Ο Μυστακίδης και το «ευρωπαϊκό διαβατήριο», ο Καρώνης και η JP Morgan, και η ατέρμονη πορεία των ΕΛΤΑ προς την κερδοφορία
Η επένδυση 100 εκατομμύριων του Μυστακίδη για να αποκτήσει τον έλεγχο της Aegean Baltic Bank, η «πίεση» Καρώνη στην JP Morgan μέσω της Viva Payments, οι 7 «μνηστήρες» για την υλοποίηση της επέκτασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και η επιστροφή των ΕΛΤΑ στην κερδοφορία από το 2025.
Ο Μυστακίδης και το «ευρωπαϊκό τραπεζικό διαβατήριο»
Ο ΤέληςΜυστακίδηςείναι δισεκατομμυριούχος επενδυτής που με κάθε του τοποθέτηση αναζητά υψηλές αποδόσεις. Το γεγονός λοιπόν ότι η απόδοση ιδίων κεφαλαίων της Aegean Baltic Bank κατά την τελευταία χρήση ξεπέρασε το 20% είναι ίσως μία πιθανή απάντηση στο γιατί αποφάσισε να ξοδέψει περί τα 100 εκατ. για να αποκτήσει τον έλεγχο της τράπεζας. Τόσο υπολογίζεται ότι θα του κοστίσει η πλήρης κυριότητα του 48% του μετοχικού κεφαλαίου αλλά και τα δικαιώματα ψήφου ενός επιπλέον 20% περίπου.
Ωστόσο αυτή η προσέγγιση χάνει τον «ελέφαντα στο δωμάτιο»: το γεγονός ότι ο Μυστακίδης αποκτώντας την ελληνική τράπεζα αποκτά «ευρωπαϊκό διαβατήριο» για να τοποθετηθεί στον κλάδο σε ολόκληρη την Ευρωζώνη. Βλέπετε, οι τραπεζικές άδειες στην Ευρώπη δεν εκδίδονται πλέον πολύ εύκολα. Ολα αυτά εφόσον βεβαίως εξασφαλίσει το πολυπόθητο fit & proper, κάτι που θα μάθουμε έως το φθινόπωρο.
Ο Καρώνης, η JP Morgan και η αύξηση κεφαλαίου των €40 εκατ.
Κάποιοι μιλούν για την περαιτέρω ανάπτυξη της ψηφιακής τράπεζας, κάποιοι μιλούν για απόπειρα του 50χρονου επιχειρηματία Χάρη Καρώνη να πιέσει την JP Morgan. Βεβαίως για να πιεστεί η JP Morgan ενδεχομένως να απαιτούνται λίγο μεγαλύτερα ποσά, σχολιάζουν σκωπτικά κύκλοι της αγοράς. Είτε έτσι είτε αλλιώς, πάντως, η γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας Viva Payments, που αποτελεί θυγατρική της Viva Wallet σε ποσοστό 100%, αποφάσισε την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της κατά €40 εκατ.
Η αύξηση θα γίνει με την έκδοση 400.000 κοινών μετοχών, ονομαστικής αξίας €100 η καθεμία, και θα καλυφθεί όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Viva Payments από τη μοναδική μέτοχο της εταιρείας, ανεβάζοντας το μετοχικό κεφάλαιο στα €115 εκατ. Η διαμάχη της Viva Wallet με την JP Morgan έχει ωστόσο μεταφερθεί, όπως είναι γνωστό, στα βρετανικά δικαστήρια, με την πρώτη δίκη να έχει προσδιοριστεί για τις 13 Μαΐου.
Και οι επτά ήταν υπέροχοι
Επτά υποψήφιοι πέρασαν στη δεύτερη φάση του διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για την υλοποίηση της επέκτασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, με στόχο την αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας από 26 εκατ. επιβάτες σε 50 εκατ. μέχρι το 2046. Πρόκειται, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της στήλης, για τη Foster & Parterns μαζί με το γραφείο Τομπάζη, την αμερικανική KPM με την KGW, τη νεοϋορκέζικη Pascall + Watson με το γραφείο του Χάρρυ Μπουγαδέλλη, την Grimshaw με το K studio, τη Nordic που διαθέτει παρουσία σε Νορβηγία, Δανία και Ισλανδία με την Betaplan, τη SOME με την BobotisArchitects και την AEDAS και το γραφείο A&M Architects. Βάσει των όρων του διαγωνισμού οι υποψήφιοι θα πρέπει να διαθέτουν, κατά την τελευταία τριετία, ετήσιο κύκλο εργασιών €15 εκατ. Επίσης, θα πρέπει να έχουν πραγματοποιήσει, από το 2010, τουλάχιστον δύο έργα επέκτασης εγκαταστάσεων αεροδρομίων που να περιλαμβάνουν (καθένα) την κατασκευή τερματικών σταθμών με επιφάνεια τουλάχιστον 80.000 τ.μ. Αυτή είναι και η αιτία για την οποία σε κάθε σχήμα υπάρχει κι ένα ξένο αρχιτεκτονικό γραφείο.
Τονωτική ένεση ή σταγόνα στον ωκεανό
Τονωτική ένεση, όχι απαραίτητα σωτηρία όμως, για τα μεγέθη των Ελληνικών Ταχυδρομείων αποτελεί η επέκταση των συμβάσεων για διακίνηση της αλληλογραφίας με το υπουργείο Περιβάλλοντος και την Εθνική Τράπεζα. Είχε, δε, προηγηθεί η εξασφάλιση κάποιων νέων συμβάσεων, μεταξύ άλλων, από την Τράπεζα Πειραιώς και την ΕΥΔΑΠ. Δύο ακόμη πελάτες που πρόσθεσαν στο χαρτοφυλάκιό τους τα ΕΛΤΑ περιλαμβάνουν τον e-ΕΦΚΑ και τη Συνεταιριστική Χανίων. Μένει να φανεί εάν οι νέες αυτές συμβάσεις θα καταφέρουν να βελτιώσουν, έστω έως ένα βαθμό, τα μεγέθη των ΕΛΤΑ, που παραμένουν λαβωμένα παρά τη γενναία ένεση ρευστότητας από το Δημόσιο, ή θα αποδειχτούν σταγόνες στον ωκεανό…
Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στην κρατική εταιρεία πάντως είναι το γεγονός ότι τα ΕΛΤΑ δεν αναμένεται να επιστρέψουν σε κέρδη πριν από 2025. Να θυμίσουμε ότι η εταιρεία εισπράττει τουλάχιστον 15 εκατ. ετησίως για την παροχή της λεγόμενης «καθολικής υπηρεσίας» (ταχυδρομική κάλυψη απομακρυσμένων και οικονομικά ζημιογόνων προορισμών), ενώ πριν από λίγο περισσότερο από δύο χρόνια χρειάστηκαν να μπουν από τον δημόσιο προϋπολογισμό 280 εκατ. για να εξυγιανθεί.
Μεγάλες –οικονομικές– δόξες για το ιστορικό ζαχαροπλαστείο Βάρσος
Οι παλαιότεροι θα το θυμούνται ως προορισμό ανάμεσα στους προορισμούς στις κυριακάτικες βόλτες στην Κηφισιά. Οι νεότεροι το αγνοούν. Ωστόσο για γενιές ολόκληρες Ελλήνων τα κρουασάν, οι κρέμες και τα τσουρέκια μαζί με τον ποιοτικό καφέ είναι αξέχαστα. Ακόμα και όμως χωρίς πολλούς πόντους ανάμεσα στη νεολαία, η Βάρσος Κηφισιά έκλεισε τη χρήση 2022/2023 με ανάπτυξη 25% και τζίρο 2,9 εκατ., ενώ παράλληλα διπλασίασε την καθαρή της κερδοφορία. Ετσι καταβλήθηκαν μερίσματα €189,62 χιλ., ενώ προτάθηκε η διανομή μερίσματος €375,68 χιλ. για την επόμενη χρήση. Σημειώνεται ότι, μετά από μία τριετία σταθερότητας, ακολούθησε μια πτώση των πωλήσεων στη διετία της πανδημίας, ωστόσο τελικά ανέτειλε μία διετία έντονης ανάπτυξης, οδηγώντας το ιστορικό ζαχαροπλαστείο της Κηφισιάς, με παρουσία της οικογένειας Βάρσου από το 1892, σε ρεκόρ τζίρου.
Το μυστικό της επιτυχίας του Τιτάνα στη Bόρεια Μακεδονία
Η Cementarnica Usje (θυγατρική της Τιτάν), βασικός προμηθευτής προϊόντων τσιμέντου στην αγορά της Βόρειας Μακεδονίας, ανέφερε άλμα 47% στα καθαρά κέρδη της για το 2023. Σύμφωνα με την ετήσια οικονομική κατάσταση της εταιρείας, τα καθαρά κέρδη της Usje διαμορφώθηκαν στα €24,3 εκατ. Κλειδί της επιτυχίας της θετικής οικονομικής επίδοσης είναι η σημαντική μείωση του λειτουργικού της κόστους, που δημιούργησε τις προϋποθέσεις για αύξηση των κερδών της παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με το 2022.
Σύνδεση τουριστικής βιομηχανίας με το ελληνικό F&B
Μιλώντας στο Future of Retail 2024, το διεθνές συνέδριο της ΕΣΕΕ, η Μαρίνα Σπυριδάκη, διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων και Επικοινωνίας της Aegean, ανέφερε ως κλειδί της βιομηχανίας την επιστροφή «ξανά και ξανά» ενός τουρίστα που έχει επισκεφθεί την Ελλάδα ως το «ιερό δισκοπότηρο» της βιομηχανίας. Σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «η εμπειρία του πελάτη ξεκινά από τη στιγμή που μπαίνει στο αεροπλάνο», υπογραμμίζοντας την προσπάθεια διασύνδεσης του τουριστικού προϊόντος με τα ελληνικά τρόφιμα και ποτά. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι «συστηματικά προβάλλουμε ελληνικά προϊόντα. Ολα τα σνακ και τα γεύματα που προσφέρονται στις πτήσεις μας είναι από ελληνικούς παραγωγούς με Ελληνες σεφ. Ιδιαίτερη προσοχή δίναμε πάντα στο κομμάτι του κρασιού. Εδώ και 15 χρόνια συνεργαζόμαστε και έχουμε συνεργαστεί με τους περισσότερους Ελληνες παραγωγούς κρασιού, τους οποίους προβάλλουμε και στο περιοδικό μας».
Αλλο ένα «σφυρί»
Πολλοί από τους μεγάλους πλειστηριασμούς που πραγματοποιούνται εξακολουθούν να καταλήγουν άγονοι, καθώς είτε το ενδιαφέρον των επενδυτών είναι περιορισμένο είτε το τίμημα δεν είναι δελεαστικό. Ενα από τα «βαριά σφυριά» των επόμενων ημερών, στις 10 Απριλίου, με επισπεύδουσα την ΑΑΔΕ αφορά την εταιρεία κρεάτων Χαρ. Μίχας, και πιο συγκεκριμένα έκταση 25.460,35 τ.μ., προερχόμενη από τη συνένωση οκτώ όμορων αγροτεμαχίων, μαζί με τις εγκαταστάσεις βιομηχανικής επεξεργασίας-τυποποίησης και συντήρησης κρεάτων, που βρίσκονται στον Υψηλάντη Ν. Βοιωτίας, στη θέση «Κανάλι – Καναπίστα». Η εταιρεία οφείλει στο Δημόσιο το ποσό των €5,575 εκατ., όπως φαίνεται και από τη λίστα των μεγαλοοφειλετών του Δημοσίου που είναι αναρτημένη στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ, ενώ η τιμή της 1ης προσφοράς έχει οριστεί στα €7 εκατ.
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει.Για να σχολιάσετε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας (όνομα, επώνυμο) στο λογαριασμό σας.Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ». Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.