Το «Ράλλυ Ακρόπολις» έχει γράψει τη δική του ιστορία στον χώρο του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αύριο (7/9) θα αρχίσει η 67η διοργάνωση, με την κακοκαιρία «Daniel» να βάζει τα δικά της εμπόδια και να αλλάζει το πρόγραμμα. Ο ιστορικός θεσμός έχει τις… ρίζες του στο 1951 και αφού διένυσε πολλά… χιλιόμετρα εμποδίων βρίσκεται και πάλι στο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος και οι φίλοι των τεσσάρων τροχών θα έχουν την ευκαιρία να δουν τους καλύτερους οδηγούς της κατηγορίας στις ελληνικές διαδρομές.
Το 1951, μία παρέα φίλων, ζήτησαν από την ΕΛΠΑ την επανέναρξη της αγωνιστική δράσης που είχε σταματήσει εξαιτίας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Λίγους μήνες αργότερα, στις 30 Νοεμβρίου, οι μηχανές από 10 αυτοκίνητα αντήχησαν στον Βράχο της Ακρόπολις. Το «Ελληνικό Ράλλυ» άρχισε να γράφει τα πρώτα χιλιόμετρά του. Το 1952 ξεκίνησε το Ράλλυ της ΕΛΠΑ, το οποίο θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελεί τον πρόγονο της σημερινής διοργάνωσης καθώς το 1953 ο ελληνικός αγώνας αυτοκινήτου έγινε διεθνής.
Δύσκολες ειδικές διαδρομές, ιδιαίτερο τοπίο, περιπέτειες στα κακοτράχαλα βουνά της Ελλάδος έχτισαν σιγά σιγά τον μύθο του Ράλλυ Ακρόπολις στο διεθνές στερέωμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αύριο (7/9), το ενδιαφέρον των φίλων του αθλήματος θα είναι στραμμένο στην Ελλάδα και στις 08.01 π.μ. θα πραγματοποιηθεί η εκκίνηση της 67ης διοργάνωσης.
Από τον Ιερό Βράχο
Τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διένυαν οι οδηγοί του «ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις» είχαν προγραμματιστεί να είναι στη Λαμία. Όμως με γνώμονα την ασφάλεια των πληρωμάτων και των κριτών δεν θα πραγματοποιηθεί το shakedown. Έτσι, στις 17.30, θα πραγματοποιηθεί η επίσημη εκκίνηση κάτω από τον Βράχο της Ακρόπολης και λίγη ώρα αργότερα τα μηχανοκίνητα θα βρεθούν στην Πλατεία Νερού απ’ όπου θα αρχίσει στις 19.05 θα αρχίσει η υπερειδική του αγώνα.
Την επόμενη ημέρα η δράση θα πραγματοποιηθεί στον νομό Κορινθίας. Πρόκειται για την ειδική «Λουτράκι» (18,1 χλμ.). Η μία ειδική θα διεξαχθεί στις 08.23 και η δεύτερη στις 12.19. Στις 09.26 θα διεξαχθεί η διαδρομή «Πίσια». Το απόγευμα τα μηχανοκίνητα θα μεταφερθούν στη Στερεά Ελλάδα. Η 5η ειδική της διοργάνωσης θα είναι της «Λιβαδειάς» (15.12). Λίγη ώρα αργότερα σειρά έχει η «Ελάτεια» (16.45).
Την 3η ημέρα του αγώνα τα πληρώματα θα καλύψουν 141,52 χλμ. ειδικών διαδρομών. Θα διανύσουν δύο φορές τις «Παύλιανη», «Καρούτες» και «Ελευθεροχώρι». Το πρωινό σκέλος θα αρχίσει στις 07.08 και το απογευματινό στις 14.08.
Η τελευταία διαδρομή περιλαμβάνει 62,91 χλμ. αλλά, για τα πληρώματα, είναι η πιο προκλητική. Η πρώτη διαδρομή θα είναι μία διαδρομή που έχει τον δικό της… θρύλο, η «Ταρζάν» (08.52). Θα ακολουθήσουν τα δύο περάσματα της «Γραμμένης» (το δεύτερο δίνει επιπλέον βαθμούς στα πέντε πρώτα πληρώματα) και στις 15.00 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το «ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις». Εξαιτίας της κακοκαιρίας η «Γραμμένη» θα μειωθεί στα 9 χλμ. διότι υπάρχουν προβλήματα στον δρόμο από τη βροχόπτωση. Τις περισσότερες νίκες στο Ράλλυ Ακρόπολις έχει ο Κόλιν Μακρέι (πέντε).
«Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας. Πρόκειται για ένα θεσμό που υποστηρίχτηκε από την Κυβέρνηση και από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Η επιστροφή του αγώνα στο ημερολόγιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ το 2021 ήταν το αποτέλεσμα συντονισμένων ενεργειών από πλευράς πολιτείας, που αναγνωρίζει το Ράλλυ Ακρόπολις σαν ακόμα έναν πρεσβευτή της Ελλάδας, o οποίος, παράλληλα, αναπτύσσει τον αθλητικό τουρισμό», δήλωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης.
Η «Daniel» προκάλεσε προβλήματα
Η κακοκαιρία «Daniel» άφησε το… στίγμα της και στο Ράλλυ Ακρόπολις. Τα πληρώματα αντιμετώπισαν αντίξοες συνθήκες κατά τη διάρκεια των αναγνωρίσεων στις ειδικές διαδρομές. Οι δρόμοι είχαν γεμίσει λάσπη και ήταν απροσπέλαστοι ακόμα και για τα αυτοκίνητα των αναγνωρίσεων. Οι διοργανωτές αναγκάστηκαν να μειώσουν την ειδική διαδρομή «Γραμμένη» και να ακυρώσουν το shakedown.