Αγώνας Άνδρου: Όταν η ιστιοπλοΐα «άνοιξε» πανιά με την αδρεναλίνη

Αγώνας Άνδρου: Όταν η ιστιοπλοΐα «άνοιξε» πανιά με την αδρεναλίνη

Ο Ιστιοπλοϊκός Αγώνας Ανδρου στην πολυετή ιστορία του έχει χαρίσει εντυπωσιακές στιγμές δράσεις στα πληρώματα

4' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Διεθνής Ιστιοπλοϊκός Αγώνας Άνδρου «Ιωάννης Β. Γουλανδρής» έχει χαρακτηριστεί από την ιστιοπλοϊκή κοινότητα ως «The toughest race» και κάθε χρόνο επιβεβαιώνει τη φήμη του. Έτσι, και στην 56η διοργάνωση, οι ιδιαίτερα δύσκολες καιρικές συνθήκες ανέβασαν την αδρεναλίνη στα ύψη και οι ιστιοπλόοι είχαν την ευκαιρία να αγωνιστούν σε στιγμές που, όπως είπε ο Ολυμπιονίκης Τάκης Μάντης στην «K», «σε κάνουν ιστιοπλόο».

Στη διοργάνωση πήραν μέρος 17 από τα καλύτερα πληρώματα της Ελλάδος και ο ανταγωνισμός για την κατάκτηση των βαρύτιμων τροπαίων ήταν μεγάλος. Το… σκήπτρο της γενικής κατάταξης άλλαξε εφέτος χέρια καθώς η ομάδα του «Aristofani – Diana Shipping Services S.A.», με κυβερνήτη τον Σίμο Καμπουρίδη άφησε στη δεύτερη θέση τον περσινό νικητή, το «Velos – Eurobank Private Bank» των ολυμπιονικών Τάκη Μάντη και Παύλου Καγιαλή ενώ την 3η θέση κατέλαβε ένα σκάφος από την κατηγορία Sport, το «Giorgio Furuno», το οποίο κατάφερε να πλασαριστεί ανάμεσα στα «καθαρόαιμα» αγωνιστικά. Κυβερνήτες του ήταν ο Olympian Κώστας Μάνθος και ο Μ. Πίττας.

Στις τελευταίες δύο κούρσες, οι καιρικές συνθήκες θέλησαν να προκαλέσουν τους ιστιοπλόους που πήραν εκκίνηση στη θαλάσσια περιοχή του φάρου Τουρλίτη. Τόσο στη δεύτερη, όσο και στην τρίτη κούρσα, η ιστιοπλοΐα αντάμωσε με την αδρεναλίνη σε στιγμές που ενθουσίασαν όλους τους αγωνιζομένους. «Στη δεύτερη κούρσα είχε αέρα και ανεβαίναμε με μία μούδα στη μαΐστρα και τον φλόκο Νο3 (σ.σ. ιστιοφορία που δηλώνει ότι υπήρχε δυνατός αέρας). Είχε μεγάλο κύμα και κατευθυνόμασταν για τη σημαδούρα Νο1. Τότε «ποδίσαμε» για να κάνουμε μπαλόνι κι εκεί η αδρεναλίνη άρχισε να ανεβαίνει γιατί ξέραμε ότι το σκάφος θα πιάσει ταχύτητα άνω των 20 μιλίων. Ήταν μία έντονη στιγμή και ο ενθουσιασμός στο πλήρωμα δεν περιγράφεται», δήλωσε στην «K» ο Μάρκος Χατζηκυριακάκης από το σκάφος «Black Jack» που έτρεξε με τα χρώματα της Porsche.

Η 2η κούρσα ήταν αυτή που… σημάδεψε και τον Ολυμπιονίκη Τάκη Μάντη. «Περάσαμε τη σημαδούρα και σηκώσαμε μπαλόνι. Εκεί το σκάφος πλάγιασε πάρα πολύ. Αυτές οι συνθήκες όμως σε κάνουν ιστιοπλόο και αυτή είναι η ομορφιά του αθλήματος μας», υπογράμμισε ο Τάκης Μάντης.

«Οδηγός μας ήταν η αδρεναλίνη»

Ο Ιστιοπλοϊκός Αγώνας Άνδρου στην πολυετή ιστορία του έχει χαρίσει εντυπωσιακές στιγμές δράσεις στα πληρώματα. Δεν είναι τυχαίο ότι, κάθε χρόνο, οι κορυφαίοι ιστιοπλόοι μας συμπεριλαμβάνουν τη διοργάνωση στο αγωνιστικό πρόγραμμά τους. Ακόμα και οι δύσκολες στιγμές αποτελούν μέρος της πρόκλησης. «Εμείς στη δεύτερη κούρσα σκίσαμε τη μαΐστρα. Είχαμε πάρει μία καλή εκκίνηση και μετά σκίστηκε. Πολύ γρήγορα οι μισοί την μαζέψαμε και οι άλλοι μισοί ετοίμασαν το πανί θυέλλης για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε. Δεν σκεφτήκαμε ούτε στιγμή να εγκαταλείψουμε. Θέλαμε να αναμετρηθούμε με τους αντιπάλους και τον καιρό. Η ένταση ήταν τεράστια και είχαμε την αδρεναλίνη για οδηγό μας», μας αφηγήθηκε ο Χριστόφορος Στράτος, μέλος του πληρώματος του σκάφους «Pete».

Αγώνας Άνδρου: Όταν η ιστιοπλοΐα «άνοιξε» πανιά με την αδρεναλίνη-1

Ο Σίμος Καμπουρίδης, κυβερνήτης στο «Aristofani – Diana Shipping Services S.A.», έχει χιλιάδες μίλια στο βιογραφικό του. Η 3η κούρσα όμως του εφετινού αγώνα Άνδρου θα μείνει για πάντα χαραγμένη στη μνήμη του. «Στην τελευταία κούρσα έζησα κάποιες από τις πιο έντονες στιγμές που έχω ζήσει στη θάλασσα. Και έχω τρέξει σε πολλούς αγώνες. Συναντηθήκαμε με ένα κύμα που ήταν τόσο μεγάλο ώστε, όταν φτάσαμε στην κορυφή του κύματος με το σκάφος, φοβήθηκα μη χάσω τον έλεγχο του ιστιοφόρου. Αυτό το κύμα θα μπορούσε να κάνει το σκάφος να πάρει πολλαπλές τούμπες», μας είπε και όταν τον ρωτήσαμε εάν θα ξαναέτρεχε σε αυτή την κούρσα γνωρίζοντας τις συνθήκες, απάντησε χωρίς δισταγμό: «Και 100 φορές το ίδιο θα έκανα. Μας αρέσουν οι έντονες συνθήκες και συνήθως το αποτέλεσμα μας ανταμείβει γιατί επιζητούμε αυτού του είδους τις συγκινήσεις». 

Αγώνας Άνδρου: Όταν η ιστιοπλοΐα «άνοιξε» πανιά με την αδρεναλίνη-2

Έντονες στιγμές από αυτές που μόνο ο αθλητισμός μπορεί να προσφέρει. Ο Κώστας Μάνθος, έμπειρος αθλητής με συμμετοχή σε Ολυμπιακούς Αγώνες, μίλησε για ταχύτητα ανέμου που έφτασε ακόμη και τους 35 κόμβους: «Ήμασταν αριστερίνεμοι και έρχεται ένα άλλος σκάφος δεξίνεμο και θα έπρεπε να του παραχωρήσουμε χώρο να περάσει στη σημαδούρα. Η ταχύτητα του ανέμου έφτανε τους 35 κόμβους και έπρεπε να γίνουν δύο απανωτά «τακ». Ήταν μία δύσκολη στιγμή και ειδικά με ένα πλήρωμα που δεν διέθετε μεγάλη εμπειρία». 

Οι Ανδριώτες -και ειδικά οι κάτοικοι της Χώρας- έχουν συνδέσει τη ζωή τους με τη θάλασσα. Η Παναγιά η Θαλασσινή, που βρίσκεται πάνω σε ένα βράχο στην είσοδο του λιμανιού, αποτελεί προστάτιδα των «ανθρώπων της θάλασσας». Ο Ανδριώτης Στέλιος Μαρκουίζος έχει χιλιάδες μίλια στο ενεργητικό του στο στενό του Καφηρέα. Πάντα όμως η θάλασσα, σε κάθε αγώνα της Άνδρου, τον τροφοδοτεί με μία νέα δόση αδρεναλίνης. «Στην 3η ιστιοδρομία, κι ενώ πηγαίναμε προς Δύσβατο, κάναμε μία τσίμα (σ.σ. όταν γυρίζει η πρύμνη στον αέρα) με ταχύτητα ανέμου 28 μίλια. Το σκάφος πλανάριζε σαν τρελό και έπιασε πολύ μεγάλη ταχύτητα για τον τύπο του». 

Τη δική του άποψη κατέθεσε και ο Περικλής Λιβάς. «Ζήσαμε οριακές συνθήκες ανέμων και κυμάτων. Μας έδωσαν την ευκαιρία να ανέβουμε ως ομάδα ένα σκαλί πιο πάνω. Για τα νέα παιδιά της ομάδας αποτέλεσε την απόλυτη μύηση σε ιστιοπλοΐα με ακραίες συνθήκες», υπογράμμισε ο ιστιοπλόος που έχει διακριθεί σε έναν από τους πιο δύσκολους αγώνες του κόσμου, στον αγώνα των 600 ναυτικών μιλίων της Μάλτας.

Αγώνας Άνδρου: Όταν η ιστιοπλοΐα «άνοιξε» πανιά με την αδρεναλίνη-3
comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT