Ο Δήμος Αθηναίων και οι θέσεις πάρκινγκ των ξενοδοχείων
- Το πρόβλημα δεν είναι μόνο τα τουριστικά λεωφορεία που μεταφέρουν επιβάτες κρουαζιέρας στην Ακρόπολη και σε άλλα σημεία ενδιαφέροντος στην πρωτεύουσα και παρκάρουν οπουδήποτε λόγω έλλειψης προσδιορισμένου χώρου προκαλώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση. Ζήτημα ανακύπτει και με τους χώρους πάρκινγκ μπροστά στα ξενοδοχεία. Καθώς ο τουρισμός στην Αθήνα έχει γίνει πλέον δωδεκάμηνος και μάλιστα οι αριθμοί του έχουν αυξηθεί σημαντικά, η ανάγκη στάσης και στάθμευσης λεωφορείων και άλλων μέσων μετακίνησης επιβατών μπροστά από τα ξενοδοχεία είναι απαραίτητη, προκειμένου να μην προκαλείται κυκλοφοριακό έμφραγμα κάθε φορά που σταματούν για επιβίβαση ή αποβίβαση. Προσφάτως, νομός έχει δώσει αρκετά μέτρα ελεύθερα προς χρήση αποκλειστικά από τα ξενοδοχεία, ωστόσο η σήμανση και η εφαρμογή του εναπόκειται στον δήμο. Μαθαίνουμε όμως ότι ο δήμος δεν είναι δεκτικός σε αυτό. Θα επανέλθουμε.
«Θεία δίκη»
- Πολλά νέα τουριστικά πρότζεκτ βρίσκονται σε φάση ωρίμανσης, ωστόσο, υπάρχουν και κάποια παλιά φαραωνικά τουριστικά σχέδια που, αν και έχουν ωριμάσει, δεν προχωρούν καθόλου λόγω έλλειψης χρημάτων. Ενα από αυτά βρίσκεται στην Κρήτη και μαθαίνουμε πως Ιερά Μονή που έχει εκμισθώσει τη γη της στον επενδυτή εδώ και πολλά χρόνια έχει πλέον απαυδήσει με τα μηδενικά έσοδα που της αποφέρει η συγκεκριμένη συμφωνία. Είναι λοιπόν δεκτική σε κάθε εναλλακτικό σενάριο και μαθαίνουμε πως σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις όχι πολύ ευχάριστες για τον μισθωτή. Δεν βοηθούν βλέπετε και τα χρέη του.
Τα Ποσειδώνια σε αριθμούς
- Ξεκινούν τη Δευτέρα τα Ποσειδώνια και τα μεγάλα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας κάνουν πάρτι. Κυριολεκτικά. Τα περισσότερα από τα ξενοδοχεία της αθηναϊκής Ριβιέρας έχουν κλειστούς τους χώρους που διαθέτουν για ιδιωτικά πάρτι και εκδηλώσεις που παραθέτουν ελληνικές και ξένες εταιρείες, οι οποίες θέλουν να δεξιωθούν τους πελάτες και συνεργάτες τους. Είναι τόσα τα πάρτι, που πολλοί επιλέγουν να πηγαίνουν από το ένα στο άλλο, προκειμένου να αποφύγουν παρεξηγήσεις για το ποιους δεν τίμησαν. Για να αντιληφθεί κανείς το οικονομικό όφελος των ξενοδοχείων από τη διοργάνωση της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης στην πρωτεύουσα, αρκεί να αναλογιστεί πως, λίγο πριν ιδιωτικοποιηθεί ο Αστέρας Βουλιαγμένης, η τότε διοίκησή του εκτιμούσε πως τα επιπλέον έσοδα που είχε από τη φιλοξενία και τις εκδηλώσεις των Ποσειδωνίων ξεπερνούσαν τα 5 εκατομμύρια ευρώ. Η όλη διοργάνωση εκτιμάται πως δημιουργεί κύκλο εργασιών της τάξης των 100 εκατομμυρίων.
Ψήφος υπέρ Θεοδωρόπουλου
- Υπέρ της υποψηφιότητας του Σπύρου Θεοδωρόπουλου για την προεδρία του ΣΕΒ τάχθηκε ο επικεφαλής της MetroΑΕΒΕ Αριστοτέλης Παντελιάδης, ο οποίος επίσης θα διεκδικήσει θέση μέλους στον σύνδεσμο. Αναφέρθηκε στη μακρόχρονη σχέση του με τον Mr Chipita και στάθηκε στην ευθύτητά του και στη σωστή προσέγγισή του ως επιχειρηματία, κάτι που επιβεβαιώθηκε και από την πορεία των εταιρειών που ήταν επικεφαλής. Θεωρεί ότι είναι ο πιο κατάλληλος για την προεδρία του συνδέσμου, προσθέτοντας ότι δεν γνωρίζει τη σταδιοδρομία της Ιουλίας Τσέτη.
Να λήξουν τα μέτρα
- Τα μέτρα αναχαίτισης της ακρίβειας που έχουν ληφθεί από την κυβέρνηση θα έπρεπε να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό, υποστήριξε ο κ. Παντελιάδης. Ανέφερε μεταξύ άλλων ότι το κλείδωμα του μεικτού περιθωρίου κέρδους, το οποίο ισχύει από τις 20/3/2020, πλέον κάνει κακό, καθώς εμποδίζει τον υγιή ανταγωνισμό. «Πάμε τυφλά με αυτό που είχαμε πριν από 4 χρόνια και δεν ακολουθούμε τον ανταγωνισμό, όπως θα έπρεπε» συμπλήρωσε. Εκανε ακόμη αναφορά στην τρίμηνη απαγόρευση προωθητικών ενεργειών έπειτα από ανατίμηση, στο πλαφόν περιθωρίου κέρδους προμηθευτών βρεφικού γάλακτος, στην απαγόρευση παροχών και εκπτώσεων σε φρέσκα προϊόντα και τέλος στην καθημερινή δήλωση δεδομένων τιμών στην ψηφιακή πλατφόρμα e-Καταναλωτής. Γενικά εξέφρασε τις αμφιβολίες του για το αν μεσοπρόθεσμα τα μέτρα αυτά πετυχαίνουν τη μείωση των ανατιμήσεων, ή οδηγούν στο αντίθετο αποτέλεσμα.
Οι δύο διέξοδοι πριν από το… αδιέξοδο
- Σε ό,τι αφορά το τοπίο στην εγχώρια αγορά super market, ο επικεφαλής των My market & Metro Cash & Carry υποστήριξε ότι αυτή τη στιγμή οι μεγάλες αλυσίδες είναι υγιείς και δεν τίθεται θέμα συγχωνεύσεων, εκτός αν υπάρξει κάποια απόφαση μίας εξ αυτών να προχωρήσει σε κάποια κίνηση. Ωστόσο στις μεσαίες και μικρομεσαίες αλυσίδες, ανέφερε ότι οι συνθήκες ανταγωνισμού είναι πιο έντονες, καθώς πολλές από αυτές έχουν πολύ χαμηλότερα περιθώρια κέρδους από το μέσο περιθώριο του 1,47% που εμφανίζει ο κλάδος. Αυτές οι αλυσίδες έχουν δύο διεξόδους. Η πρώτη είναι να διαφοροποιηθούν ισχυροποιώντας τα δικά τους δυνατά στοιχεία όπως είναι π.χ. η εντοπιότητα, η παρουσία του επιχειρηματία, η προσαρμογή στην γκάμα προϊόντων που θέλουν οι πελάτες, η ευελιξία κ.ά. Η δεύτερη επιλογή είναι να μεγιστοποιήσουν την αξία της επιχείρησης και στη συνέχεια να συγχωνευθούν ή να την πουλήσουν. Διαφορετικά, όπως τόνισε, «κινδυνεύουν να βρεθούν σε έναν δρόμο χωρίς γυρισμό. Είναι υποχρεωμένες να κάνουν κάτι».
Ψηφιοποιείται το κτήμα Τατοΐου
- Μεγάλης σημασίας είναι το έργο που δρομολογεί το υπουργείο Πολιτισμού για την ψηφιοποίηση του αρχείου του πρώην βασιλικού κτήματος Τατοΐου που είναι προϋπολογισμού περίπου 534.000 ευρώ. Ουσιαστικά, θα ψηφιοποιηθούν περίπου 21.300 αντικείμενα από τα οποία 8.500 αφορούν φωτογραφίες, ενώ 12.800 περιλαμβάνουν κυρίως φωτογραφικά λευκώματα (άλμπουμ), έγγραφα, βιβλία, δίσκους, χάρτες, εφημερίδες, περιοδικά και άλλα έγχαρτα αντικείμενα. Το έργο θα διαρκέσει 12 μήνες και βρίσκεται στη φάση της διαβούλευσης.
Το… ανέκδοτο των υδροπλάνων
- Ενα ανέκδοτο που συνήθως διακινείται τουλάχιστον τα τελευταία… δέκα χρόνια αφορά την έναρξη πτήσεων με υδροπλάνα. Ετσι, αρχές της φετινής χρονιάς, παρουσιαζόταν σαν βέβαιο ότι θα έχουμε μετακινήσεις με υδροπλάνο, ύστερα και από την πιλοτική πτήση που πραγματοποίησε η εταιρεία Hellenic Seaplanes από το αεροδρόμιο Μεγάρων προς το υδάτινο πεδίο του Λαυρίου τον περασμένο Ιανουάριο. Προφανώς ούτε φέτος πρόκειται να υπάρξουν πτήσεις και για έναν ακόμη βασικό λόγο: καμία από τις εταιρείες που επιδιώκουν να δραστηριοποιηθούν στη συγκεκριμένη αγορά δεν έχει εξασφαλίσει άδεια εκτέλεσης δημοσίων μεταφορών (AOC)…
Διόρθωση: Σε προηγούμενη έκδοση αυτού του άρθρου αναφερόταν ότι ο προϋπολογισμός για τη ψηφιοποίηση του αρχείου του πρώην βασιλικού κτήματος Τατοΐου ανέρχεται στα 534 εκατ. ευρώ. Το ορθό είναι 534.000 ευρώ.