Ολυμπιονίκες και στα social media

Κοινωνικά μηνύματα, αστεία περιστατικά και αθλητικές προσπάθειες έφεραν εκατομμύρια προβολές και ακολούθους στους κορυφαίους αθλητές και αθλήτριες του Παρισιού ενώ έκαναν αναγνωρίσιμους στο ευρύ κοινό και αγωνιζόμενους χωρίς ιδιαίτερες διακρίσεις

2' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Παρισιού αποτέλεσαν μία διοργάνωση που είχε ως στόχο να… υπηρετήσει τη «δικτατορία» της εικόνας. Τα χρώματα που είχαν επιλέξει οι διοργανωτές σε στάδια, στο Ολυμπιακό Χωριό και στον περιβάλλοντα χώρο κάθε εγκατάστασης ήταν χρώματα φιλικά για τις μικρές και τις μεγαλύτερες οθόνες.

Ηταν χρώματα για την τηλεόραση και για τα social media. Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης οι εικόνες «ταξίδεψαν» γρηγορότερα από τα παραδοσιακά μέσα και διαμόρφωσαν απόψεις, επικοινώνησαν μηνύματα και αύξησαν τραπεζικούς λογαριασμούς. Αθλητές και αθλήτριες απέδειξαν πως είναι… ολυμπιονίκες και στην προβολή μέσω της κοινωνικής δικτύωσης και επιβεβαίωσαν όλους όσοι αποκαλούσαν τη διοργάνωση του Παρισιού «Αγώνες του TikTok».

Κοινωνικά μηνύματα, αστεία περιστατικά και αθλητικές προσπάθειες έφεραν εκατομμύρια προβολές και ακολούθους στους κορυφαίους αθλητές και αθλήτριες του Παρισιού ενώ έκαναν αναγνωρίσιμους στο ευρύ κοινό και αγωνιζόμενους χωρίς ιδιαίτερες διακρίσεις. Η χάλκινη ολυμπιονίκης στο ράγκμπι Ιλόνα Μάχερ ήταν από τις πρώτες αθλήτριες που έκαναν αισθητή την παρουσία τους στη διοργάνωση. Με κοινωνικά μηνύματα και βιντεάκια από τη ζωή στο Παρίσι συγκέντρωσε στους λογαριασμούς της εκατομμύρια ακολούθους και σήμερα αγγίζει τα 7.000.000 σε Instagram και ΤικΤοκ.  

Εκατομμύρια θαυμαστές απέκτησε και η Κιμ Γιε Τζί. Η αθλήτρια από τη Ν. Κορέα δεν ανέβηκε στην πρώτη θέση του βάθρου αλλά στη δεύτερη. Ομως έγινε πιο διάσημη από τη συμπατριώτισσα και συναθλήτριά της, την Ο Γιε Τζιν, που πρώτευσε. Η Κιμ, κατά τη διάρκεια των αγώνων της, είχε ύφος που… σκοτώνει και το αριστερό χέρι στην τσέπη της με αποτέλεσμα οι θαυμαστές της να την παρομοιάσουν με επαγγελματία δολοφόνο. Με 13.000.000 ακολούθους μόνο στο Instagram η Νοτιοκορεάτισσα, εκτός από την αθλητική καριέρα της, ακολουθεί, πλέον, και καριέρα μοντέλου αλλά και ηθοποιού, φυσικά σε ρόλο επαγγελματία δολοφόνου…

Ο Νορβηγός Χένρι Κρίστιανσεν δεν κατάφερε να κατακτήσει κάποιο μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού. Ο Νορβηγός κολυμβητής όμως έγινε viral ανεβάζοντας στο προφίλ του στο TikTok βιντεάκια για τα muffin σοκολάτας του Ολυμπιακού Χωριού. Τα βίντεο είχαν εκατομμύρια προβολές και ο Κρίστιανσεν απέκτησε τη δημοσιότητα που δεν του είχαν δώσει τα πέντε μετάλλια από παγκόσμια (0-3-2) και τα έξι (0-3-3) από ευρωπαϊκά πρωταθλήματα.

Οι Βρετανίδες «βασίλισσες» των social media

Οι Βρετανίδες αθλήτριες αναδείχθηκαν σε «βασίλισσες» των social media. Σύμφωνα με έρευνα του Women’s Sport Trust, οι Βρετανίδες Olympians συγκέντρωσαν το 67% των προβολών της βρετανικής ολυμπιακής ομάδας. Η «χάλκινη» ολυμπιονίκης των 4Χ400 Λίνα Νίλσεν ξεπέρασε τα 28.000.000 προβολές στα βίντεό της. Από τα έξι βίντεο του TikTok που συγκέντρωσαν τις περισσότερες προβολές και ανέβηκαν από βρετανούς αθλητές τα τέσσερα ήταν αθλητριών.
Οι Βρετανίδες αθλήτριες υπερίσχυσαν τους συναθλητών τους ανδρών και στους Παραολυμπιακούς. Το 60% των συνολικών προβολών TikTok που δημιουργήθηκαν από μέλη της ParalympicsGB προήλθε από γυναίκες αθλήτριες.

Κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων η Σίμον Μπάιλς πρόσθεσε 100.000 ακολούθους στο λογαριασμό της στο Instagram και, σήμερα, έχει ξεπεράσει τα 12.000.000. Αθλητές, αθλήτριες αλλά και εταιρείες χρησιμοποίησαν δημοφιλή hashtags και ενίσχυσαν την επωνυμία τους αποδεικνύοντας ότι ένας αθλητικός θεσμός μπορεί να ευνοήσει τη διασύνδεση με το κοινό.

Βέβαια, στο Παρίσι δεν πρωταγωνίστησαν μόνο οι αθλητές. Οργανισμοί, φορείς και εταιρείες συνεργάστηκαν με αναγνωρίσιμα πρόσωπα από το χώρο του κινηματογράφου και της μουσικής προσδοκώντας σε προβολή στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, κάτι που στέφθηκε με επιτυχία. Ετσι, είδαμε την οργανωτική επιτροπή «Λος Αντζελες 2028» να επιλέγει τον Τομ Κρουζ για την «μεταφορά» της Ολυμπιακής Σημαίας και τον Σνουπ Ντογκ να προωθεί, μέσα από έξυπνα βιντεάκια, τη γαλλική διοργάνωση.

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Παρισιού αναδείχθηκαν σε «βασιλιάδες» της ψηφιακής εποχής. Οι αλληλεπιδράσεις τις ημέρες τις διοργάνωσης ξεπέρασαν τα 3,2 δισ. ενώ η διαδικτυακή κοινότητα της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής αυξήθηκε κατά 27.000.000 ακολούθους.    

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT