της ημέρας. Ο Λάμπρος Αθανασούλας με το Hyundai i20 N της κατηγορίας Rally2 ήταν ταχύτερος ακόμα και από τον Σερδερίδη, που έτρεξε με το Ford Puma της κατηγορίας Rally1
Το πρόγραμμα της Παρασκευής περιλαμβάνει έξι ειδικές διαδρομές (Λουτράκι (2), Χαρβάτι, Δάφνη, Λιβαδειά, Βωξίτες), του Σαββάτου τρεις (Πύργος, Περιβόλι, Ταρζάν) και η αυλαία της διοργάνωσης του υφυπουργείου Αθλητισμού θα πέσει με τις ειδικές σε Ελευθεροχώρι και Ρεγγίνι. Το συνολικό μήκος είναι 303 χλμ.
Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr