Super League 1: Η εξίσωση των τηλεοπτικών

Η Super League 1 οραματίζεται επιστροφή στην κεντρική διαχείριση

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η σπουδαία μιντιακή συμφωνία Cosmote – Nova για την παροχή κοινού αθλητικού περιεχομένου πέρα από το ότι αλλάζει το τηλεοπτικό τοπίο, κινητοποιεί πλέον και τις ΠΑΕ της Super League 1 επαναφέροντας στο προσκήνιο το θέμα της κεντρικής διαχείρισης. Για τον φίλαθλο – συνδρομητή το ερχόμενο πρωτάθλημα θα είναι ούτως ή άλλως υπό το καθεστώς μιας άτυπης κεντρικής διαχείρισης, αφού από μία πλατφόρμα θα μπορεί να βλέπει τους αγώνες και των 14 ομάδων. Πλέον το θέμα είναι εάν η Λίγκα με τα τωρινά οικονομικά δεδομένα θα καταφέρει, στα πρότυπα των μεγάλων ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων, να βρει τον πάροχο εκείνο που θα βελτιστοποιήσει τα κέρδη των μελών της και κυρίως των μικρότερων ΠΑΕ.

Ο πρόεδρος του συνεταιρισμού Βαγγέλης Μαρινάκης στην κεντρική ομιλία του κατά τη διάρκεια της κλήρωσης του νέου πρωταθλήματος αποκάλυψε πως η SL1 έχει θέσει σε επεξεργασία σχέδιο για την κοινή διαχείριση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, που θα αποφέρει περισσότερα έσοδα.

Μάλιστα έκανε λόγο για κεντρική διαχείριση πενταετούς διάρκειας. Σημειώνεται ότι πριν από τρία χρόνια ο Ολυμπιακός αλλά και οι άλλοι μεγάλοι ήταν κάθετα αντίθετοι σε αυτό το ενδεχόμενο, προτιμώντας τις διμερείς συμφωνίες με τα κανάλια, που τους απέφεραν και μεγαλύτερα κέρδη.

Τα συμβόλαια του Big-4 με Cosmote (Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός, ΑΕΚ) και Nova (ΠΑΟΚ) λήγουν το επόμενο καλοκαίρι. Αυτό των «ερυθρολεύκων» τούς αποφέρει 18 εκατ. ευρώ ετησίως, του Παναθηναϊκού και της ΑΕΚ από 11 εκατ., του ΠΑΟΚ 8 εκατ., που με τη φετινή κατάκτηση του πρωταθλήματος ξεπέρασε τα 10 εκατ. Τα ποσά και για τους τέσσερις πλησιάζουν τα 40 εκατ. ευρώ.

Με τα ισχύοντα δεδομένα πρέπει το νέο συμβόλαιο να είναι πάνω από 60 εκατ. ευρώ προκειμένου να θεωρηθεί επικερδές, ειδικά για τις οικονομικά ασθενέστερες ΠΑΕ.

Αρης (Nova), ΟΦΗ (Cosmote), Ατρόμητος και Αστέρας Τρίπολης (Nova), βάσει δυναμικής, έχουν καταφέρει να πετύχουν καλύτερες συμφωνίες από τις υπόλοιπες έξι ομάδες (Λαμία, Παναιτωλικός, Πανσερραϊκός, Βόλος, Λεβαδειακός, Καλλιθέα), για τις οποίες αντιστοιχεί ένα ποσό της τάξεως του 1,3 εκατ. Το συνολικό ποσό που δίνεται από τους δύο παρόχους για τις 10 ομάδες είναι λίγο πάνω από 16 εκατ. ετησίως. Και αυτά τα 10 συμβόλαια λήγουν το επόμενο καλοκαίρι.

Γίνεται εύκολα αντιληπτό πως με τα ισχύοντα δεδομένα απαιτείται το συμβόλαιο που θα συναφθεί από τη Λίγκα και τον τηλεοπτικό πάροχο, που θα μπει σε διαδικασία διαπραγματεύσεων, να είναι πάνω από 60 εκατ. ευρώ προκειμένου να θεωρηθεί επικερδές, ειδικά για τις οικονομικά ασθενέστερες ΠΑΕ.

Δύσκολη εξίσωση, τουλάχιστον αν κρίνουμε από το deal των δύο παρόχων που έχει τριετή διάρκεια, αλλά και από το ότι με βάση την πορεία τους και τον αριθμό των συνδρομητών τους (περίπου 1,1 εκατομμύριο και οι δύο) θεωρείται δύσκολο κάποιος να κάνει τέτοιο άνοιγμα. Ακόμη και αν υπολογιστούν ο περιορισμός των απωλειών από τις πειρατικές πλατφόρμες και μια πιθανή ρύθμιση για τον φόρο συνδρομητικής που πληρώνουν (10%), είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν μπορεί να διατεθεί ένα τέτοιο ποσό ετησίως.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο Βαγγέλης Μαρινάκης τόνισε ότι στόχος της Λίγκας είναι τον επόμενο χρόνο να βρεθεί τηλεοπτικό συμβόλαιο και για τη Super League 2, ξεχωριστό από αυτό που θα έχει η SL1, κοντά στα 4-5 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT