Ανεξάρτητα από τι θα γίνει τελικά με τον διαγωνισμό για την πώληση της ΛΑΡΚΟ (που έχει κολλήσει μεταξύ προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας και προσωρινών διαταγών έπειτα από προσφυγές εργαζομένων) το σίγουρο είναι πως είτε ο επενδυτής που θα την αναλάβει είτε το Δημόσιο –αν τελικά δεν πουληθεί– θα πρέπει να λύσει το τεράστιο περιβαλλοντικό πρόβλημα του εργοστασίου στη Λάρυμνα. Πρόκειται για εργασία απορρύπανσης που κοστολογείται σε δεκάδες –αν όχι εκατοντάδες– εκατομμύρια ευρώ, αναφέρουν όσοι έχουν δει τις σχετικές μελέτες. Και φυσικά δεν είναι μόνο το κόστος αλλά και τυχόν αστικές ευθύνες που ενδέχεται να ανακύψουν στο μέλλον. Οσοι λοιπόν περιμένουν γρήγορες λύσεις, καλό θα είναι να μην κρατούν την αναπνοή τους…
Η εξομολόγηση του Σπύρου Θεοδωρόπουλου
Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, επικεφαλής της Bespoke, έλαβε την τιμητική βράβευση Alba Business Unusual Award από το Alba Graduate Business School, The American College of Greece, για τη διαρκή προσφορά του στο ελληνικό επιχειρείν και την κοινωνική του συμβολή. Σημειώνεται ότι το τιμητικό αυτό βραβείο έχει αποδοθεί στο παρελθόν στους επιφανείς επιχειρηματίες κ.κ. καπετάν Βασίλη Κ. Κωνσταντακόπουλο, Θεόδωρο Παπαλεξόπουλο, Γεώργιο Δαυίδ, Θεόδωρο Βασιλάκη, Θεόδωρο Φέσσα και Ιωάννα Παπαδοπούλου. Σχετικά με την υποψηφιότητά του για την προεδρία του ΣΕΒ, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων ότι υπηρέτησε τον ΣΕΒ επί 21 χρόνια. «Συνειδητοποίησα την αξία της επιχειρηματικότητας για την οικονομία και το καλό του τόπου μου. Ενιωσα την ομορφιά του συναισθήματος να λειτουργείς για το καλό όλων. Κάθισα στο ίδιο τραπέζι με τους άλλους κοινωνικούς εταίρους και ένιωσα στην πλάτη μου την ευθύνη του να διαπραγματεύεσαι μισθολογικά θέματα, στα οποία έπρεπε να συγκεραστούν οι ανάγκες των επιχειρήσεων για ανταγωνιστικό μισθολογικό κόστος αλλά ταυτόχρονα να διαφυλαχθεί η κοινωνική συνοχή, γιατί συζητάς για το επίπεδο ζωής εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων».
Αισιοδοξία παρά τις προκλήσεις
Υπογράμμισε ακόμη τις νέες προκλήσεις που εμφανίζονται στη ζωή μας όπως η κλιματική αλλαγή, οι γεωπολιτικές εξελίξεις αρκετά συνδεδεμένες με θέματα ενεργειακού κόστους και όχι μόνον, η πράσινη μετάβαση και η τεχνολογική εξέλιξη με κορυφαίο θέμα την ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης. Ανέφερε ακόμη ως προκλήσεις τις συχνές διαταράξεις της εφοδιαστικής αλυσίδας, την έλλειψη εργατικού δυναμικού, την προάσπιση της ψυχικής υγείας των εργαζομένων και τη συνεχή υποχώρηση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας. Δήλωσε πάντως αισιόδοξος για την πορεία των επιχειρήσεών μας, της οικονομίας μας και της χώρας μας. Αυτή η αισιοδοξία του στηρίζεται στην προσαρμοστικότητα του Ελληνα, στην απαράμιλλη ομορφιά της πατρίδας μας αλλά και στο ένστικτο επιβίωσης που κατάφερε να μας κρατήσει ζωντανούς ανά τους αιώνες.
25 χρόνια Aegean
Μνήμες από το παρελθόν τροφοδότησε, τουλάχιστον στους παλαιότερους, όσα ανέφερε χθες στο Εμιράτο του Ντουμπάι ο CEO της Aegean, Δ. Γερογιάννης, για την πορεία 25 χρόνων της αεροπορικής. Η Aegean, όπως είπε, είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, πρωτίστως, το όραμα του Θεόδωρου Βασιλάκη και η δική του ανθρώπινη διάσταση. Ωστόσο, «δεν θα έφτανε εδώ που έφτασε, αν δεν υπήρχε ο Ευτύχης Βασιλάκης με το ξεκάθαρο μυαλό του να χαράξει στρατηγικές. Δεν θα υπήρχαμε εάν δεν υπήρχαν οι μέτοχοί μας που τα πρώτα 4 χρόνια συνεισέφεραν τα δικά τους λεφτά. Κι αν δεν υπήρχαν και οι εκατοντάδες άνθρωποι που ιδιοποιήθηκαν τον κοινό στόχο. Σπάνια αυτό συμβαίνει», ανέφερε χαρακτηριστικά. Η αεροπορική, που αποτελεί ντε φάκτο τον εθνικό αερομεταφορέα της χώρας, σήμερα εκτελεί πτήσεις σε πάνω από 150 προορισμούς και ανταγωνίζεται 70-80 αεροπορικές εταιρείες. Το φετινό καλοκαίρι, η Aegean προσφέρει μάλιστα 13,4 εκατομμύρια θέσεις, αριθμός αυξημένος κατά 6%, συγκριτικά με πέρυσι.
Αλλαγή παραγωγικού μοντέλου
Ο Δ. Γερογιάννης εκτιμά ότι, παρά τη σημαντική πρόοδο που έχει επιδείξει τα τελευταία χρόνια η χώρα μας, πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά πράγματα για τη βελτίωση κομβικών τομέων, όπως είναι αυτοί της Παιδείας και της Υγείας. Εκτιμά δε ότι θα πρέπει να αλλάξει το παραγωγικό μοντέλο της χώρας μας και να μην επικεντρώνονται οι επενδύσεις μόνο στον τουρισμό και το real estate, αλλά να ενισχυθούν ο πρωτογενής τομέας και η μεταποίηση. Και όλα αυτά σε συνδυασμό με την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού και την περαιτέρω προώθηση της τεχνολογίας.
Στα 100 εκατ. πλέον ο τζίρος για την Ηπειρος
Τα 100 εκατ. ευρώ άγγιξε ο τζίρος της γαλακτοβιομηχανίας Ηπειρος το 2023, με αύξηση 14,32%, ενώ με διψήφια επίπεδα αναπτύχθηκε και η κερδοφορία της. Η εταιρεία η οποία ελέγχεται από την οικογένεια Παντελιάδη, εμφάνισε αύξηση 10,3% στη μεικτή της κερδοφορία και 54,37% στα καθαρά της κέρδη τα οποία ανήλθαν σε 2,7 εκατ. ευρώ.
Η Citigroup για τα ελληνικά ομόλογα
Ιδιαίτερα αισιόδοξη για την πορεία των ελληνικών ομολόγων παραμένει η Citigroup, εκτιμώντας πως θα καταγράψουν τη μεγαλύτερη βελτίωση φέτος στην Ευρωζώνη. Ειδικότερα, όπως σημειώνει, τα spreads των ομολόγων της περιφέρειας θα συνεχίσουν να επωφελούνται από το ισχυρό οικονομικό περιβάλλον, την επίμονη ζήτηση από τις τράπεζες και τις εισροές των funds. «Συνολικά παραμένουμε περισσότερο αισιόδοξοι για τα ελληνικά και τα ισπανικά ομόλογα, βλέποντας περαιτέρω μείωση της τάξης των 20 μ.β. στα spreads τους έναντι της Γερμανίας, ενώ ακολουθούν τα πορτογαλικά με πτώση κατά 10 μ.β.», επισημαίνει. Σημειώνεται πως το spread του ελληνικού 10ετούς διαμορφώθηκε χθες στις 100 μ.β. και του ισπανικού στις 76 μ.β.
Εξάμηνη αναβολή σε προσφυγές για ΒΟΑΚ
Σημαντικά παραμένουν τα εμπόδια για την επιτάχυνση της διαδικασίας ανάθεσης της σύμβασης παραχώρησης για το οδικό τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, για την οποία προσωρινός ανάδοχος έχει ανακηρυχθεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι Δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου έχουν καταθέσει προσφυγή στο ΣτΕ, καθώς αντιτίθενται σε επιμέρους χαράξεις του δρόμου. Ωστόσο, εντός της εβδομάδας το ΣτΕ ανέβαλε τη σχετική συζήτηση για τον προσεχή Νοέμβριο, δηλαδή σε έξι μήνες από σήμερα. Οι δημοτικές αρχές ζητούν υπογειοποιήσεις τμημάτων του δρόμου, κάτι που ασφαλώς συνεπάγεται υψηλή επιβάρυνση κόστους και ενώ ήδη ο προϋπολογισμός του έργου υπολογίζεται ότι θα προσεγγίσει το 1,8 δισ. ευρώ. Η συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται σε 693 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον 160 εκατ. ευρώ θα δοθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο είναι μήκους 157,5 χιλιομέτρων και θα περιλαμβάνει 34 χλμ. σηράγγων (17 χλμ. ανά κατεύθυνση).
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει.Για να σχολιάσετε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας (όνομα, επώνυμο) στο λογαριασμό σας.Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ». Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.