Στην REDS το ξενοδοχείο της Ολυμπιακής Επιτροπής στο Μαρούσι
Την πρώτη της συντεταγμένη κίνηση στην ξενοδοχειακή αγορά ολοκληρώνει αυτές τις μέρες η 100% θυγατρική της Ελλάκτωρ, REDS, που βγήκε πρόσφατα από το Χρηματιστήριο. Σύμφωνα με πληροφορίες, επικράτησε στον διαγωνισμό της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής (EOE) για το ακίνητο ιδιοκτησίας της που λειτουργεί σήμερα ως ξενοδοχείο Civitel στο Μαρούσι, απέναντι από το Golden Hall. Το μισθωτήριο του ξενοδόχου που το λειτουργούσε ως σήμερα εκπνέει και η ΕΟΕ προχώρησε σε διαγωνισμό για την εκ νέου εκμίσθωσή του. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν αρκετά σχήματα, ωστόσο, κατά πληροφορίες επικράτησε με προτεινόμενο μίσθωμα της τάξης των 600.000 ευρώ τον χρόνο, σχήμα στο οποίο συμμετέχουν κατά 70% η REDS και κατά 30% η SWOT Hospitality. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι θα ακολουθήσουν και άλλες τέτοιες κινήσεις της εταιρείας στον ξενοδοχειακό χάρτη. Θυμίζουμε ότι συμφέροντα που συνδέονται με την οικογένεια του ισχυρού άνδρα της Ελλάκτωρ, Χένρι Χόλτερμαν, έχουν επίσης τοποθετηθεί ιδιωτικά στην ελληνική αγορά φιλοξενίας.
Οψιμη βιασύνη για την Καλαμάτα στο Υπερταμείο
Επί ενάμιση και πλέον χρόνο το Υπερταμείο προσπαθεί να καταλήξει στο κείμενο της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας προκειμένου οι επενδυτές να μπορέσουν να υποβάλουν τις δεσμευτικές οικονομικές προσφορές τους. Ο δεύτερος κύκλος παρατηρήσεων των επενδυτών επί του προτεινόμενου συμβατικού κειμένου έληξε μόλις πριν λίγες μέρες. Το Υπερταμείο όμως αποφάσισε να ζητήσει δεσμευτικές οικονομικές προσφορές στις 15 Σεπτεμβρίου. Σε λιγότερο από δύο μήνες δηλαδή, εάν συνυπολογιστούν οι de facto νεκρές μέρες του Αυγούστου, για ένα σύνθετο project, οι παράμετροι του οποίου μόλις τώρα ξεκαθαρίζουν. Hταν φυσικό λοιπόν οι επενδυτές να ζητήσουν παράταση τουλάχιστον κατά ένα μήνα. Θυμίζουμε ότι ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε νωρίς το 2022 και στα τέλη εκείνου του έτους είχαν εκδηλώσει επισήμως ενδιαφέρον κοινοπραξία της ΓΕΚ Τέρνα με την ινδική GMR Airports (σχήμα που αναπτύσσει και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι του Ηρακλείου), κοινοπραξία της γαλλικής Egis Airport Operation με την Ακτωρ Παραχωρήσεις και την Aéroports de la Cote d’Azur, άλλη κοινοπραξία, της Fraport AG με την Delta Airport Investments (συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου) και την Pileas (συμφερόντων του ομίλου Κωνσταντακόπουλου), και, τέλος, κοινοπραξία της Mytilineos με την Corporation America Airports.
Αλλαγή δεδομένων
Τα δεδομένα για την αποκρατικοποίηση του λιμένα Βόλου ενδέχεται να ανατρέψει η αποδοχή από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) της αίτησης ακύρωσης που είχε καταθέσει η Goldair κατά της απόφασης της ΕΑΔΗΣΥ, βάσει της οποίας ο ΟΛΘ ανακηρύχθηκε, κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ, ως προτιμητέος επενδυτής για το 67% του λιμένα του Βόλου. Το ΣτΕ, που έκανε δεκτή την αίτηση της Goldair, ανέπεμψε την υπόθεση για νέα κρίση στην Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ). Μένει να φανεί ποια θα είναι η νέα κρίση της ΕΑΔΗΣΥ που θα καθορίσει και τα επόμενα βήματα της Goldair και του ΤΑΙΠΕΔ, όπως και το εάν θα επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός. Το ΤΑΙΠΕΔ πέρυσι τον Σεπτέμβριο επέλεξε ως προτιμητέο επενδυτή για την απόκτηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης που κατέθεσε προσφορά 51 εκατ. ευρώ. Εκτός από τον ΟΛΘ και το σχήμα της Goldair – που είχε εξασφαλίσει κατ’ αρχάς χρηματοδοτική υποστήριξη από την αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα DFS–, δεσμευτικές οικονομικές προσφορές κατέθεσαν και κοινοπραξία της Israel Shipyards με τη Χαλυβουργία Ελλάδος, συμφερόντων του ομίλου Μάνεση, και μαλτέζικη εταιρεία διαχείρισης μικρών τερματικών λιμενικών σταθμών, η Mariner Capital, συμφερόντων της οικογένειας Hili. Βέβαια, η επιχειρησιακή λειτουργία του λιμένος Βόλου, ο οποίος υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023, έχει πληγεί καίρια. Ως αποτέλεσμα, μία από τις βασικές εκκρεμότητες για να προχωρήσει η παραχώρηση είναι να διενεργηθεί ο διαγωνισμός για την επιλογή του αναδόχου που θα υλοποιήσει τις εργασίες αποκατάστασης. Σημειωτέον πως νομικές πηγές αναφέρουν ότι η απόφαση του ΣτΕ δημιουργεί νομολογία.
Ζημιές για την ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ
Ο τζίρος της ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ από την πώληση υγραερίου (και άλλων ειδών και υπηρεσιών σε σχέση με αυτό) υποχώρησε πέρυσι στα €109,58 εκατ. έναντι €125,47 εκατ. το 2022. Η μείωση κατά 12,67% αποδίδεται από τη διοίκηση της εταιρείας, στην πτώση της μέσης τιμής πώλησης υγραερίου καθώς ο συνολικός όγκος πωλήσεων αυξήθηκε στους 103.398 τόνους από 100.038 το 2022. Αυτή στηρίχτηκε στην αύξηση πωλήσεων στην κατηγορία Βιομηχανίας και κυρίως στον Αγροτικό τομέα και τον τομέα του Τουρισμού. Ειδικότερα, το εμφιαλωμένο υγραέριο υποχώρησε κατά 5% και το χύμα στις οικίες κατά σχεδόν 13%. Αντίθετα υψηλότερες ήταν οι πωλήσεις στο χύμα βιομηχανικό (+12,81%), το χύμα μικρό (+8,73%) και στο Autogas (+0,05%). Επίσης, το μικτό αποτέλεσμα βελτιώθηκε ελαφρά, στα €25,76 εκατ., ωστόσο η περυσινή οικονομική χρήση έκλεισε με ζημιές 1,816 εκατ. από κέρδη 139,4 χιλ. το 2022. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί το γεγονός ότι το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας κατέστη στα τέλη του 2023 σε €5,8 εκατ. και ήταν μικρότερο από το 50% του καταβλημένου μετοχικού της κεφαλαίου, η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων τον περασμένο Φεβρουάριο αποφάσισε την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά €2,5 εκατ. Είχαν προηγηθεί πέρυσι δύο ακόμη ΑΜΚ συνολικού ύψους €3 εκατ. Ολες οι αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου καλύφθηκαν από τη μητρική Veroniki Holding στην Ιταλία, ενώ ποσό περίπου €192 χιλ. κατέβαλε και η μέτοχος Daniela Veronica Gusa de Dragan.
Αναστέλλει τη λειτουργία του
Τη λειτουργία του αναστέλλει από τις 31 Ιουλίου το e-table, που αποτελούσε, κάποτε, πολλά υποσχόμενη ηλεκτρονική εφαρμογή πραγματοποίησης κρατήσεων σε εστιατόρια. Η εταιρεία (Etable ΙΚΕ), που «τρέχει» το app μαζί με την ΑΛΦΑ Διανομές, την ΙΝΚΑΤ, και την Delivery.gr IKE είχαν περιέλθει στον έλεγχο της γερμανικής Delivery Hero, που ελέγχει και το efood, τον Απρίλιο του 2022. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το etable, που έχει συμπληρώσει δέκα χρόνια λειτουργίας, ήταν εκτός της στρατηγικής ανάπτυξης της Delivery Hero. Η πτώση από τα υψηλά του 2022, η εξαγορά στην Ελβετία και το exit της Deca με πτώση τζίρου κατά 14,3%, στα €126 εκατ., έκλεισε το 2023 η Atlas Tapes, εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία συγκολλητικών ταινιών, αυτοκόλλητων προϊόντων και υλικών συσκευασίας. Η μείωση στις πωλήσεις αποδίδεται από τη διοίκηση της εταιρείας κυρίως στην εξομάλυνση της ζήτησης στην αγορά σε σχέση με τα επίπεδα του 2022, σε συνδυασμό με την πτώση των τιμών, οι οποίες ήταν ιδιαίτερα αυξημένες κατά τη διάρκεια του 2022 λόγω του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας. Μειωμένα κατά 52% ήταν και τα καθαρά κέρδη του ομίλου, τα οποία υποχώρησαν στα €8,22 εκατ. Στα μέσα της περασμένης χρονιάς ολοκληρώθηκε η εξαγορά του 60% της ελβετικής Swiss Quality Paper AG, η οποία συνεισέφερε στις πωλήσεις της εταιρείας κατά €12,87 εκατ. ενώ αύξησε το κόστος πωληθέντων κατά €11,5 εκατ. Το τίμημα της εξαγοράς διαμορφώθηκε σε €16,88 εκατ. Θυμίζουμε ότι στην εταιρεία είχε επενδύσει το 2015 η DECA Investments, αποκλειστικός διαχειριστής του Diorama Investments Sicar S.A, ενώ έκανε exit στις αρχές του 2022, μια χρονιά κατά την οποία η Atlas Tapes έφθασε σε pick τζίρου.