Την κριτική ότι η Ευρώπη, με την υπερ-ρύθμιση δραστηριοτήτων και τους ευγενείς, πλην όμως ακριβούς, στόχους της πυροβολεί τα πόδια της, την έχουν διατυπώσει πολλοί τα τελευταία έτη. Είτε αφορά τους στόχους για την ενέργεια, που οι καταναλωτές πληρώνουν πιο ακριβά από οιονδήποτε, τιμωρούμενοι και με επιπλέον πληθωρισμό, είτε αφορά τη ναυτιλία, είτε το παγκόσμιο εμπόριο. Επ’ αυτού πολλά μπορούν να ειπωθούν. Ωστόσο, ο Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συζήτηση για τις ευρωεκλογές με τον Δημήτρη Παπαλεξόπουλο και τον Αλέξη Παπαχελά, που έγινε την Πέμπτη το απόγευμα, ήταν λάβρος: Χαρακτήρισε τη σύνθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τη «χειρότερη από τότε που υπεγράφη η συνθήκη της ΕΟΚ». Καυτηρίασε το γεγονός ότι η πρόεδρος της Επιτροπής ασχολείται με την Ουκρανία όταν κλείνουν τα ευρωπαϊκά εργοστάσια και εκτοξεύονται οι τιμές της ενέργειας. Ισχυρίστηκε ότι η Ευρώπη έχει δομικό πρόβλημα αλλά και ότι αντικατέστησε την ενέργεια και την εξάρτηση από τη Ρωσία, με εξάρτηση από τη Νορβηγία. Σημείωσε πως τοποθετήθηκε επίτροπος Ενέργειας η Κάντρι Σίμπσον από την Εσθονία, που είναι σε έκταση «όσο η Πάτρα».
Διατηρεί τη θέση του ο Λεωνίδας Μπόμπολας
Το ποσοστό του, της τάξης του 5% στο μετοχικό κεφάλαιο της Ηλέκτωρ, θυγατρικής της Ελλάκτωρ στη διαχείριση απορριμμάτων που εξαγοράζει η Motor Oil, θα διατηρήσει ο Λεωνίδας Μπόμπολας και στην επόμενη ημέρα της εταιρείας. Η Motor Oil προσέφερε 114,7 εκατ. ευρώ στην Ελλάκτωρ για την εξαγορά του ποσοστού της στην Ηλέκτωρ, που ανέρχεται στο 95% περίπου. Η πρόταση αποτιμά την Ηλέκτωρ σε όρους μετοχικής αξίας στα 121,5 εκατ. για το 100% του μετοχικού κεφαλαίου. Με βάση αυτή την αποτίμηση, η θέση του Λ. Μπόμπολα στην Ηλέκτωρ αποτιμάται στα 5,9 εκατ. ευρώ.
Η Δημοκρατία του καταναλωτή
Τις τάσεις στο σύγχρονο λιανικό εμπόριο ανέλυσε χθες ο Βασίλης Φουρλής, επικεφαλής του Fourlis Group. Στην καρδιά του εμπορίου βρίσκεται η σχέση ποιότητας και τιμής, με τον κ. Φουρλή να κάνει λόγο για Δημοκρατία του καταναλωτή, ο οποίος ψηφίζει με την τσέπη του και μπορεί πλέον χάρη στην τεχνολογία να ενημερώνεται εύκολα. Ακόμη, αναφερόμενος στο Omnichannel shopping, υπογράμμισε ότι «το κατάστημα όπως το ξέραμε, έχει πεθάνει», προσθέτοντας ότι «κάποια δεν έχουν κανένα λόγο ύπαρξης, ενώ στα υπόλοιπα δεν αρκεί μόνο να βρίσκεις τα προϊόντα, αλλά να απολαμβάνεις και υψηλό επίπεδο service». Υποστήριξε επίσης ότι «η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη δεν είναι πια μια συνθηματολογία αλλά μια πραγματικότητα» και πως οι εταιρείες θα πρέπει «να έχουν συναίσθηση του αποτυπώματός τους στην κοινωνία και το περιβάλλον». Η εξυπηρέτηση και η εμπειρία του καταναλωτή παραμένουν στο επίκεντρο κάθε εταιρείας, ενώ υπογράμμισε τη σημασία του digitalization. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η AI έχει μπει στη ζωή μας παντού», συμπληρώνοντας ότι «θα μας βοηθήσει να μειώσουμε τα κόστη μας, π.χ. να κάνουμε παραγγελίες με χαμηλότερα αποθέματα, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τις ανάγκες για κεφάλαιο κίνησης. Αυτό θα οδηγεί σε καλύτερες υπηρεσίες με χαμηλότερο κόστος».
Μας ξεπέρασαν οι Ρουμάνοι
Ο Βασίλης Φουρλής δεν δίστασε να πει ότι η Ελλάδα έμεινε αρκετά πίσω λόγω της δεκαετούς κρίσης, με αποτέλεσμα γειτονικές χώρες να καλύψουν το gap της αγοραστικής δύναμης. Η Ρουμανία χαρακτηριστικά έχει πλέον υψηλότερους μισθούς από την Ελλάδα. Κατάφεραν όλες οι άλλες χώρες να αναπτυχθούν σε μία περίοδο με σχεδόν μηδενικά επιτόκια και με τρομερή ανάπτυξη της τεχνολογίας. Πρόσθεσε δε ότι πρέπει να κάνουμε μεγάλη προσπάθεια για να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο, θεωρώντας εκ των ων ουκ άνευ την περαιτέρω αύξηση των μισθών στη χώρα μας.
Κοντός ψαλμός…
To πρώτο τρίμηνο της χρονιάς είναι διαχρονικά αδύναμο για τις αεροπορικές εταιρείες. Η τάση αυτή φαίνεται ότι έχει αντιστραφεί, κάτι που μένει να επιβεβαιωθεί σήμερα, οπότε η Aegean θα ανακοινώσει τα οικονομικά αποτελέσματα για το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου. Οι αναλυτές της Optima προβλέπουν άνοδο εσόδων της τάξεως του 14%, σε ετήσια βάση σύγκρισης και τοποθετούν τα Ebitda σε περίπου 32 εκατ. ευρώ (+64,3%). Κοντός ψαλμός…
Οι σύμβουλοι θα «δείξουν» τις επόμενες εξαγορές
Με υπερδιπλασιασμό εσόδων και EBITDA έκλεισε το α’ τρίμηνο του 2024 για την Ideal Holdings, η οποία παράλληλα αύξησε τα καθαρά της κέρδη κατά 18%. Η σημαντική αύξηση όλων των βασικών μεγεθών προέρχεται από την οργανική ανάπτυξη των εταιρειών Πληροφορικής και από την προσθήκη των αποτελεσμάτων της Αττικά Πολυκαταστήματα. «Η ομάδα μας αξιολογεί τώρα μια σειρά ενδιαφερουσών ευκαιριών, σε διαφορετικούς τομείς, στην ελληνική αγορά των μεσαίου μεγέθους εταιρειών», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Λάμπρος Παπακωνσταντίνου, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ideal Holdings. Σημειώνεται ότι, προκειμένου να συνεχίσει αυτές τις επενδύσεις και τη δημιουργία αξίας για τους μετόχους της, η εταιρεία έχει προσλάβει χρηματοοικονομικούς συμβούλους «για να αξιολογήσουν όλες τις διαθέσιμες στρατηγικές επιλογές, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης της δύναμης πυρός μας, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι είμαστε στη βέλτιστη θέση για να αξιοποιήσουμε αυτές τις ευκαιρίες, διασφαλίζοντας και ενισχύοντας παράλληλα την αξία των μετόχων μας», όπως τόνισε.
Στο Fuga 6,5 χρόνια μετά…
Ηταν τον Νοέμβριο του 2017 όταν ο Δημήτρης Βαλαχής, ως διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ανδρομέδα τότε, παρουσίαζε στους δημοσιογράφους στο εστιατόριο Fuga, πίσω από το Μέγαρο Μουσικής, τον σχεδιασμό εν όψει της εξαγοράς τότε των εταιρειών ιχθυοκαλλιέργειας Νηρεύς και Σελόντα. Η εξαγορά έγινε, αλλά τον Φεβρουάριο του 2019 ο κ. Βαλαχής, αν και είχε «τρέξει» όλο το δύσκολο κομμάτι της υπόθεσης, αποχώρησε από τη θέση του, με τις πληροφορίες να θέλουν ως βασική αιτία τους «αστερίσκους» με τους οποίους ενέκρινε η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν τότε, την εν λόγω συγκέντρωση. Χθες ο κ. Βαλαχής βρέθηκε ξανά στη Fuga, αυτή τη φορά ως διευθύνων σύμβουλος της Φουρλής για να παρουσιάσει τη στρατηγική αυτού του ομίλου. Ο ίδιος, μάλιστα, δεν παρέλειψε να πει ότι το νέο του πόστο (σ.σ. βρίσκεται σε αυτή τη θέση εδώ και 15 μήνες) αποτελεί το καλύτερο σκαλοπάτι στην καριέρα του.
Το καλύτερο εργαλείο για κάθε υπουργό
«Κι εγώ αν ήμουν υπουργός, δεν θα καταργούσα τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στον καφέ. Είναι πολύ καλό εργαλείο για κάθε υπουργό». Τάδε έφη χθες, στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης για δημοσιογράφους, ο πρόεδρος της Ελληνικής Ενωσης Καφέ, Τάσος Γιάγκογλου. Ο λόγος; Οταν θεσπίστηκε ο εν λόγω φόρος το 2017, τα έσοδα για το κράτος είχαν προϋπολογισθεί σε 70 εκατ. ευρώ. Τον πρώτο χρόνο εφαρμογής, εισπράχθηκαν 90 εκατ. ευρώ, ενώ πέρυσι έφτασαν τα 140 εκατ. ευρώ. Δεδομένου, μάλιστα, ότι ο φόρος προκαταβάλλεται από τις εταιρείες καφέ, μιλάμε για πραγματικά «ζεστό χρήμα».
Προσδοκίες
Στην αποζημίωση ύψους 9,2 εκατ. ευρώ που εισέπραξε για την Covid 19, στηρίζει η διοίκηση της Ellinair τη συγκρατημένη αισιοδοξία της για την επαναφορά της. Για πρώτη φορά από τον Σεπτέμβριο του 2021, οπότε την αεροπορική απέκτησε ο επιχειρηματίας Κωνσταντίνος Βαρδάκης, η διοίκηση της Ellinair ανοίγει, ως ένα βαθμό τα χαρτιά της για τις μελλοντικές κινήσεις της. Τι αναφέρει στην οικονομική έκθεση που δημοσίευσε, με μεγάλη καθυστέρηση, για τη χρήση του 2020; Οτι «στις 19/1/2023 έκλεισε το πρώτο της αεροπλάνο τύπου Airbus 319-100 MSN 2456 και στις 7/3/2023 προέβη στις προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού προκειμένου μετά την αναγκαία εκπαίδευση να προχωρήσει στην επανέναρξη της λειτουργίας της. Ομως, κατόπιν της αίτησης κατάσχεσης που έγινε από τους εργαζομένους της εταιρείας, η Εθνική Τράπεζα δέσμευσε τους καταθετήριους τραπεζικούς λογαριασμούς της, οι οποίοι περιλάμβαναν την α’ δόση 6,2 εκατ. ευρώ της αποζημίωσης», η οποία όμως, είναι ακατάσχετη. Ως αποτέλεσμα, όπως σημειώνεται, «πάγωσε» οποιαδήποτε προσπάθεια ανάκαμψης ελλείψει ρευστότητας, με τον «κ. Βαρδάκη με δικά του κεφάλαια να προσπαθεί να καλύψει το ελάχιστο των υποχρεώσεων της εταιρείας». Με τα κεφάλαια της κρατικής ενίσχυσης, η εταιρεία επιδιώκει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 2 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα τριετίας για να καλυφθεί τμήμα των συσσωρευμένων ζημιών, οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 21 εκατ. ευρώ, βάσει των μεγεθών του 2020. Σχεδιάζει να μετατραπεί σε εταιρεία επιναύλωσης των αεροσκαφών της με μακροχρόνια συμβόλαια σε άλλους αερομεταφορείς, αν και δεν έχει στην κυριότητά της αεροπλάνα, ενώ τα τέσσερα Airbus που ανήκαν στον στόλο της (στοιχεία 31.12.2020) ήταν μισθωμένα. Στην οικονομική έκθεση επισημαίνεται πως η Ellinair συνεργάζεται, σε εμπορικό και χρηματοοικονομικό επίπεδο, με την Phaethon Aero, όπου τη θέση του προέδρου έχει ο Μιλτιάδης Τσαγκαράκης που είναι και μέλος στο δ.σ της Ellinair.
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει.Για να σχολιάσετε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας (όνομα, επώνυμο) στο λογαριασμό σας.Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ». Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.