Οι Kινέζοι μέτοχοι του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς διερωτώνται συχνά πυκνά γιατί η επένδυση της Cosco στο μεγαλύτερο λιμάνι της ανατολικής Μεσογείου δεν τυγχάνει της δημόσιας στήριξης που θα περίμεναν. Το συγκεκριμένο θέμα σηκώνει μεγάλη συζήτηση αλλά ο… ελέφαντας στο δωμάτιο έχει να κάνει με το λιμάνι της επιβατηγού ναυτιλίας. Αυτό που όλοι οι Ελληνες ξέρουν ως λιμάνι του Πειραιά και το οποίο απέχει χιλιόμετρα από τους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο νέο Ικόνιο (όπου έχει δοθεί και όλη η επενδυτική έμφαση). Η βιτρίνα του λιμανιού παραμένουν οι προβλήτες που οδηγούν στα πλοία με τα οποία ταξιδεύουν οι Ελληνες στη νησιωτική χώρα. Και εκεί οι επενδύσεις που έχουν γίνει, υπολείπονται των δυνατοτήτων του ομίλου. Ωστόσο τα χέρια της διοίκησης του ΟΛΠ παρέμειναν δεμένα για μεγάλο διάστημα εξαιτίας του παγώματος –από μπαράζ προσφυγών– των αδειοδοτικών διαδικασιών και των εγκρίσεων των περιβαλλοντικών μελετών που απαιτούνται.
Λίγο πριν τις καλοκαιρινές διακοπές
Εως ότου όμως το επιβατηγό λιμάνι του Πειραιά αποκτήσει σύγχρονες υποδομές εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού αλλά και των επαγγελματιών που μεταφέρουν φορτηγά από και προς τη νησιωτική χώρα, η βασική εντύπωση που θα υπάρχει για την αλλαγή ιδιοκτησίας του λιμανιού, από δημόσιο σε ιδιωτικό με βασικούς μετόχους την κινεζική κρατική ναυτιλιακή εταιρεία, θα παραμένει επιεικώς ουδέτερη. Το θέμα αυτό έχει επισημανθεί αρμοδίως σε διπλωματικό αλλά και σε επιχειρησιακό επίπεδο, τόσο από ενώσεις πολιτών όσο και από επιχειρηματικές ενώσεις, προεξάρχοντος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, δηλαδή των ακτοπλόων. Τα τέλη ελλιμενισμού (καθώς και τα τιμολόγια υπηρεσιών όπως η διαχείριση στερεών και υγρών αποβλήτων) αξίζει να σημειωθεί ότι έχουν αυξηθεί σημαντικά κατά την τελευταία οκταετία.
Η «αγάπη» των Ρώσων για την Καλαμάτα
Οι ασκήσεις του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού στον Λακωνικό Κόλπο για να σταματήσουν οι μεταφορές ρωσικού πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο, που χρησιμοποιούνται συχνά για να παρακαμφθούν οι κυρώσεις στις εξαγωγές ρωσικού αργού, ολοκληρώθηκαν. Και έτσι πλοία που είχαν απομακρυνθεί σταματώντας την αμφιλεγόμενη –αν και όχι απαραίτητα παράνομη– αυτή δραστηριότητα επανήλθαν. Στοιχεία που συγκέντρωσε το πρακτορείο Bloomberg δείχνουν ότι τουλάχιστον επτά πλοία έχουν επιστρέψει στα διεθνή ύδατα στα ανοιχτά της Καλαμάτας για να επαναλάβουν τις επιχειρήσεις μεταφοράς πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο. Η αρχική περίοδος για τις ασκήσεις είχε προγραμματιστεί να διαρκέσει από 1 έως 9 Μαΐου. Αυτό παρατάθηκε αργότερα για άλλες 10 ημέρες. Τα διεθνή ύδατα του προστατευμένου Λακωνικού Κόλπου αποτελούσαν πάντα προσφιλές σημείο για τις μεταφορές ρωσικού αργού, καθώς τα μεγάλα δεξαμενόπλοια VLCC δεν μπορούν να περάσουν στη Μαύρη Θάλασσα. Τέτοιες μεταφορές πραγματοποιούνται εδώ και δεκαετίες, αλλά προκάλεσαν αρνητική προσοχή στα διεθνή μέσα ενημέρωσης από τότε που η Δύση επέβαλε κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο μετά την εισβολή στην Ουκρανία, σχολιάζουν διεθνή ΜΜΕ όπως το TradeWinds.
Οι πολλαπλοί ρόλοι της Ιουλίας Τσέτη
Σε εκδήλωση για το Mentoring, η Ιουλία Τσέτη υπογράμμισε ότι η εξωστρέφεια έχει αναδειχθεί σε «οχυρό βιωσιμότητας» όχι μόνο για τις ελληνικές βιομηχανίες και επιχειρήσεις, αλλά και για την οικονομία. «Οι θετικές προβλέψεις στην εξαγωγική δραστηριότητα και η επιρροή τους στην εθνική οικονομία υπογραμμίζουν τη σχέση αλληλεξάρτησης των δύο –εξωστρέφειας και ανάπτυξης της οικονομίας– κι αυτό μας δείχνει το πού πρέπει να στραφούμε για να δώσουμε λύσεις με όρους βιώσιμης ανάπτυξης», τόνισε και πρόσθεσε: «Μέσα από τους πολλαπλούς ρόλους μου ως επιστήμων, βιομήχανος, Inspirational Mentor, γενική γραμματέας του ΣΕΒ αλλά και σήμερα, ως υποψήφια για την προεδρία του Συνδέσμου, αποτελεί διαχρονικά βασική μου θέση η ενίσχυση της εξωστρέφειάς μας – σε τέτοιο βαθμό που καθιστά τη χώρα μας “φυτώριο” εξαγωγικής δραστηριότητας».
Ενδιαφέρον από τον Taizoon Khorakiwala
Το ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων επενδυτών, εταιρειών τροφίμων αλλά και funds έχει προσελκύσει η κρητική εταιρεία «Το Μάννα – Νίκος Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ», η οποία κατέχει ηγετική θέση στην κατηγορία του παξιμαδιού. Οπως πληροφορείται η στήλη, στους ενδιαφερόμενους συγκαταλέγεται η Switz Group του Ινδού Taizoon Khorakiwala, ο οποίος έχει εξαγοράσει ουκ ολίγες ελληνικές εταιρείες, κυρίως στον κλάδο των αρτοσκευασμάτων, ενώ φήμες θέλουν να έχει υπάρξει κρούση και από μεγάλη πολυεθνική. Οι όποιες προτάσεις μέχρι στιγμής έχουν απορριφθεί και η οικογένεια Τσατσαρωνάκη δεν συζητούσε ενδεχόμενο πώλησης ή στρατηγικής συνεργασίας. Πλέον η διοίκηση της εταιρείας εμφανίζεται πολύ πιο ανοιχτή στην είσοδο στρατηγικού επενδυτή που θα μπορούσε να δώσει υπεραξία στην επιτυχημένη αυτή οικογενειακή επιχείρηση.
Η αθάνατη ελληνική γραφειοκρατία
Η αθάνατη ελληνική γραφειοκρατία έκανε πάλι το θαύμα της. Ετσι μπορεί να έχουν περάσει ακριβώς τρία χρόνια από την εξαγορά του εργοστασίου της «Κατσέλης» (μετέπειτα Nutriart) στις Αχαρνές από την εταιρεία «Το Μάννα» (το εργοστάσιο απέκτησε η χανιώτικη εταιρεία στις 18 Μαΐου 2021 σε πλειστηριασμό) και 11 χρόνια από την πτώχευση της Nutriart, όμως οι υπηρεσίες ανακάλυψαν παραβάσεις (πολεοδομικές και άλλες) που προϋπήρχαν της εξαγοράς, ακόμη και καταγγελίες που είχαν γίνει το 1993. Ετσι, η νέα ιδιοκτήτρια ακόμη δεν έχει καταφέρει να εγκατασταθεί στο εργοστάσιο κάτι που αναμένεται να γίνει σταδιακά από το φθινόπωρο. Το καλύτερο; Η «Ν. Τσατσαρωνάκης» κατείχε σε κοντινή απόσταση από το εργοστάσιο της «Κατσέλης» δικό της ακίνητο ως κέντρο διανομής και αποθήκες. Θεωρώντας ότι θα μετεγκατασταθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα στο εργοστάσιο της «Κατσέλης» προχώρησε σε πώληση του ακινήτου. Και τώρα πληρώνει ενοίκιο στο δικό της ακίνητο περί τα 7.500 ευρώ.
Το πλάνο για τα IKEA
Σύμφωνα με τα σχέδια της διοίκησης του ομίλου Fourlis εξελίσσεται η ανάπτυξη για το νέο κατάστημα IKEA στην Πάτρα, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Παράλληλα, μέχρι το καλοκαίρι του 2024 θα λειτουργήσει το νέο retail hub του ομίλου στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών με 3 ενοικιαστές, εκτός από το κατάστημα IKEA. Τέλος, δύο νέα καταστήματα IKEA στην Ελλάδα, σε Ηράκλειο Κρήτης και Ελληνικό, βρίσκονται υπό κατασκευή ή σε διαδικασία σχεδιασμού, ξεκινώντας τη λειτουργία τους τα επόμενα 1-3 χρόνια. Θυμίζουμε ότι από τον περασμένο Νοέμβριο έχει ανοίξει το νέο κατάστημα IKEA στο Veliko Tarnovo της Βουλγαρίας.
Το «φιλέτο» στην Κλαυθμώνος
Πολλοί έχουν περάσει από την πλατεία Κλαυθμώνος, πόσοι όμως έχουν αντιληφθεί ότι ένα από τα κτίρια που κυριαρχούν είναι το Μέγαρον Βλάχου-Γκλαβάνη; Στο ισόγειο αυτού βρίσκεται υποκατάστημα αλυσίδας σούπερ μάρκετ, ενώ στους ορόφους του φιλοξενεί γραφεία. Αυτό όμως, σύντομα θα αλλάξει μερικώς. Επιχειρηματίας με χαμηλό προφίλ, πλην με ισχυρή εξαγωγική δραστηριότητα, πρόκειται να μετατρέψει τον έκτο όροφο-πραγματικό «φιλέτο» του κτιρίου σε τέσσερα διαμερίσματα, εκμεταλλευόμενος την κυρίαρχη τάση των τελευταίων ετών, αυτή δηλαδή της ισχυρής ζήτησης για κατοικία. Δεν είναι βέβαια, ο μόνος, καθώς ό,τι ακίνητο έχει μείνει στο κέντρο μετατρέπεται σε κατοικία με σκοπό κατά βάση τη βραχυχρόνια μίσθωση.
Διαβούλευση για ρόδες
Ποτέ δεν θα σταματήσει να μας εκπλήσσει το ελληνικό Δημόσιο. Για παράδειγμα, το γενικό νοσοκομείο Σάμου ξεκίνησε από τις 8 Μαΐου –και θα εξακολουθήσει μέχρι και αύριο Πέμπτη– διαβούλευση τεχνικών προδιαγραφών για ρόδες νοσοκομειακού κρεβατιού. Ποιοι, άραγε, να έχουν συμμετάσχει στη διαβούλευση για τις ρόδες που πρέπει να είναι περιστρεφόμενες, να έχουν φρένο «για να εμποδίζουν την κύλιση και την περιστροφή του τροχού και να έχουν ανοχή βάρους έως 75 κιλά έκαστη»; Και κυρίως τι είδους σχόλια να έχουν διατυπώσει;
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει.Για να σχολιάσετε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας (όνομα, επώνυμο) στο λογαριασμό σας.Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ». Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.