Τον οδικό χάρτη για να αποτιμήσουν την αξία της Viva Wallet επιχειρεί να δώσει η απόφαση του βρετανικού δικαστηρίου, την οποία χαιρέτισαν και οι δύο μέτοχοι της ελληνικής ψηφιακής τράπεζας, δηλαδή η αμερικανική τράπεζα JP Morgan και ο ιδρυτής της, Χάρης Καρώνης. Διότι αυτό ήταν πάντοτε και το ζητούμενο. Σε τι τιμή θα μπορέσει να πουλήσει –υποχρεωτικά– στα μέσα της επόμενης χρονιάς ο επιχειρηματίας το εναπομείναν ποσοστό του στην αμερικανική τράπεζα. H JP Morgan, μετά και την ανακοίνωση της Πέμπτης, μοιάζει να ανεβαίνει από το επίπεδο του 1 δισ. στο οποίο βρισκόταν η εκτίμησή της προς το 1,5 δισ., εξηγούν πηγές που παρακολουθούν την υπόθεση από κοντά. Εκεί ήταν και η αποτίμηση όταν προ διετίας τοποθετήθηκε στην ελληνική fintech. Το ζήτημα είναι αν η πλευρά Καρώνη, και των συνεταίρων του, θα κατέβει από τα επίπεδα των 2,5-3 δισ. που φέρεται να ισχυρίζεται ότι αξίζει σήμερα η τράπεζα. Παρά τη θετική υποδοχή που έκαναν και οι δύο πλευρές στην απόφαση του βρετανικού δικαστηρίου, δεν αποκλείεται να δούμε και εφέσεις το επόμενο διάστημα.
Κατήγγειλε τη σύμβαση με την οικογένεια Βασίλη Θεοχαράκη η Renault
Για τέλος εποχής μιλούν στην ελληνική αγορά πωλήσεων αυτοκινήτων, αναφερόμενοι στην απόφαση της Renault να καταγγείλει τη σύμβασή της με την Teoren Motors, συμφερόντων της Ντένης Θεοχαράκη, κόρης του γνωστού επιχειρηματία και ζωγράφου Βασίλη Θεοχαράκη, και της οικογενείας τους. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, η γαλλική πολυεθνική αυτοκινητοβιομηχανία έκρινε ότι οι επιδόσεις του Ελληνα συνεργάτη της είναι κάτω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, ενώ έχει διατυπώσει και αρκετές παρατηρήσεις για την κατάσταση του δικτύου πωλήσεων και υποστήριξης των αυτοκινήτων της Renault και Dacia. Η σύμβαση μεταξύ των δύο πλευρών προβλέπει διετή προειδοποίηση για την καταγγελία της. Ωστόσο η αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται να έχει έρθει ήδη σε συμφωνία με την ισραηλινών συμφερόντων Grand Automotive, που δραστηριοποιείται και σε άλλες χώρες, για να αναλάβει το δίκτυο στην Ελλάδα. Και από την πλευρά της η Grand Automotive πιέζει ώστε να ξεκινήσει να δραστηριοποιείται νωρίτερα. Σε κάθε περίπτωση, η οικογένεια Βασίλη Θεοχαράκη, μετά τη λήξη της συνεργασίας με τη Renault, θα μείνει με τον έλεγχο μόνο στη ναυτιλιακή της και την ασφαλιστική εταιρεία Μινέττα.
Κίνητρο ταχείας αδειοδότησης
Το κίνητρο της ταχείας αδειοδότησης εξασφάλισε η VHPH Properties, η συνδεδεμένη εταιρεία της Hines που υλοποιεί το Voula project. Πρόκειται για την οικιστική ανάπτυξη στον Δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, η οποία κατά το παρελθόν είχε βρεθεί αντιμέτωπη με σειρά αντιδράσεων. Πλέον, για την επένδυση ύψους 135,2 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) με απόφαση Σκρέκα εγκρίθηκε το κίνητρο της ταχείας αδειοδότησης, με το έργο να περιλαμβάνει την ανέγερση και τη μεταπώληση περί των 250-300 πολυτελών διαμερισμάτων ή μονοκατοικιών, που θα ανεγερθούν σε οκτώ όμορα, ιδιόκτητα οικόπεδα, περιλαμβάνοντας γυμναστήριο, spa, πισίνα, παιδότοπο, αίθουσα κινηματογράφου, αποθήκη, υπόγειο χώρο στάθμευσης, χώρους πρασίνου κ.τ.λ. Οι κατοικίες έχουν προϋπολογισμό 112,3 εκατ. ευρώ, με το συνολικό κατασκευαστικό κόστος να ανέρχεται σε 136 εκατ. ευρώ.
Ολική επαναφορά για τις τράπεζες
Εντυπωσιασμένοι εμφανίζονται οι αναλυτές της BNP Paribas από την εξυγίανση του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, αφότου οι τράπεζες εμφάνιζαν ζημιές-ρεκόρ ύψους 28 δισ. ευρώ το 2011 και τα κόκκινα δάνεια κορύφωσαν στο 41% το 2015. Ο κλάδος πέτυχε θετικά καθαρά κέρδη το 2023, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, κάτι που δεν είχε ξανασυμβεί από το 2010. Και τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια έχουν μειωθεί στο 3,1%, κοντά στον μέσο όρο της Ευρωζώνης του 2%. Οπως διαπίστωσαν οι αναλυτές του γαλλικού επενδυτικού οίκου, τα κόκκινα δάνεια έχουν επιστρέψει σε επίπεδα παρόμοια με εκείνα του 2008, αλλά τα κεφάλαια είναι διπλάσια από ό,τι ήταν τότε. Και ενώ τα μεγέθη του πρώτου τριμήνου δείχνουν ότι ο κλάδος εξακολουθεί να κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, η BNP Paribas προειδοποιεί ότι οι μειώσεις των επιτοκίων θα πλήξουν τα έσοδα από τόκους και την εσωτερική δυνατότητα παραγωγής κεφαλαίου των τραπεζών.
Η διάβρωση των ακτών
Αποκαλυπτικός ήταν ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός κατά το χθεσινό συνέδριο του ΤΜΕΔΕ. Οπως ανέφερε, ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα της χώρας αποτελεί η διάβρωση των ακτών. Ο λόγος; Ετησίως το κόστος από τη διάβρωση των ακτών αγγίζει το αστρονομικό ποσό των 2,6 δισ. ευρώ. Λόγω της κλιματικής αλλαγής, όπως πρόσθεσε, οι παραλίες χάνουν περίπου ένα μέτρο κάθε χρόνο. Την ίδια στιγμή, εάν ένας ιδιώτης αποφασίσει να επενδύσει για την υλοποίηση έργων προστασίας της παραλίας έξω από ένα ξενοδοχείο, θα χρειαστεί περίπου δυόμισι χρόνια ωσότου εξασφαλίσει τις απαιτούμενες εγκρίσεις. «Σε δυόμισι χρόνια θα έχουν χαθεί δυόμισι μέτρα παραλίας, ενώ θα έχουν αλλάξει και οι συνθήκες», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Εδωσαν το «παρών» τα αρμόδια υπουργεία
Εντονη ήταν η παρουσία στελεχών της κυβέρνησης στο χθεσινό event της hoper, της πρώτης αερογραμμής ελικοπτέρων στην Ελλάδα, που ανακοίνωσε την έναρξη προγραμματισμένων πτήσεων μεταξύ Αθήνας και 10 νησιών του Αιγαίου. Η υπουργός Τουρισμού, Ολγα Κεφαλογιάννη, μέσω μαγνητοσκοπημένου μηνύματος, χαρακτήρισε την επένδυση της hoper «ένα μοναδικό βήμα χωρίς προηγούμενο» για τον ελληνικό τουρισμό, και υπογράμμισε το γεγονός ότι για την υλοποίησή της χρειάστηκε η στενή συνεργασία με τον δημόσιο τομέα, και ειδικά με τους τοπικούς δήμους. Από την πλευρά της η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, έκανε λόγο για ολοένα και μεγαλύτερη ανάγκη για εξειδικευμένες υπηρεσίες μεταφορών, καλύτερη αξιοποίηση του χρόνου και εξυπηρέτηση διαφόρων αναγκών μεταφοράς σε απομακρυσμένα νησιά. Επίσης, ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης, μίλησε για τη σημασία που έχει η διάθεση μίας νέας υπηρεσίας συνδεσιμότητας των νησιών για τη χώρα μας, που χαρακτηρίζεται από τη νησιωτικότητα. Οπως είχε γράψει η στήλη, στην ιδρυτική ομάδα της εταιρείας βρίσκονται ο Δημήτρης Μέμος, πρώην CEO της Marine Traffic και σήμερα CEO της hoper, ο Κώστας Γεράρδος, CEO της Πλαίσιο, ο Γιώργος Παπαϊωαννίδης, Partner της Saronic Ferries, και η BORRN, με CEO τη Ματίλντα Νατάν.
Συνεχίζονται οι συζητήσεις για ACS και Μπενρουμπή
Δεδομένο εξακολουθεί να είναι το επενδυτικό ενδιαφέρον για εξαγορά της ACS, ωστόσο η διοίκηση της Quest επιθυμεί να πετύχει μεγαλύτερο τίμημα. Στη γενική συνέλευση της εισηγμένης χθες αναφέρθηκε ακόμη σε σχέση με την Μπενρουμπή ότι οι συζητήσεις συνεχίζονται, ωστόσο δεν υπάρχει, για την ώρα, κάποια δεσμευτική συμφωνία. Τονίστηκε, δε, με έμφαση ότι στην Quest προτείνονται κάθε χρόνο πάνω από 50 εταιρείες για πιθανή εξαγορά τους από τον όμιλο του Θεόδωρου Φέσσα. Οσο για την Apple, μπορεί πέρυσι τα προϊόντα της να εμφάνισαν πτώση πωλήσεων, ωστόσο οι προοπτικές είναι ευοίωνες για τον τεχνολογικό κολοσσό, με την Quest να συνεχίζει το σχέδιο ενίσχυσης του δικτύου iStorm στοχεύοντας σε 20 καταστήματα.
Ολα ανοδικά πλην των ψυγείων
Ανοδικά κινούνται φέτος οι πωλήσεις των οικιακών συσκευών της Samsung στην Ελλάδα, πλην των ψυγείων, μιας κατηγορίας η οποία συνολικά είναι σημαντικά πτωτική λόγω της υψηλής περυσινής βάσης, χάρη στο πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή». Πάντως στα ψυγεία, σύμφωνα με τον consumer electronics director της εταιρείας, Γιώργο Τσαούση, η Samsung έχει αυξήσει κατά 1,5 μονάδα βάσης το μερίδιο αγοράς της, στα επίπεδα του 12%. Στα ψυγεία-ντουλάπες, το οποίο είναι το premium κομμάτι της αγοράς, με ένα μερίδιο 7% επί του συνόλου, η Samsung είναι No1. Στα πλυντήρια, η εταιρεία εμφανίζει 1,2 μονάδα υψηλότερα από πέρυσι, στο 10,5%, με τη Samsung να αποτελεί και στις δύο κατηγορίες τον τρίτο παίκτη της ελληνικής αγοράς. Σε ό,τι αφορά τις τηλεοράσεις, η εταιρεία κατέχει την 1η θέση της κατηγορίας, με μερίδιο 38%, με τον όμιλο να εστιάζει πλέον σε μοντέλα μεγάλων ιντσών, άνω των 65.
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει.Για να σχολιάσετε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας (όνομα, επώνυμο) στο λογαριασμό σας.Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ». Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.