Αιφνιδιάστηκε το Βερολίνο από την ανακοίνωση της UniCredit ότι έχει «χτίσει θέση» συγκεντρώνοντας 9% του μετοχικού κεφαλαίου της Commerzbank και «καλοβλέπει» την πλήρη εξαγορά της γερμανικής τράπεζας. Ο Andrea Orcel, διευθύνων σύμβουλος της UniCredit, έπειτα και από το deal με την Alpha Bank, βρίσκεται σε αναζήτηση εξαγορών. Και ενώ είχε ενημερώσει σχετικά την ιταλική κυβέρνηση, δεν είχε κάνει το ίδιο με τη γερμανική, η οποία βρίσκεται τώρα στριμωγμένη στη γωνία. Το Βερολίνο έχει ήδη ανακοινώσει ότι σχεδιάζει να αποχωρήσει από το μετοχικό κεφάλαιο της Commerzbank. Εφόσον όμως μειώσει περαιτέρω το ποσοστό του, που σήμερα διαμορφώνεται στο 12%, κινδυνεύει να δει τους Ιταλούς να γίνονται ο μεγαλύτερος μέτοχος της τράπεζας. Η UniCredit έχει ήδη εξαγοράσει, εδώ και χρόνια, τη HypoVereinsbank στη Γερμανία, επομένως ένα deal με την Commerzbank θα τη μετέτρεπε σε μια πανίσχυρη δύναμη στη γερμανική αγορά και σε έναν σκληρό ανταγωνιστή της Deutsche Bank. Βέβαια, το όποιο deal θα πρέπει να εξασφαλίσει το πράσινο φως της ΕΚΤ, αλλά και να ξεπεράσει τον σκόπελο των γερμανικών συνδικάτων. Oταν η UniCredit συμφώνησε να εξαγοράσει την HypoVereinsbank, το 2005, ακολούθησαν χιλιάδες περικοπές θέσεων. «Δεν χρειαζόμαστε άλλη μια καταστροφή σαν και εκείνη που είδαμε στην HypoVereinsbank», δήλωσε ο Stefan Wittmann, εκπρόσωπος των εργαζομένων, που έχει θέση στο δ.σ. της Commerzbank. «Δεν χρειαζόμαστε τους Ιταλούς να έρχονται εδώ και να διαλύουν τις παραδοσιακές γερμανικές τράπεζες».
Οι πληρότητες ξεπέρασαν το 84%
Διψήφια ανάπτυξη και αύξηση του EBITDA κατά 6% εμφάνισε στο εξάμηνο η Aegean η οποία παρέμεινε σε θετικό έδαφος στην τελική γραμμή του ισολογισμού. Το τρίτο τρίμηνο του έτους η Aegean προγραμματίζει να προσφέρει τα ίδια περίπου επίπεδα χωρητικότητας σε προσφερόμενες θέσεις με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023, με τις προγραμματισμένες θέσεις από/προς Αθήνα να παρουσιάζουν αύξηση κατά 6-7%. Το πτητικό έργο του Ομίλου την τρέχουσα χρήση προσαρμόστηκε ούτως ώστε να αντιμετωπιστεί από τη μία μεριά η ανάγκη υποχρεωτικών ελέγχων στους κινητήρες GTF των αεροσκαφών της οικογενείας Airbus Α320 neο και από την άλλη να εκμεταλλευτεί τις θετικές προοπτικές ανάπτυξης από το αεροδρόμιο της Αθήνας. Η ζήτηση εξακολουθεί και κυμαίνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα με τις πληρότητες να ξεπερνούν το 84% το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, οριακά χαμηλότερα σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Οριακά χαμηλότερα αναμένεται και το μέσο έσοδο ανά πτήση για το τρίτο τρίμηνο του έτους. Στο τέταρτο τρίμηνο αναμένεται αύξηση περίπου 5% σε προσφερόμενες θέσεις, συνεχίζοντας και την προσπάθεια άμβλυνσης της εποχικότητας, είτε αυξάνοντας συχνότητες σε υφιστάμενα δρομολόγια είτε προσθέτοντας νέα. Από τον Οκτώβριο η Aegean ξεκινά πτήσεις προς το Αμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, συμπληρώνοντας τις απευθείας πτήσεις προς Ντουμπάι. Ταυτόχρονα, συστηματικά αναπτύσσεται το δίκτυο της Θεσσαλονίκης, της δεύτερης μεγαλύτερης βάσης της Aegean, καθώς από τα τέλη Οκτωβρίου προστίθεται και το Aμστερνταμ στο δίκτυο απευθείας προορισμών.
Τι οδηγεί σε υψηλότερα κόστη
Το μοναδιαίο κόστος για το δεύτερο εξάμηνο του έτους αναμένεται να επηρεαστεί από τη μεγαλύτερη χρήση αεροσκαφών Airbus A320/321 ceo σε σχέση με τον στόλο Airbus A320/A321 neo, από τα υψηλότερα κόστη αναφορικά με το σύστημα εμπορίας εκπομπών καθώς και από το αυξημένο κόστος στα τέλη υπέρπτησης, τόσο στον ελληνικό εναέριο χώρο όσο και στον υπόλοιπο ευρωπαϊκό, επίγειας εξυπηρέτησης καθώς και στις χρεώσεις των αεροδρομίων. Τέλος, έξοδα σχετιζόμενα με τη νέα δραστηριότητα του Κέντρου Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων, επένδυση η οποία δεν έχει ωριμάσει, αναμένεται να επηρεάσουν το μοναδιαίο κόστος.
Αύξηση κίνησης από Αμερική
Τον υψηλότερο αριθμό δρομολογίων από και προς τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής διαθέτει, κατά τη φετινή χρονιά, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Οπως αναφέρθηκε, κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών, εκτός της ισχυρής ανάπτυξης από την Aegean, την Olympic, τη Sky Express και τη Ryanair, σημαντική κίνηση προέρχεται, φέτος, από αμερικανικές αεροπορικές. Για παράδειγμα, η Αθήνα συνδέεται με το διεθνές αεροδρόμιο Τζον Κένεντι 26 φορές την εβδομάδα. Στις πρωτιές του αερολιμένα ανήκουν και οι απευθείας συνδέσεις του με τη Σαγκάη και τη Σαρτζά στα Εμιράτα. Σχετικά με την υλοποίηση της πρώτης φάσης επέκτασης του αεροδρομίου, το προσεχές διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθεί η εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης.
Πτωτικά μεγέθη και παραγωγή
Μειωμένα μεγέθη κατέγραψε το 2023 η Colgate Palmolive Hellas. Ειδικότερα οι πωλήσεις της υποχώρησαν κατά 7,84% και διαμορφώθηκαν σε 22,3 εκατ. ευρώ από 24,2 εκατ. ευρώ το 2022, με το μεικτό αποτέλεσμα να υποχωρεί σε ποσοστό 11,87%, στα 6,56 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, τα κέρδη προ φόρων κατέγραψαν πτώση 9,34%, στα 5,32 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη σε ποσοστό 6,45%, φθάνοντας στα 5,5 εκατ. ευρώ. Πλην των υγρών απολυμαντικών προϊόντων, η παραγωγή πρώτων υλών και συσκευασιών της Colgate Palmolive Hellas για λογαριασμό της Colgate-Palmolive Europe Sarl ήταν μειωμένη το 2023. Ειδικότερα υποχώρησε κατά 12% περίπου η παραγωγή σε υγρά καθαριστικά και απορρυπαντικά προϊόντα (86.868 τόνοι), κατά 26,5% η παραγωγή υγρών μαλακτικών προϊόντων ρούχων (60.183 τόνοι) και κατά 16% η παραγωγή των πλαστικών συσκευασιών (130.895.961 φιάλες) για τα προϊόντα της εταιρείας. Η παραγωγή υγρών απολυμαντικών προϊόντων αυξήθηκε, κατά 28,7% στους 1.086 τόνους. Στον τομέα της παραγωγής, η ελληνική εταιρεία πραγματοποίησε πέρυσι επενδύσεις που προσέγγισαν τα 5 εκατ. ευρώ. Αυτές αφορούσαν σε εκσυγχρονισμό υφιστάμενου μηχανολογικού εξοπλισμού παραγωγής, σε προσθήκες, βελτιώσεις και εκσυγχρονισμό της μονάδας πλαστικών, καθώς επίσης και σε βελτίωση των κτιριακών εγκαταστάσεων-αποθηκών της εταιρείας.
Πώς απαντά στη χαμηλή ζήτηση
Εν μέσω ενός περιβάλλοντος συνεχιζόμενης μακροοικονομικής αβεβαιότητας που επηρεάζει αρνητικά τη ζήτηση, ο όμιλος ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ στοχεύει να διατηρήσει τη δυναμική των μεγεθών του, στηριζόμενος κυρίως στην ανάπτυξη ενός πλήρως διαφοροποιημένου προϊοντικού χαρτοφυλακίου, με προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας και με προοπτικές δυναμικής ανάπτυξης στα πλαίσια των παγκόσμιων megatrends της κυκλικής οικονομίας και της μετάβασης στην κλιματική ουδετερότητα. Και όλα αυτά σε συνδυασμό με την αύξηση της παραγωγικής του δυναμικότητας.
Παρέμεινε σε ανοδική τροχιά
Σε ανοδική τροχιά παρέμεινε και πέρυσι η Nespresso Hellas, με τον τζίρο της να προσεγγίζει τα 44,4 εκατ. ευρώ από 38,2 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ αυγάτισε και η κερδοφορία της με το EBITDA να αγγίζει τα 2,8 εκατ. ευρώ από 2,56 εκατ. ευρώ το 2022 και τα κέρδη προ φόρων τα 1,35 εκατ. ευρώ από 1 εκατ. ευρώ μία χρονιά πριν. Η στρατηγική της διοίκησης για τη φετινή χρονιά προσανατολίζεται στην αύξηση της πελατειακής της βάσης, των πωλήσεων μηχανών νέας τεχνολογίας, των νέων σειρών προϊόντων (καφέ και λοιπών προϊόντων), των πωλήσεων ροφημάτων και άλλων προϊόντων αναψυκτήριου και του τζίρου μέσω όλων των καναλιών (boutiques, e-commerce, CRC), τόσο στις πωλήσεις καφέ, όσο και στα λοιπά προϊόντα όπως μηχανές, accessories, food and bites κ.τ.λ.
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει.Για να σχολιάσετε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας (όνομα, επώνυμο) στο λογαριασμό σας.Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ». Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.