Η δραστηριοποίηση ενός αυξανόμενου αριθμού νατοϊκών συμμαχικών δυνάμεων στην ανατολική Ευρώπη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, που σε σημαντικό βαθμό εξυπηρετούνται πλέον από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, έχει δημιουργήσει την ανάγκη και για έργα συντήρησης και επισκευών. Σε αυτό το πλαίσιο, μεγάλη αμερικανική εταιρεία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών που δραστηριοποιείται στην παροχή εμπορικών και βιομηχανικών μισθώσεων και δανείων σε εταιρείες στον τομέα της αεροδιαστημικής, της εμπορικής αεροπορίας, της άμυνας, των υποδομών και της τεχνολογίας, έχει ξεχωρίσει την Ελλάδα ως ιδανική χώρα για να εδρεύσουν τέτοιες εγκαταστάσεις. Αξιολογείται λοιπόν (διαδικασία που βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο) το σενάριο, είτε ίδρυσης εγκαταστάσεων συντήρησης και επισκευής τροχαίου υλικού, είτε απόκτησης υπάρχοντος συγκροτήματος που με τις κατάλληλες επενδύσεις θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις προδιαγραφές που απαιτούνται. Κάποιοι μιλούν ήδη για μία τέτοια επιχείρηση που έχει εντοπιστεί στη Βόρεια Ελλάδα και ενδέχεται να υπάρχουν εξελίξεις το επόμενο διάστημα. Αξίζει να σημειωθεί πως τη συγκεκριμένη εταιρεία στελεχώνουν, σύμφωνα με τη σελίδα της στο διαδίκτυο, πρώην ομοσπονδιακοί αξιωματούχοι των ΗΠΑ, investment bankers και εταίροι ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων.
Μεγάλα πλάνα για τη Ρουμανία
Η Ακτωρ, μέλος του ελληνικού ομίλου Intrakat, έχει έργα ύψους 1,3 δισ. ευρώ στη Ρουμανία και η διοίκηση ελπίζει σε διπλασιασμό της αξίας τους τα επόμενα χρόνια, ώστε η Aktor Romania να φτάσει στο ίδιο επίπεδο με την Aktor Greece, όπως αναφέρεται σε report της ελληνικής πρεσβείας στο Βουκουρέστι. «Επικεντρωνόμαστε κυρίως στην αγορά της Ρουμανίας. Στο παρελθόν, η Ακτωρ είχε δραστηριότητες σε 52 χώρες, αλλά παύσαμε να δραστηριοποιούμαστε παντού, εκτός από την Ελλάδα και τη Ρουμανία, την οποία θα αναπτύξουμε και θα επενδύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο στο μέλλον…» δήλωσε ο Αλέξανδρος Εξάρχου, αντιπρόεδρος & CEO του ομίλου Intrakat στη ρουμανική τηλεόραση (Profit News TV). Ο κ. Εξάρχου ανέφερε επίσης ότι το τμήμα 3 του αυτοκινητόδρομου του Βουκουρεστίου, μεταξύ των αυτοκινητόδρομων Α1 (Βουκουρέστι-Πιτέστι) και DN6 (Βουκουρέστι- Μπραγκαντίρου), στην κατασκευή του οποίου συμμετέχει η εταιρεία, θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο, έπειτα από εργασίες σε τρεις βάρδιες την ημέρα. Η Aktor συμμετέχει στη Ρουμανία στην κατασκευή του τμήματος 2 της σιδηροδρομικής γραμμής Apata-Cata, ένα δύσκολο τεχνικό έργο, ένα από τα λίγα σημεία στην Ευρώπη όπου θα χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα 4 μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων. Η Intrakat και η Aktor έχουν πλέον, σε παγκόσμιο επίπεδο, έργα ύψους 5,5 δισ. ευρώ.
Κλειδί η μείωση των επιτοκίων
Μπορεί στην Ελλάδα οι επιδόσεις του κατασκευαστικού κλάδου, τουλάχιστον σε επίπεδο ζήτησης πρώτων υλών, να παραμένουν θετικές, όμως σε παγκόσμιο επίπεδο η ζήτηση για χαλκό και αλουμίνιο είναι πτωτική. Υπό αυτές τις συνθήκες, δεν θα μπορούσαν να μην επηρεαστούν τα μεγέθη της Elvalhalcor, η οποία εξάγει το 97% των προϊόντων της. Παρά όμως, την επιδείνωση των διεθνών συνθηκών, ο όμιλος κατάφερε να αυξήσει, έστω και οριακά (+1%), τον όγκο των πωλήσεών του που ανήλθαν σε 146 χιλ. τόνους. Εάν, δε, όπως αναφέρουν αναλυτές, η προσδοκώμενη μείωση των επιτοκίων γίνει πραγματικότητα, τότε αυτό αναμένεται να έχει θετική επίδραση στα μεγέθη του ομίλου που κατέγραψε μειωμένη –πλην ισχυρή– οργανική κερδοφορία της τάξεως των 49 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών του ομίλου υποχώρησε κατά 12,2%, σε περίπου 817 εκατ. ευρώ, έχοντας επηρεαστεί από τις μειωμένες μέσες τιμές των μετάλλων. Η μέση τιμή του αλουμινίου διαμορφώθηκε στα 2.025 ευρώ ανά τόνο το α’ τρίμηνο του 2024 έναντι 2.232 πέρυσι ευρώ, εμφανίζοντας μείωση 9,2%. Η μέση τιμή του χαλκού διαμορφώθηκε στα 8.122 ευρώ ανά τόνο, μειωμένη κατά 2,4% και η μέση τιμή του ψευδάργυρου στα 2.547 ανά τόνο ευρώ, εμφανίζοντας μείωση 12,6%.
«Τρέχει» 10 επενδυτικά έργα
Στις 29 Μαΐου ξεκινά η Δημόσια Προσφορά της Noval Property η οποία λήγει στις 31 Μαΐου, με την έναρξη διαπραγμάτευσης των μετοχών της ΑΕΕΑΠ να τοποθετείται για τις 5 Ιουνίου. Αυτή την περίοδο η Noval Property «τρέχει» συνολικά 10 επενδυτικά έργα που περιλαμβάνουν την ανάπτυξη νέων κτιρίων γραφείων, αστικές αναπλάσεις, χώρους logistics και οικιστικές αναπτύξεις στις Σπέτσες. Ενδιαφέρον έχουν όσα αναφέρει για τα logistics στο ενημερωτικό της δελτίο η εταιρεία. Οτι δηλαδή, αποτελεί τον πλέον ωφελημένο κλάδο της αγοράς ακινήτων, τόσο σε επίπεδο ζήτησης, όσο και αξιών, με επιταχυντή την άνοδο του e-commerce διεθνώς. Η ελληνική αγορά logistics εξακολουθεί και προσφέρει υψηλότερες αποδόσεις από τις ώριμες ευρωπαϊκές αγορές που αρχίζουν όμως να βρίσκονται σε μία σχετική πορεία σύγκλισης. Η περιοχή της Αττικής κατέχει περίπου το 60-70% της συνολικής επιφάνειας (τ.μ.) του κλάδου, ενώ η υπόλοιπη επικεντρώνεται κυρίως στη Θεσσαλονίκη και άλλες περιοχές της χώρας. Αναμένεται ότι ο κλάδος θα αντιμετωπίσει προκλήσεις, όπως η έλλειψη διαθέσιμης γης για νέες αναπτύξεις, η χωροταξική οριοθέτηση και οργάνωση, αυξήσεις στο κατασκευαστικό κόστος, συμβατότητα με τις αρχές του ESG και η ανάγκη βελτίωσης των υποδομών και του δικτύου μεταφορών. Από τα δεδομένα των πρόσφατων συναλλαγών προκύπτει ότι οι νεόδμητες αποθήκες μπορούν να ενοικιαστούν σε μισθώματα άνω των 5,25 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Επίσης, υπάρχει έντονη ζήτηση για πιστοποιήσεις, όπως το LEED για τις νεόδμητες αποθήκες, καθώς και για αποθήκες με επιφάνεια άνω των 10.000 τ.μ.. Τέλος, η απόδοση των επενδύσεων κυμαίνεται πλέον κάτω από το 6,80% για καλής ποιότητας ακίνητα, παρουσιάζοντας αρκετά ανταγωνιστικές αποδόσεις σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που κυμαίνεται από 4,75% έως 5,10%.
Αυξημένη κερδοφορία και μείωση χρηματοοικονομικού κόστους
Αυξημένα EBITDA και καθαρά κέρδη παρά τη μικρή κάμψη των πωλήσεων εμφάνισε στο α’ τρίμηνο η Autohellas. Σύμφωνα με τη διοίκηση, η δυναμική των αφίξεων σε αυτοκίνητα φαίνεται πως θα συνεχιστεί και κατά το δεύτερο τρίμηνο επηρεάζοντας θετικά τη ζήτηση για βραχυχρόνιες μισθώσεις, και πάλι όμως με περισσότερα αυτοκίνητα στους στόλους και στην αγορά συνολικά. Παράλληλα η δυναμική και των μακροχρόνιων μισθώσεων δείχνει μεγαλύτερη για την εταιρεία, τόσο σε συμβατικά όσο και σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ιδιαίτερα σημαντικό αποτέλεσμα στη μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους είχαν και αναμένεται να έχουν οι ενέργειες που ξεκίνησαν με την έκδοση του πρώτου ομολόγου της εταιρείας μέσω δημόσιας προσφοράς, καθώς και η αποτελεσματική προσπάθεια διαχείρισης της δομής του δανεισμού της εταιρείας.
Εντονο… άρωμα Καζακστάν στο Δ.Σ.
Παρελθόν αποτελεί εδώ και λίγες ημέρες από το Δ.Σ. της British American Tobaco Hellas ο Vitalii Kochenko, ο οποίος είχε αναλάβει καθήκοντα προέδρου και CEO της εταιρείας για τις αγορές της Ελλάδας, της Κύπρου, της Μάλτας και του Ισραήλ, τον Φεβρουάριο του 2020. Ο Ουκρανός επικεφαλής της BAT Hellas παραιτήθηκε και αντικαταστάθηκε από την Καζάκα, Aigul Bissenova. Θυμίζουμε ότι στο Δ.Σ. βρίσκεται ένα ακόμη στέλεχος καζακικής καταγωγής, ο Alisher Ochilov. Αντιπρόεδρος της εταιρείας παραμένει ο Στέφανος Διανέλλος, ενώ το διοικητικό συμβούλιο συμπληρώνει ο Κύπριος, Λοΐζος Εξαδάκτυλος, ο οποίος τον περασμένο μήνα αντικατέστησε τον παραιτηθέντα Βασίλη Λάζαρη.
Αλλη μία ΑΜΚ ύψους 6 εκατ. ευρώ
Σε ακόμη μια αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, την τέταρτη κατά σειρά μέσα σε έναν χρόνο, προχώρησε η εταιρεία παγωτού EMFI (πρώην ΕΒΓΑ) της οικογένειας Φιλίππου. Η τελευταία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου αφορά ποσό 6 εκατ. ευρώ. Ας σημειωθεί ότι προηγήθηκαν την περασμένη χρονιά άλλες τρεις αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου: 3,99 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο του 2023, 3,063 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο του 2023 και 5,50 εκατ. ευρώ τον Δεκέμβριο του 2023. Πλέον, το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας ανέρχεται σε 117.730.113 ευρώ, διαιρούμενο σε 39.243.371 ονομαστικές μετοχές, ονομαστικής αξίας 3 ευρώ η καθεμία.
Διοικητικές αλλαγές στη Damavand
Παραιτήθηκε πριν από μερικές ημέρες από το διοικητικό συμβούλιο της Damavand η Χριστίνα Καραχάλιου, η οποία αντικαταστάθηκε από τον Αλέξανδρο Κατσουρίδη, partner της Deca Investments. Θυμίζουμε ότι μέχρι το φθινόπωρο του 2019 η κ. Καραχάλιου ήταν διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, η οποία το 2018 πέρασε στον έλεγχο της Deca. Πλέον το Δ.Σ. της εταιρείας αποτελείται από τον Δημήτρη Τακά ως πρόεδρο, τον Γιώργο Βασιλειάδη ως εκτελεστικό μέλος, ενώ μη εκτελεστικά μέλη είναι οι Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, Νίκος Κούλης, Γιάννης Καλαντζής και Αλέξανδρος Κατσουρίδης. Η θητεία του Δ.Σ. είναι μέχρι τις 10/11/2028, η οποία μπορεί να παραταθεί μέχρι την πρώτη τακτική γενική συνέλευση, μετά τη λήξη της θητείας του.
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει.Για να σχολιάσετε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας (όνομα, επώνυμο) στο λογαριασμό σας.Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ». Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.