Με σχετική βεβαιότητα πλέον η αγορά αναμένει, άμεσα, ανακοινώσεις για τη συμφωνία εισόδου στρατηγικού επενδυτή στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Τα κεφάλαια, σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες που κυκλοφορούν αρκετό καιρό, είναι από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, μεταξύ των οποίων και της Masdar που έχει επιδοθεί σε μία εκστρατεία σχηματισμού μεγάλου ενεργειακού χαρτοφυλακίου. Θυμίζουμε πως το 37,93% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ελέγχεται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το 11,96% από τον επικεφαλής και ιδρυτή του ομίλου, Γιώργο Περιστέρη και το 6% από την Atale Enterprises, συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη. Ζητούμενο παραμένει ακόμα το ύψος του τιμήματος. Τα 20 ευρώ ανά μετοχή ακούγονται ευρέως, ωστόσο, χθες Πέμπτη στο Χρηματιστήριο, η τιμή της μετοχής έκλεισε (με άνοδο) στα 18,82 ευρώ, διαμορφώνοντας τη χρηματιστηριακή της αποτίμηση στα 2,22 δισ. ευρώ. Κρίσιμες παράμετροι, όπως η αρχιτεκτονική της συμφωνίας, μελλοντικά δικαιώματα εξαγοράς επιπλέον ποσοστών, αλλά και οι συμφωνίες μεταξύ των μετοχών, αναμένεται να διαμορφώσουν την τελική αξία του deal. Εάν αυτή πάντως κινηθεί στα 20 ευρώ, σημαίνει κεφαλαιοποίηση περί τα 2,5 δισ. ευρώ. Εφόσον όλα εξελιχθούν σύμφωνα με τις πληροφορίες που κυκλοφορούν, το επόμενο επεισόδιο σχετίζεται με την υποχρέωση υποβολής δημόσιας πρότασης από τον επενδυτή, εφόσον αυτός αποκτήσει ποσοστό πάνω από 33%, όπως και αναμένεται.
Ψηφιακός μετασχηματισμός
Εσοδα άνω των 40 εκατ. ευρώ, από 26,33 εκατ. ευρώ το 2022, εμφάνισε πέρυσι η Helleniq Energy Digital, θυγατρική του ομίλου Helleniq Energy, με τα καθαρά της κέρδη να παραμένουν πάνω από τα επίπεδα των 1,3 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την εταιρεία την οποία «τρέχει» ο Λεωνίδας Κωβαίος –γενικός διευθυντής Υπηρεσιών Πληροφορικής & Ψηφιακού Μετασχηματισμού του Ομίλου– και έχει στόχο την παροχή ψηφιακών υπηρεσιών προς εταιρείες του group αλλά και σε τρίτους. Εστιάζει στην υλοποίηση ενός φιλόδοξου προγράμματος ψηφιακού μετασχηματισμού, στο πλαίσιο του «VISION 2025», για την επίτευξη ενεργειακής μετάβασης και βιώσιμης ανάπτυξης σε βάθος χρόνου. Το πρόγραμμα, με κόστος 50 εκατ. ευρώ, κινείται σε τρεις βασικούς άξονες: το ψηφιακό διυλιστήριο, τις ψηφιακές λειτουργίες σε επίπεδο ομίλου και την ψηφιοποίηση στη λιανική εμπορία και το δίκτυο των πρατηρίων.
Στα ραντάρ η πληροφορική
Μετά την αποεπένδυση στην Astir Vitogiannis, η διοίκηση της Ideal Holdings υπό τον Λάμπρο Παπακωνσταντίνου –η οποία σημείωσε δύο συνεχόμενα πετυχημένα exits μαζί με αυτό της Three Cents που αγοράστηκε από την Coca-Cola HBC– δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον κλάδο της πληροφορικής. Εξετάζει μεταξύ άλλων, τομείς που παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον, όπως είναι το Cyber Security, το Cloud αλλά και το Business Software. Εξετάζονται σε βάθος, μία δύο πολύ ενδιαφέρουσες περιπτώσεις ελληνικών εταιρειών πληροφορικής, με βασικό στόχο της διοίκησης να αποκτηθούν συμπληρωματικές δραστηριότητες σε υφιστάμενες εταιρείες που έχει συμμετοχή ο όμιλος, όπως είναι η Byte και η Adacom. Ειδικά για την τελευταία, σημειώνεται ότι υλοποιεί έργο για τις ηλεκτρονικές ταυτότητες στο Μπαχρέιν. Στόχος της είναι να ενισχύσει την παρουσία της, έχοντας ιδρύσει και θυγατρική εταιρεία. Πέραν του Μπαχρέιν, ο όμιλος εξετάζει τις αγορές σε Κατάρ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Σαουδική Αραβία. Τέλος δεν αφήνει αδιάφορη την Ideal Holdings ο κλάδος των τροφίμων – ποτών, από τον οποίο αποκόμισε σημαντικές υπεραξίες μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα –φέρνοντας στα ταμεία 110 εκατ. ευρώ– καθώς επίσης και ο τομέας των logistics.
Χαμηλή κερδοφορία
Τριπλάσια ήταν τα έσοδα που κατέγραψε η Vernicos Yachts το 2023, κοντά στα 20 εκατ. ευρώ, με την κερδοφορία της εταιρείας, ωστόσο, να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, λόγω του αυξημένου κόστους πωληθέντων και ζημιάς από εκποίηση πλοίων.
Από τη Fourlis στη holding του Γεωργάτου
Τον ρόλο του Chief Investment Officer (CIO) στη VG Holding, εταιρείας συμμετοχών που έχει ιδρύσει από το καλοκαίρι του 2022 ο Βλάσσης Γεωργάτος, επικεφαλής της «Γρηγόρης», έχει αναλάβει από τις αρχές του μήνα ο Γιώργος Αλεβίζος. Πρόκειται για γνωστό στέλεχος στην ελληνική αγορά, το οποίο πρόσφατα αποχώρησε από τον όμιλο Fourlis, τον οποίο υπηρέτησε για σχεδόν 24 χρόνια, ως οικονομικός διευθυντής (Treasury, Planning and Risk Management) τα τελευταία 16 και ως group treasurer τα πρώτα 7,5 έτη.
Σύνδεση Ολυμπιακών Αγώνων και brands πολυτελείας
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες θα μπορούσαν να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στη ζήτηση προϊόντων πολυτελείας το τρίτο τρίμηνο και κατ’ επέκταση στις μετοχές του κλάδου, σύμφωνα με αναλυτές της UBS. Τα βασικά αρνητικά ζητήματα που επηρεάζουν τη ζήτηση πολυτελών προϊόντων στην Ευρώπη για το φετινό καλοκαίρι, είναι οι αυξημένοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί σε όλο το Παρίσι, τα διαφορετικά προφίλ των τουριστών και η μετατόπιση των δαπανών από τις αγορές προϊόντων πολυτελείας σε «εμπειρίες», οι οποίες συνδέονται με αυξημένες τιμές ξενοδοχείων και χρεώσεις πτήσεων. Ο πιο αρνητικός αντίκτυπος στην αγορά πολυτελών ειδών αναμένεται από τους Κινέζους τουρίστες. Στις πρώτες προτιμήσεις των Κινέζων καταναλωτών περιλαμβάνονται τα brands Hermes, Balenciaga, Chanel, Dior και Bulgari. Σε ό,τι αφορά τους Αμερικανούς τουρίστες οι οποίοι είναι πιο ευέλικτοι προτιμούν κυρίως Gucci, Louis Vuitton, Rolex, Chanel και Dior. Από την άλλη πλευρά, μπορεί να επωφεληθεί κάποια άλλη σημαντική αγορά για τον συγκεκριμένο κλάδο, όπως η Ιταλία. Η UBS αναφέρει ότι οι Ιταλοί καταναλωτές προτιμούν κυρίως τα Gucci, ακολουθώντας σε απόσταση τα brands Rolex, Louis Vuitton, Cartier και Chanel. Τέλος, τα αγαπημένα brands πολυτελείας για τους Γάλλους είναι τα Rolex, Chanel, Dior, Cartier και Gucci.
Το λιανεμπόριο στο α’ τρίμηνο και οι επιπτώσεις της Covid
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι πωλήσεις του λιανικού εμπορίου στο α’ τρίμηνο του 2024 κινήθηκαν καθοδικά. Οπως αναφέρεται σε σχετική μελέτη της Eurobank, με εξαίρεση τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης στα οποία καταγράφηκε άνοδος των πωλήσεων (0,9%), σε όλα τα υπόλοιπα σημειώθηκε πτώση. Τα βιβλία, χαρτικά και λοιπά είδη κατέγραψαν την υψηλότερη μείωση (κατά 3,9%), ενώ ακολούθησαν έπιπλα, ηλεκτρικά είδη και οικιακός εξοπλισμός (-2,3%) και μεγάλα καταστήματα τροφίμων (-1,7%). Σημειώνεται ακόμη ότι οι κατηγορίες των φαρμακευτικών & καλλυντικών, των επίπλων, ηλεκτρικών ειδών & οικιακού εξοπλισμού και των βιβλίων, χαρτικών & λοιπών ειδών, παρουσιάζουν μειώσεις σε σχέση με τα προ Covid-19 επίπεδα. Αυτό συνδέεται με τις πιο μόνιμες επιδράσεις της πανδημίας π.χ. την τηλεργασία, τις συναλλαγές μέσω διαδικτύου κ.α., αλλά και με την ενίσχυση της κατασκευαστικής δραστηριότητας και των υπηρεσιών βραχυχρόνιων μισθώσεων στη μεταπανδημική περίοδο. Τέλος, από όλες τις κατηγορίες καταστημάτων λιανικού εμπορίου, οι πληθωριστικές πιέσεις στην ελληνική οικονομία που ξεκίνησαν το 4ο τρίμηνο 2021 και συνεχίζονται μέχρι σήμερα, φαίνεται να έχουν επηρεάσει περισσότερο αρνητικά τις πωλήσεις (σε όρους όγκου) των σούπερ μάρκετ.
ΕΛΚΑΚ
Συστάθηκε το Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας (ΕΛΚΑΚ) το οποίο έχει τη μορφή ανώνυμης εταιρείας. Την ίδρυση του ΕΛΚΑΚ προβλέπει πρόσφατο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Αμυνας για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Το αντικείμενο του φορέα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την επιτάχυνση της ανάπτυξης και υιοθέτησης νέων τεχνολογιών από τις Ενοπλες Δυνάμεις και την υποστήριξη νεοφυών και καινοτόμων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς της άμυνας, της ασφάλειας και της πολιτικής προστασίας.
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει.Για να σχολιάσετε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας (όνομα, επώνυμο) στο λογαριασμό σας.Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ». Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.