Ενα ακόμα προειδοποιητικό καμπανάκι ηχεί για τα χρέη, καθώς η Morgan Stanley εκτιμά πως οι ανησυχίες για τη βιωσιμότητά τους θα επιστρέψουν δυναμικά στο προσκήνιο. «Τρέχουμε για να μείνουμε ακίνητοι», είναι ο χαρακτηριστικός τρόπος με τον οποίο οι αναλυτές του οίκου περιγράφουν την κατάσταση στις μεγάλες οικονομίες, αφού τα νούμερα που εξέτασαν έδειξαν ότι οι περισσότερες χώρες εμφανίζουν πρωτογενή ελλείμματα μεγαλύτερα από αυτά που θα τους επέτρεπαν έστω να σταθεροποιήσουν τα χρέη τους. Γιατί εάν η μεταπανδημική ανάκαμψη, σε συνδυασμό με τον υψηλό πληθωρισμό, οδήγησαν σε κάποια «ωραιοποίηση» των δεικτών χρέους/ΑΕΠ, τώρα που οι ρυθμοί ανάπτυξης επιβραδύνουν, ο αριθμητής –δηλαδή το επίπεδο του χρέους- βρίσκεται και πάλι στο προσκήνιο. Σύμφωνα με τη Morgan Stanley, οι χώρες που χρειάζονται τη μεγαλύτερη δημοσιονομική προσπάθεια για να σταθεροποιήσουν το χρέος τους είναι οι ΗΠΑ, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Σε αναζήτηση χρηματοδοτήσεων για το μητροπολιτικό συνεδριακό
Αγονος, όπως αναμενόταν, κηρύχθηκε μετά και από παράταση, ο διαγωνισμός για την μακρόχρονη εκμίσθωση του γηπέδου του Τάε Κβο Ντο στο φαληρικό όρμο και της χερσαίας ζώνης πέριξ αυτού. Το πρόβλημα βέβαια δεν έχει να κάνει τόσο με το αν υπάρχει ενδιαφέρον ή όχι για αυτό το ακίνητο όσο με το πως θα μπορέσει να λειτουργήσει ως μητροπολιτικό συνεδριακό κέντρο σύγχρονων ευρωπαϊκών προδιαγραφών για να ενισχύσει την σχετική δραστηριότητα αλλά και τον συνεδριακό τουρισμό της πρωτεύουσας. Ο διαγωνισμός προέβλεπε μεικτές εμπορικές χρήσεις και συνεδριακό χωρίς να προσδιορίζει προδιαγραφές για το μέγεθος του συνεδριακού προκαλώντας ανησυχίες για ενδεχόμενη μετατροπή του σε εμπορικό κέντρο και κέντρο διασκέδασης…
Το business plan και οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες
Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεκινήσει άτυπη διαβούλευση μεταξύ δυνητικά ενδιαφερομένων επιχειρηματιών και του Δημοσίου. Σκοπός είναι να βρεθούν τα απαραίτητα χρηματοδοτικά εργαλεία όπως για παράδειγμα ευρωπαϊκές επιδοτήσεις για την ανάπτυξη του συνεδριακού, η οποία εκτιμάται ότι θα απαιτήσει πόσο άνω των 80 εκατ. ευρώ. Αλλά με μία τέτοια επενδυτική δαπάνη οποιοδήποτε επιχειρηματικό σχέδιο με επίκεντρο την συνεδριακή δραστηριότητα θεωρείται βέβαιο ότι θα είναι μη βιώσιμο. Επομένως μία από τις λύσεις που θα εξεταστούν είναι, εφόσον βρεθούν τα απαραίτητα κονδύλια, να διαμορφωθεί σε συνεδριακό και κατόπιν να εκμισθωθεί ως τέτοιο σε ιδιώτες. Μια ομάδα γνωστών επιχειρηματιών με ενδιαφέρον για την τόνωση της δραστηριότητας αυτής είχε σχηματιστεί προ δεκαετίας και τώρα σύμφωνα με πληροφορίες επιχειρείται η εκ νέου ενεργοποίηση της. Σε αυτήν περιλαμβάνονται τόσο μεγάλοι ξενοδόχοι και όμιλοι μεταφορών, όσο και κατασκευαστές αλλά και γνήσιοι ευπατρίδες.
Ασφυκτιά το λιμάνι της Ραφήνας
Το πρόβλημα της ανεπάρκειας των υποδομών του λιμανιού της Ραφήνας, ειδικά τώρα που ξεκινά η καλοκαιρινή περίοδος, είναι εμφανές σε όσους το χρησιμοποιούν και κυρίως στους καπετάνιους που επιχειρούν από εκεί. Και καθώς ο όγκος των μεταφερομένων οχημάτων και ο αριθμός των επιβατών αυξάνει μαζί με τον τουρισμό, η πολυτέλεια του χρόνου εξέλειψε. Δεν υπάρχει δηλαδή περιθωριο να περιμένει κανείς την εξέλιξη ενός διαγωνισμού ώστε να αναδειχθεί ιδιώτης επενδυτής-παραχωρησιούχος που κατόπιν θα υλοποιήσει επενδύσεις για την αναβάθμιση του λιμανιού. Ετσι το βάρος πέφτει στο Δημόσιο και συγκεκριμένα στο ΤΑΙΠΕΔ το οποίο με την ιδιότητά του ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων δρομολογεί τώρα την εκπόνηση του Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης (Μaster Plan) του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) που το συνοδεύει. Πριν λίγες μέρες ξεκίνησε η δημόσια διαβούλευση επί της ΣΜΠΕ η οποία θα ολοκληρωθεί προς τα τέλη Μαΐου.
Τα σχέδια για προαστιακό και υδατοδρόμιο στη Ραφήνα
Οι σημαντικότερες προβλέψεις του Μaster Plan για το λιμάνι της Ραφήνας είναι η κατασκευή επιβατικού σταθμού στο κύριο μέρος του λιμένα, η επέκταση του προσήνεμου μόλου για τη δημιουργία μιας ασφαλούς λιμενολεκάνης, καθώς και η κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων και δύο συστοιχιών ναυδέτων οι οποίες θα αυξήσουν τις θέσεις ελλιμενισμού για τα ταχύπλοα ακτοπλοΐας. Μακροπρόθεσμα προβλέπεται η σύνδεση του λιμανιού αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Ραφήνας με την υπόλοιπη Αττική, μέσω του προαστιακού και για το λόγο αυτό προβλέπεται συγκεκριμένος χώρος για την κατασκευή τερματικού σταθμού 1.500 τ.μ. Προοπτικά δεν αποκλείεται η Ραφήνα να λειτουργήσει και ως κεντρικό υδατοδρομίο της Αττικής για υδροπλάνα αν και θα πρέπει να θεωρείται βέβαιη η αντίδραση καπετάνιων της ακτοπλοΐας λόγω της περιπλοκότητας που θα αποκτήσει η θαλάσσια κίνηση στην περιοχή.
Σύστημα επιβίβασης
Υπάρχει σε πολλές χώρες του εξωτερικού και πλέον, έστω και με καθυστέρηση, έρχεται στην Ελλάδα. Ο λόγος για το σύστημα επιβίβασης με τραπεζική κάρτα, αντί του κλασικού εισιτηρίου, που έχουν αναπτύξει η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και η Visa. Οι δύο εταιρείες μαζί με το υπουργείο Υποδομών, τις Σταθερές Συγκοινωνίες και το Υπερταμείο, θα παρουσιάσουν, αύριο Τετάρτη, το νέο σύστημα που θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται στα λεωφορεία των γραμμών Express του αεροδρομίου. Το νέο σύστημα θα έχει τη δυνατότητα να αναλύσει τα δεδομένα μετακίνησης και η χρέωση στην τραπεζική κάρτα θα είναι ανάλογη με τις διαδρομές, με επιλογή της καλύτερης διαδρομής. Μέχρι, δε, τα τέλη της χρονιάς, αναμένεται να διευρυνθεί στο σύνολο των αστικών συγκοινωνιών.
Τα τρία εν εξελίξει projects και το Coco-Mat στου Μακρυγιάννη
Η “Μπλε Κέδρος” έχει ξεκινήσει τις εργασίες για την ανακατασκευή σταθμού οχημάτων (στην οδό Φαλήρου 22) σε ξενοδοχείο, δυναμικότητας 113 δωματίων, με τον χρόνο ολοκλήρωσης του έργου ύψους €16 εκατ. να αναμένεται εντός του 2025. Παράλληλα το έργο ανάπτυξης 59 κατοικιών στον Ξιφιά Μονεμβασιάς, σε ιδιόκτητο οικόπεδο, αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2024 και θα είναι συνολικού προϋπολογισμού €20 εκατ. Επίσης η εταιρεία ξεκίνησε πέρυσι τις μελέτες ωρίμανσης για την αξιοποίηση των ακινήτων της, που βρίσκονται στην Ασκληπιού 96 και Φειδίου 8. Σε ό,τι αφορά το πολυσυζητημένο ξενοδοχείο Coco-Mat στην περιοχή Μακρυγιάννη, θυμίζουμε ότι σφραγίστηκαν στις 29/3 οι δύο τελευταίοι όροφοι και το rooftop bar του ξενοδοχείου, στην περιοχή, ενώ εκκρεμεί η έκδοση απόφασης επί της αίτησης αναστολής που έχει ασκήσει η “Μπλε Κέδρος”. Για να δούμε πότε και αν ακολουθήσει η διαδικασία κατεδάφισης του τμήματος άνω ων 24 μέτρων.
Νέες χρήσεις
Ενα ακόμη σκοπό αποκτά η Ακτή Βουλιαγμένης που νοικιάζει από την ΕΤΑΔ η “Ιθάκη ΕΠΕ” του Βλάση Σταθοκωστόπουλου. Την μίσθωση δηλαδή, εκτάσεων μαζί με τα κτίσματά τους από την ΕΤΑΔ και στον έμπροσθεν αιγιαλό για την χρήση ως αναψυκτηρίου και λοιπών συναφών χρήσεων. Από αυτό συνάγεται ότι αναμένεται να υπάρξουν νέες χρήσεις εστίασης και αναψυχής το προσεχές διάστημα στη γνωστή πλαζ. Σημειωτέον ότι το κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται σε 827.816 ευρώ.
Στο ΣτΕ για το πλαφόν στο βρεφικό γάλα
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Παιδικών Τροφών και Ειδικής Διατροφής Ελλάδος (ΣΕΠΤΕΔΕ) ζητώντας να ακυρωθεί η υπουργική απόφαση με την οποία επιβάλλεται πλαφόν στο περιθώριο κέρδους στο γάλα 1ης και 2ης βρεφικής ηλικίας. Ο σύνδεσμος υποστηρίζει ότι η εν λόγω απόφαση είναι αντισυνταγματική, καθώς παραβιάζει τις αρχές της επιχειρηματικής και οικονομικής ελευθερίας, του ελεύθερου ανταγωνισμού, καθώς και ότι οι τιμές του πλαφόν είναι αυθαίρετες και κατώτερες του κόστους παραγωγής και διάθεσης. Επιπλέον, στην προσφυγή υποστηρίζεται ότι το πλαφόν αντίκειται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία. Υπενθυμίζεται ότι η επιβολή πλαφόν στο βρεφικό γάλα ήταν ένα από τα μέτρα για την καταπολέμηση της ακρίβειας που τέθηκαν σε ισχύ την 1η Μαρτίου 2024, ενώ είχε προηγηθεί έρευνα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού σχετικά με την υπερτιμολόγηση των προϊόντων της εν λόγω κατηγορίας στην Ελλάδα και είχαν επιβληθεί πρόστιμα σε εταιρείες από το υπουργείο Ανάπτυξης.
Αρση απαγορεύσεων και… ντοκιμαντέρ
Η ενίσχυση των εμπορικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Κίνας ήταν το βασικό ζήτημα που τέθηκε στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Πεκίνο μεταξύ των αρμόδιων υπουργών Γεωργίας των δύο χωρών κ.κ. Λευτέρη Αυγενάκη και Tang Renjian. Μεταξύ άλλων η ελληνική αντιπροσωπεία ζήτησε να εφαρμοστεί η “αρχή της περιφερειοποίησης” από την πλευρά της Κίνας, με στόχο την άρση των απαγορεύσεων στα ελληνικά προϊόντα αιγοπροβάτων, δερμάτων αιγοπροβάτων, βοοειδών και χοιρινών. Η πρόταση έγινε δεκτή και συμφωνήθηκε η επιτόπια επίσκεψη Κινεζικής αντιπροσωπείας σε παραγωγικές μονάδες της Ελλάδος για τον έλεγχο των ασθενειών και ακριβή ενημέρωση από τις αρμόδιες Αρχές. Παράλληλα, η ελληνική πλευρά αποδέχτηκε την πρόταση για τη φιλοξενία κινηματογραφικού συνεργείου του υπουργείου Γεωργίας της Κίνας, με σκοπό τη δημιουργία ντοκιμαντέρ για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων στην κινεζική αγορά δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση, στο ελαιόλαδο και το μέλι.
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει.Για να σχολιάσετε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας (όνομα, επώνυμο) στο λογαριασμό σας.Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ». Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.