Το Ράλι Ακρόπολις τρέχει για να επιστρέψει στο WRC

Το Ράλι Ακρόπολις τρέχει για να επιστρέψει στο WRC

1' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χθες ξεκίνησε το Ράλι Ακρόπολις για το 2014, στο πλαίσιο του European Rally Championship και όχι του WRC όπως είχαμε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια.

Λόγω της Φύσης, οι διαδρομές του Ακρόπολις είναι εντυπωσιακές και ιδιαιτέρως απαιτητικές, κάτι που καθιέρωσε και την ελληνική διοργάνωση ως μια από τις εντυπωσιακότερες του πλανήτη.

Το γεγονός πως φέτος δεν συμπεριλαμβάνεται στην ελίτ του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά βρίσκεται στο ευρωπαϊκό ράλι έχει πολλές αιτίες, οι οποίες όμως μπορούν να ανατραπούν, έτσι ώστε να επιστρέψει η διοργάνωση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Ο συνδυασμός της έλλειψης χρηματικών πόρων, του μειωμένου ενδιαφέροντος, των ελάχιστων χρημάτων από την Πολιτεία αλλά και η μη τηλεοπτική κάλυψη, προβάλλουν ως οι επικρατέστεροι λόγοι αφαίρεσης από το καλεντάρι της παγκόσμιας διοργάνωσης.

Είναι χαρακτηριστικό πως η περσινή διοργάνωση πραγματοποιήθηκε μόλις σε μιάμιση μέρα εξαιτίας των προαναφερθέντων δυσκολιών και αυτός φαντάζει ως λόγος κινητοποίησης της παγκόσμιας ομοσπονδίας.

Τη φετινή χρονιά, η συμμετοχή Ελλήνων οδηγών βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα, απόρροια βεβαίως και της οικονομικής κρίσης.

Το Ράλι Ακρόπολις έχει μακρά ιστορία από 1953 μέχρι σήμερα. Προάγγελός του μπορεί να χαρακτηριστεί το Ράλι Ελπα που διοργανώθηκε το 1952 με πρώτο νικητή τον Τζόνι Πεσματζόγλου που οδηγούσε μια Σεβρολέ V8. Το 1953 μετονομάστηκε σε Ακρόπολις προκειμένου να έχει διεθνή απήχηση, έπειτα από εισήγηση του Απόστολου Νικολαΐδη. Το 1956, εντάχθηκε στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα και το 1973 στο πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Πρώτος νικητής ήταν ο Γάλλος Ζαν Λικ Τεριέ, οδηγώντας Ρενό Αλπίν A110.

Σταθμός στην ιστορία της διοργάνωσης θεωρείται και το 1982, καθώς παραμένει και μέχρι σήμερα η μοναδική φορά στην οποία νικήτρια αναδείχθηκε μια γυναίκα, η Γαλλίδα Μισέλ Μουτόν.

Πολυνίκης της είναι ο αείμνηστος Κόλιν Μακρέι με πέντε κατακτήσεις, οι τρεις εκ των οποίων ήλθαν διαδοχικά από το 2000 έως το 2002.

O πιο επιτυχημένος Eλληνας οδηγός, με επτά νίκες επί του εγχώριου συναγωνισμού, είναι μέχρι τώρα ο Tάσος Λιβιεράτος, ενώ από πλευράς εταιρειών η Ford έχει πανηγυρίσει 15 νίκες στον θεσμό.

Περσινός νικητής, ήταν ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, διακόπτοντας το σερί νικών που είχε ο Σεμπάστιαν Οζιέ.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT