Ο «γκουρού» των μεταγραφών

Ο 31χρονος Φαμπρίτσιο Ρομάνο δηλώνει δημοσιογράφος αλλά στην πραγματικότητα είναι αυτός που «ρυθμίζει» τις αγοραπωλησίες ποδοσφαιριστών, σε παγκόσμιο επίπεδο

ο-γκουρού-των-μεταγραφών-563182315

Ο Ιταλός Φαμπρίτσιο Ρομάνο είναι ένας άνθρωπος που «χώνει» τη μύτη του παντού και έχει καταφέρει να γίνει σημείο αναφοράς στον χώρο του ποδοσφαίρου, με τις αποκαλύψεις που κάνει σε όλα τα μεταγραφικά επίπεδα, συμπεριλαμβανομένων ειδήσεων που αφορούν δημοφιλείς ομάδες της Πρέμιερ Λιγκ.

Θεωρείται κορυφαίος insider σε μεταγραφικά θέματα, με πληροφορίες από πρώτο χέρι για υποθέσεις που, αν δεν τις έφερνε ο ίδιος με τις περίφημες αναρτήσεις του στη δημοσιότητα, θα γίνονταν γνωστές μόνο μέσω των επίσημων ανακοινώσεων, όταν όλα θα είχαν τελειώσει και τυπικά.

Το όνομά του έγινε trend τις τελευταίες ημέρες στην Ελλάδα, με επίκεντρο τις αποκαλύψεις για τη μεταγραφή του Φακούντο Πελίστρι από τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ στον Παναθηναϊκό. Αρχικά, είχε δημοσιοποιήσει τις επαφές των δύο ομάδων και στη συνέχεια αποκάλυψε τη διαφαινόμενη συμφωνία, προκαλώντας ιδιαίτερη αίσθηση, κυρίως επειδή είχε μεσολαβήσει μια ηχηρή διάψευση από την πλευρά των «πρασίνων».

Λίγες ώρες αργότερα επιβεβαίωσε, με νέα ανάρτησή του, την οριστική συμφωνία, με «γαρνιτούρα» το οικονομικό υπόβαθρό της και ενθουσίασε το φιλοθέαμον κοινό, που είδε τη δύναμη της εσωτερικής πληροφόρησης να θριαμβεύει σε βάρος των επίσημων διαρροών και διαψεύσεων.

Οι 50 εκατομμύρια πιστοί και τα απλωμένα πλοκάμια

Ο Ρομάνο θεωρείται «γκουρού» των μεταγραφών και ακολουθείται πιστά από 50 εκατομμύρια φιλάθλους, οι οποίοι είναι συνδεδεμένοι με τους λογαριασμούς του για να μαθαίνουν από πρώτο χέρι ό,τι ενδιαφέρον προκύπτει στη μεταγραφική αγορά, πριν το δουν γραμμένο σε ιστοσελίδες και εφημερίδες. Οι αναρτήσεις του είναι αποκαλυπτικές και σχεδόν πάντα έγκυρες, με μικρά ποσοστά λάθους.

Εάν ο Ρομάνο γράψει ότι μια μεταγραφική υπόθεση εξελίσσεται καλά, συνήθως επιβεβαιώνεται λίγο αργότερα με υπογραφές και ανακοινώσεις. Εάν, αντίθετα, αφήσει να εννοηθεί ότι τα πράγματα κάπου σκαλώνουν, η πιθανότερη εξέλιξη είναι να ακολουθήσει πολύ σύντομα ένα μεταγραφικό ναυάγιο.

Το εντυπωσιακό με την περίπτωσή του είναι ότι έχει εξαιρετική πληροφόρηση σε όλα τα επίπεδα ανταγωνισμού και όχι μόνο στους χώρους όπου κινούνται οι πιο γνωστοί μάνατζερ. Την ίδια μέρα που αποκαλύπτει μια μεταγραφική υπόθεση της Μπαρτσελόνα, αποκαλύπτει και μεταγραφές ομάδων της Μολδαβίας ή του Αζερμπαϊτζάν. Είναι απλωμένα παντού τα πλοκάμια του και δίνει την αίσθηση ότι ελέγχει όλη τη μεταγραφική αγορά.

Θα περίμενε κανείς ότι ο Φαμπρίτσιο Ρομάνο έχτισε αυτό το δίκτυο πληροφοριών με σκληρή δουλειά πάρα πολλών χρόνων. Λάθος! Είναι μόλις 31 ετών και σύμφωνα με τον αστικό μύθο, μπήκε στον χώρο από σπόντα. Σε ηλικία 18 χρονών κι ενώ είχε αρχίσει να ασχολείται ερασιτεχνικά με τη δημοσιογραφία, ένας μάνατζερ του ζήτησε βοήθεια με κάποια δημοσιεύματα για να προχωρήσουν οι μεταγραφές δύο νεαρών παικτών που εν συνεχεία έγιναν σταρ, του Ικάρντι και του Ντελοφέου.

Ο «γκουρού» των μεταγραφών-1
Ο Φαμπρίτσιο Ρομάνο στην Πορτογαλία, πριν από τον αγώνα της Πόρτο και της Ιντερ για το Champions League, τον Μάρτιο του 2023 (Shutterstock)

Ισχυρές διασυνδέσεις, προσεκτικές κινήσεις

Η εμπλοκή του σ’ αυτήν την υπόθεση τον έκανε να στραφεί από μικρή ηλικία στη μεταγραφική αγορά και να αποκτήσει ισχυρές διασυνδέσεις στον κόσμο των μάνατζερ, απ’ όπου αντλούσε πληροφορίες και κατά κάποιο βολικό τρόπο για όλους, βοηθούσε με τις αναρτήσεις του τη δουλειά τους. Λόγω της φήμης που άρχισε να κτίζει, σύντομα απέκτησε γνωριμίες σε πολλές ομάδες και έχτισε προσωπικούς δεσμούς με πολλούς ποδοσφαιριστές, παράγοντες και τεχνικούς διευθυντές, εξασφαλίζοντας πρωτογενή ενημέρωση για τις μεταγραφικές κινήσεις.

Ηταν πάντα προσεκτικός και φρόντιζε να δημοσιοποιεί μεταγραφικές υποθέσεις στον κατάλληλο χρόνο και με τον κατάλληλο τρόπο, χωρίς κίνδυνο να τις «κάψει». Με την πάροδο του χρόνου, ισχυροποίησε τη θέση του, σε σημείο να τον ψάχνουν ατζέντηδες για να του δώσουν πληροφορίες αντί να τους ψάχνει αυτός! Τον βοήθησαν σημαντικά οι δεξιότητές του στη χρήση των νέων τεχνολογιών, η οργανωμένη διείσδυσή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το καλό μορφωτικό επίπεδο που διαθέτει και η άνεσή του με τις ξένες γλώσσες. Πέρα από τα ιταλικά, μιλάει άψογα αγγλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, ενώ μπορεί να επικοινωνεί καλά και σε αρκετές γλώσσες ακόμα.

Δηλώνει δημοσιογράφος, αλλά, στην πραγματικότητα, ο Φαμπρίτσιο Ρομάνο είναι μια ολόκληρη… εταιρεία. Αν και δηλώνει εργασιομανής, σε σημείο να μην έχει καθόλου προσωπική ζωή, ειδικά όταν πλησιάζει η εποχή των μεταγραφών, δεν μπορεί να παρακολουθεί μόνος του όλο το μεταγραφικό παζάρι. Εχει πίσω του μια μεγάλη ομάδα συνεργατών που συγκεντρώνουν πληροφορίες κι αυτός τις φιλτράρει, αποφασίζοντας το πώς θα τις χειριστεί, με τις αναρτήσεις του. Το περίφημο «Here we go», που χρησιμοποιεί σε κάθε ανάρτησή του, όταν αποκαλύπτει μια μεταγραφική βόμβα, σημαίνει γενικό συναγερμό και κινητοποιεί τους ακολούθους του, που αυξάνονται με θεαματικούς ρυθμούς καθημερινά.

Μόνο στο Instagram έχει ξεπεράσει τους 31 εκατ. ακολούθους και έχει κάνει σχεδόν έξι χιλιάδες αναρτήσεις, αποκαλύπτοντας εκατοντάδες μεταγραφικές υποθέσεις. Αντίστοιχη κίνηση έχει και ο λογαριασμός του στο Χ (πρώην twitter), γεγονός που φυσικά δεν αφήνει αναξιοποίητο. Η εταιρεία του έχει εξελιχθεί σε μια ολόκληρη βιομηχανία, σε τέτοιο σημείο ώστε το περιοδικό Forbes τον συμπεριέλαβε το 2022 στην ευρωπαϊκή λίστα με τους 30 καλύτερους χειριστές κοινωνικών δικτύων και μάρκετινγκ κάτω των 30 ετών!

Εξυπακούεται ότι όλο αυτό το σκηνικό δεν είναι ανέφελο. Οι μεταγραφές στο σύγχρονο ποδόσφαιρο είναι ένας ατελείωτος χορός δισεκατομμυρίων ευρώ και όσοι μπαίνουν σ’ αυτό το γαϊτανάκι, συνήθως ασπάζονται τη λογική του «κοντά στον βασιλικό, ποτίζεται και η γλάστρα». Το όνομα του Φαμπρίτσιο Ρομάνο απαντάται πολύ συχνά σε διάφορες μικρές και πολύ μεγάλες μεταγραφικές υποθέσεις. Στα μάτια πολλών, οι αναρτήσεις του είναι πολύ συχνά στοχευμένες και μοιάζουν να εξυπηρετούν τα συμφέροντα των «φίλων» του, όχι φυσικά με το… αζημίωτο.

Εταιρεία με «ταρίφα»

Αν και η γενική εντύπωση είναι ότι πρόκειται για τον αδιαμφισβήτητο «γκουρού» των μεταγραφών υποθέσεων, η εμπλοκή του σ’ αυτές ξεπερνάει κάποια όρια της δεοντολογίας, σύμφωνα με κατηγορίες που έχουν καταγραφεί σε βάρος του. Ορισμένες απ’ αυτές πήραν μεγάλη δημοσιότητα και διακινδύνευσαν τη φήμη του, τσαλακώνοντας το προφίλ του. Η πιο μεγάλη επίθεση έγινε από τη δανέζικη εφημερίδα «Tipsbladdet», με επίκεντρο την υπόθεση του Ρούνι Μπάργκτζι της Κοπεγχάγης. Είχε παραγκωνιστεί αγωνιστικά από την ομάδα του για ένα διάστημα και σύμφωνα με σχετικές αναρτήσεις του Ρομάνο, ο λόγος ήταν η άρνησή του να ανανεώσει το συμβόλαιό του με την ομάδα. Η οργισμένη διάψευση από την Κοπεγχάγη προκάλεσε το ενδιαφέρον της εφημερίδας που ξεκίνησε μια εκτεταμένη έρευνα γύρω από τον τρόπο που αντλεί τις πληροφορίες του ο Ρομάνο και τη μεθοδολογία που χρησιμοποιεί για να επηρεάζει τις καταστάσεις.

Την έρευνα τη διηύθυνε ο Τρολς Μπάγκερ Θόργκενσεν και τα συμπεράσματά της ήταν κάθε άλλο παρά κολακευτικά για τον Ναπολιτάνο δημοσιογράφο. «Ξέρω ότι ο Ρομάνο λατρεύεται εκεί έξω. Αλλά πρέπει απλώς να πω ότι συχνά κάνει θελήματα για ατζέντηδες και παίρνει τις πληροφορίες του από εκεί, όπως φαίνεται από την πίεση που ασκεί στην Κοπεγχάγη. Αυτό όμως δεν μπορεί να θεωρηθεί δημοσιογραφία. Είναι μια μπίζνα, όπου ομάδες και ατζέντηδες θέλουν να πληρώσουν για να αποκτήσουν δημοσιότητα», έγραψε ο Θόργκενσεν, ισχυριζόμενος ότι η «Tipsbladdet» έχει στην κατοχή της έγγραφα που αποδεικνύουν ότι η εταιρεία του Ρομάνο επικοινωνεί με ομάδες και τους κάνει προτάσεις για εξαγορά δημοσιότητας μέσω αναρτήσεων, με το τιμολόγιο να είναι πιο «τσουχτερό» όσο πιο δαπανηρή είναι η μεταγραφή.

«Η εταιρεία πίσω από τον Ρομάνο προσπαθεί προφανώς να συνάψει συνεργασίες με συλλόγους. Πρέπει λοιπόν να δεχθείς αυτά που λέει με λίγη επιφυλακτικότητα, γιατί μπορεί να τα λέει με εμπορική πρόθεση. Αυτό δεν είναι δημοσιογραφία. Είναι μια επιχείρηση, όπου τόσο οι σύλλογοι όσο και οι παράγοντες πρέπει τελικά να πληρώσουν για τη δημοσιότητα. Αυτό δεν λειτουργεί, τουλάχιστον όχι στη δημοσιογραφία. Νομίζω ότι πρέπει να θυμόμαστε ότι αυτό που θα έπρεπε να μοιάζει με δημοσιογραφία, μπορεί στην πραγματικότητα να καθοδηγείται από καθαρά εμπορικά συμφέροντα», έγραφε σε κάποιο άλλο σημείο της έρευνας ο Θόργενκσεν, χωρίς να υπάρχει αντίλογος από την άλλη πλευρά ή αντίδραση μέσω της δικαστικής οδού.

Αντίστοιχη καταγγελία που επιβεβαιώνει τα συμπεράσματα της έρευνας έκανε και ο πρώην διευθυντής μάρκετινγκ της Βαλερένγκα, ο οποίος αποκάλυψε ότι δέχθηκε πρόταση από τον Ρομάνο για να προωθεί παίκτες της ομάδας μέσω των αναρτήσεών του στα social media, εκμεταλλευόμενος τη μεγάλη του φήμη στο διαδίκτυο. Με δηλώσεις του στην νορβηγική ιστοσελίδα «Idrettspolitikk.no», ο Μεχράν Αμουντσέν-Ανσάρι αποκάλυψε ότι η εταιρεία που εκπροσωπούσε τον Ρομάνο έστελνε e-mail σε συλλόγους της Σκανδιναβίας, με αντάλλαγμα την προώθηση των παικτών τους. Οπως είπε, μια απλή αναφορά του ονόματος ενός ποδοσφαιριστή στις αναρτήσεις του κόστιζε 11.600 κορόνες Νορβηγίας (περίπου 1.000 ευρώ) ενώ υπήρχε ξεχωριστή τιμολόγηση για διάφορα είδη «υπηρεσιών». Κι αν υπήρχε τέτοια πολιτική σε ημιεπαγγελματικά πρωταθλήματα όπως αυτά των σκανδιναβικών χωρών, πόσο ψηλότερα θα μπορούσε να είναι άραγε τα νούμερα στις μεγάλες αγορές του παγκοσμίου ποδοσφαίρου;

Ο Φαμπρίτσιο Ρομάνο εξαργυρώνει τη φήμη του και τα εκατομμύρια των θαυμαστών που τον ακολουθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέροντας κι άλλου είδους υπηρεσίες, μέσω της πλατφόρμας «Memmo.me». Είναι μια εξειδικευμένη ιστοσελίδα που τη χρησιμοποιούν πολλά διάσημα πρόσωπα όπου οι θαυμαστές τους ζητούν να κάνουν κάτι γι’ αυτούς έναντι σχετικού ανταλλάγματος, όπως π.χ να ευχηθούν «χρόνια πολλά» σε ένα παιδί που έχει τα γενέθλιά του ή να φτιάξουν ένα ευχητήριο βίντεο για τον γάμο ενός ζευγαριού, που θα προβληθεί στη δεξίωση!

Αν και ο Φαμπρίτσιο Ρομάνο δέχθηκε πολλές πιέσεις από την «Tipsbladdet» για να της παραχωρήσει συνέντευξη και να απαντήσει στις κατηγορίες, δεν ενέδωσε. Παρά το μπαράζ των δημοσιευμάτων, επέλεξε να τηρήσει «σιγήν ιχθύος». Η μόνη απάντηση που έδωσε στους επικριτές του ήταν με έμμεσο τρόπο πριν από ένα χρόνο, όταν ρωτήθηκε από έναν ακόλουθό του «πόσο χρόνο περνάει με το τηλέφωνό στο χέρι καθημερινά». Η απάντησή του ήλθε με τη μορφή ενός print screen όπου φαινόταν πως ο χρόνος που ξοδεύει μπροστά στην οθόνη του κινητού του στην περίοδο των μεταγραφών, ήταν κατά μέσο όρο καθημερινά 17 ώρες και 37 λεπτά!

Η σκληρή καθημερινή δουλειά και η αφοσίωση που δείχνει, είναι κατά τον Ρομάνο η κατάλληλη απάντηση σε όλους όσοι τον κατηγορούν για την πολιτική του. Και είναι τόσο αφοσιωμένος στη δουλειά του, που λέγεται ότι δεν έχει πια φίλους ούτε και κοινωνική ζωή. Στα 31 του χρόνια έχει αποκοπεί από οτιδήποτε θα μπορούσε να τον αποσπάσει από τη δουλειά του, σε σημείο να απαρνηθεί ακόμα και τον έρωτα της ζωής του, λέγοντας στην κοπέλα του «για το δικό σου καλό, φύγε. Η δουλειά μου θα είναι πάντα πρώτη»!

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT