Η Ευρώπη χάνει άλλη μία ευκαιρία σύγκλισης με τις ΗΠΑ, καθώς το πολιτικό σκηνικό που διαμορφώνεται έπειτα από τις ευρωεκλογές και την προκήρυξη πρόωρων εκλογών στη Γαλλία, ενισχύει την αβεβαιότητα για τις οικονομίες. Οπως σημειώνουν οι αναλυτές της BNP Paribas, το κεντρικό σενάριό τους, που προέβλεπε μια «απογείωση» της οικονομίας της Ευρωζώνης και «ομαλή προσγείωση» της αμερικανικής οικονομίας, με την προοπτική σύγκλισης των ρυθμών ανάπτυξης, φαίνεται πια να υπονομεύεται. Και αυτό γιατί η ανάκαμψη που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ευρώπη δεν αποκλείεται να πληγεί από την πολιτική αβεβαιότητα. Αν και η ευρωπαϊκή οικονομία ωφελείται από ευνοϊκούς και ανθεκτικούς παράγοντες, με κυριότερο την αύξηση των πραγματικών μισθών, εντούτοις δεν μένει ανεπηρέαστη από την πολιτική αβεβαιότητα που πηγάζει και από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όσο πλησιάζουν οι προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ, τονίζει η BNP Paribas.
Οι μαζεμένες κινήσεις του PCP
Ο επενδυτικός βραχίονας του Public Group, το PCP (Public Capital Partners), επένδυσε πέρυσι στη μεγαλύτερη πλατφόρμα audiobooks στην Ελλάδα, το BookVoice, αλλά και στην ηγέτιδα εταιρεία σε Digital Marketing, τη Sleed. Με τις επενδύσεις αυτές, τα συνολικά επενδεδυμένα κεφάλαια του PCP ξεπέρασαν τα €30 εκατ. Η διοίκηση της Public συνεχίζει να εξετάζει όλες τις ευκαιρίες που μπορούν να προσδώσουν προστιθέμενη αξία στον όμιλο, ωστόσο, όπως μαθαίνει η στήλη, οι περισσότερες βασικές κινήσεις έγιναν… μαζεμένες τα προηγούμενα χρόνια. Και μάλιστα στοχευμένες κινήσεις που έκαναν τη διαφορά όπως οι επενδύσεις στη Sleed, τη Syuum, την Box Now, την Klarna, την iRepair και την Douleutaras. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εστιάζεται στην περαιτέρω ενίσχυση.
Laissez-faire
Εντονες αυξομειώσεις στις τιμές των πρώτων υλών προκαλούν οι γεωπολιτικές εξελίξεις της τελευταίας τετραετίας (π.χ. πανδημία, πόλεμος στην Ουκρανία, ατύχημα στο Σουέζ, αναταραχή στη Μέση Ανατολή) και η απανθρακοποίηση. Ως αποτέλεσμα, όπως εξήγησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων Κ. Γιαζιτζόγλου, κατά την πρόσφατη γενική συνέλευση, τορπιλίζεται η μακροπρόθεσμη άσκηση στρατηγικής από τις επιχειρήσεις του κλάδου. Οι εκτιμήσεις για εκτόξευση της ζήτησης ορισμένων πρώτων υλών ή και για γεωπολιτικά παιχνίδια με τη διαθεσιμότητά τους, εκτός των άλλων, δημιουργούν και προσδοκίες για εύκολα και γρήγορα κέρδη, κάτι μάλλον άγνωστο για τον κλάδο. Την ίδια στιγμή, οι εξορυκτικές επιχειρήσεις –κυρίως στη Δύση– καλούνται να πάρουν σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον τους. Θα πρέπει να γίνει σαφές προς κάθε κατεύθυνση ότι οι αρχές του laissez-faire (ελεύθερη οικονομία χωρίς παρεμβατισμούς) δεν μπορούν να ισχύουν μονομερώς, ανέφερε ο κ. Γιαζιτζόγλου.
Ανάπτυξη 8,06% για τη Swarovski Hellas
Κατά 8,06% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της Swarovski Hellas το 2023 σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρήση και άγγιξε τα €13 εκατ. Οι πωλήσεις λιανικής των ιδιόκτητων καταστημάτων της αυξήθηκε κατά 29,24%, ενώ οι χονδρικές πωλήσεις σε συνεργάτες εμφάνισαν μικρή μείωση της τάξης του 1,21%, ενώ αυξημένες ήταν οι επιστροφές και οι εκπτώσεις πωλήσεων. Παράλληλα, τα προ φόρων κέρδη της εταιρείας τετραπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2022 και διαμορφώθηκαν σε €407.570. Η διοίκηση στοχεύει για φέτος στη βελτιστοποίηση του πελατολογίου της και στην ανάπτυξη των πωλήσεων, στο μέγιστο δυνατό στο πλαίσιο της στρατηγικής LuXIgnite, η οποία εφαρμόζεται παγκοσμίως στο σύνολο του ομίλου. Στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις σημειώνεται ακόμη ότι, παρά τις αντίθετες εξελίξεις της παγκόσμιας οικονομίας, η εταιρεία συνέχισε να επενδύει, «επομένως, κρίνουμε ότι δεν υπάρχει ρίσκο χρεωκοπίας και αδυναμίας κάλυψης της αγοράς από τις παραγωγικές της μονάδες». Τον περασμένο Φεβρουάριο, η συνδεδεμένη Crystalon Finanz AG αποπλήρωσε το μεγαλύτερο μέρος του δανείου που είχε λάβει τον Νοέμβριο του 2023 από την εταιρεία, καταβάλλοντας €1,5 εκατ. σε αυτήν. Η δανείστρια συνεχίζει να δύναται να τερματίσει το δάνειο πρόωρα και το υπολειπόμενο ποσό του δάνειου, €500.000, να καταστεί άμεσα απαιτητό. Σημειώνεται ότι η εταιρεία διαθέτει καταστήματα σε Γλυφάδα, Ερμού, Μαρούσι, Κηφισιά και στο Designer Outlet στα Σπάτα.
Δύναμη πυρός
Από το πιο μείζον θέμα ξεκίνησε την τοποθέτησή του, κατά τη χθεσινή γενική συνέλευση, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης. Αυτό δεν ήταν άλλο από την πώληση του 36,6% της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, που φέρνει, όπως είπε, στο ήδη πολύ ισχυρό ταμείο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επιπλέον ρευστότητα €900 εκατ. Ως εκ τούτου, η συνολική επενδυτική ισχύς του ομίλου ξεπερνάει, πλέον, συνολικά τα €3 δισ., που αποτελούν «δύναμη πυρός» που θα επιτρέψει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να διεκδικήσει νέα μεγάλα έργα στις υποδομές και τις παραχωρήσεις εντός κι εκτός Ελλάδας. Μέσω του deal, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποκτά ελκυστικότερο χρηματοδοτικό προφίλ, διότι πλέον αφαιρούνται από τον συνολικό δανεισμό της περίπου €1,1 δισ., με αποτέλεσμα ο καθαρός δανεισμός του ομίλου (Pro-Forma) να μηδενιστεί. Ο κ. Περιστέρης προέβλεψε ότι η καθαρή όσο και η λειτουργική κερδοφορία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα συνεχίσει να αυξάνεται με διψήφιο ρυθμό τα επόμενα χρόνια και θα ξεπεράσει τα €700 εκατ. λειτουργικής κερδοφορίας εντός των επόμενων 5 ετών (2028).
Αντίστροφη μέτρηση για το νέο εργοστάσιο στην Αυστραλία
Πέρυσι το καλοκαίρι η Flexopack είχε προχωρήσει σε κεφαλαιακή ενίσχυση ύψους €9 εκατ. για τη χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων της θυγατρικής της στην Αυστραλία, «Flexopack Properties PTY Ltd», με σκοπό την ανέγερση νέου εργοστασίου εκεί, σε οικόπεδο που αγόρασε πριν από χρόνια σε καλή τιμή. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, η νέα μονάδα θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2024, ενισχύοντας την παραγωγική της βάση στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία. Το νέο εργοστάσιο θα έχει έκταση 6.000 τ.μ. και οι λειτουργίες αναμένεται να μεταφερθούν στη νέα μονάδα από την υφιστάμενη– την οποία η εταιρεία ενοικιάζει– μέσα σε δύο μήνες από την ολοκλήρωση κατασκευής του εργοστασίου.
Για κάθε €3 που τζιράρει έχει καθαρό κέρδος €1
Με διόλου ευκαταφρόνητα καθαρά κέρδη της τάξης των €5 εκατ. επί συνολικού τζίρου €15 εκατ. έκλεισε το 2023 για το ξενοδοχείο Electra Palace Athens. Οι επιδόσεις αυτές, οι οποίες ήταν σημαντικά υψηλότερες από το 2022, αποδίδονται στην αύξηση της πληρότητας στα δωμάτια αλλά και της μέσης τιμής. Σχετικά με την κίνηση των πελατών, πέρυσι αφίχθησαν στο ξενοδοχείο 96.251 πελάτες (από 88.296 το 2022) και παρέμειναν κατά μέσον όρο 2 ημέρες περίπου ο καθένας. Πραγματοποιήθηκαν συνολικά 50.378 διανυκτερεύσεις (από 46.427 το 2022) με μέση πληρότητα δωματίων 88% (έναντι 81%). Τέλος, τα έσοδα από τους πελάτες ανά διανυκτέρευση έφθασαν στα €296,91 από €257,97 μία χρονιά πριν. Σύμφωνα με τη διοίκηση, το 2023 αποτέλεσε χρονιά-ορόσημο για την τουριστική κίνηση της Αθήνας, προσελκύοντας περισσότερους ταξιδιώτες και κάνοντας την πόλη έναν από τους πλέον δημοφιλείς και ελκυστικούς προορισμούς της Ευρώπης. Αυτό είχε ως άμεση συνέπεια τα πολύ καλά αποτελέσματα στον ξενοδοχειακό κλάδο με διατήρηση της υψηλής πληρότητας για μεγαλύτερη περίοδο και βελτίωση της μέσης τιμής διάθεσης των δωματίων. Οσον αφορά τη διαχείριση των λειτουργικών εξόδων, η εταιρεία βρίσκεται σε μία συνεχή προσπάθεια περιορισμού του κόστους λειτουργίας της παρά τις σημαντικές πληθωριστικές πιέσεις. Για τη φετινή χρονιά, βάσει και της δυναμικής των κρατήσεων, η διοίκηση έχει προϋπολογίσει έσοδα που αντιστοιχούν στο 103% των εσόδων του 2023.
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει.Για να σχολιάσετε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας (όνομα, επώνυμο) στο λογαριασμό σας.Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ». Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.