Υψηλές προσδοκίες έχει η BMI της Fitch Solutions για την ελληνική οικονομία, καθώς περιμένει ρυθμούς ανάπτυξης 2,4% φέτος και 2,9% το 2025, αφότου οι επιδόσεις του ΑΕΠ κατά το δεύτερο τρίμηνο ευθυγραμμίστηκαν με τις προβλέψεις της. Ο διεθνής οίκος εκτιμά ότι οι επενδύσεις θα συνεχίσουν να παίζουν κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας βραχυπρόθεσμα, ενώ προσθέτει ότι και η βιομηχανία αρχίζει να αυξάνει την παραγωγή της, καθώς η οικονομία ενισχύεται. Αν και οι ασθενείς οικονομικές προοπτικές των χωρών της Δυτικής Ευρώπης αναγνωρίζονται ως ο βασικός παράγοντας κινδύνου, εντούτοις η Fitch Solutions σημειώνει ότι η ακμάζουσα βιομηχανία του τουρισμού μπορεί να προστατεύσει την ελληνική οικονομία από τις ανησυχίες της υπόλοιπης Ευρώπης που σχετίζονται κυρίως με τον βιομηχανικό τομέα.
Η πειρατική Pay TV και η επίθεση στο X
Η πρόσφατη επίθεση χάκερ σε μεγάλο αριθμό λογαριασμών χρηστών του X –και στο επίσημο account της Πυροσβεστικής– παρότι σε μεγάλο βαθμό απέτυχε, έχει ορισμένες διαδρομές που τέμνονται με αυτές των «πειρατών» της συνδρομητικής τηλεόρασης. Οι χάκερ, αποκτώντας τον έλεγχο λογαριασμών κορυφαίων χρηστών, προσπάθησαν να διαφημίσουν ένα κρυπτονόμισμα με την ονομασία «Hacked» με δέλεαρ την επιβράβευση χρηστών που θα έσπευδαν να το αγοράσουν. Ωστόσο, κατά τους επαΐοντες, το ίδιο κρυπτονόμισμα έχει εντοπιστεί και ως προτεινόμενο μέσο συναλλαγής από όσους βρίσκονται πίσω από μεγάλα πειρατικά δίκτυα pay TV. Ετσι, αποδεικνύεται περίτρανα, όπως αναφέρουν οι ειδικοί, το γεγονός ότι οι παράνομες συνδρομές οπτικοακουστικού περιεχομένου αποτελούν, τις περισσότερες φορές, κερκόπορτα για την υποκλοπή ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων χρηστών.
Ο όμιλος έχει μόνο growth story
Τη δεύτερη καλύτερη, ιστορικά, επίδοση, ως προς τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη (a-Ebitda) κατέγραψε ο όμιλος Viohalco κατά το πρώτο εξάμηνο. Τα a-Ebitda ανήλθαν σε 273 εκατ. ευρώ από 269 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2023, με το αμέσως προηγούμενο ιστορικό υψηλό των 355 εκατ. ευρώ να καταγράφεται στο α’ εξάμηνο του 2022. Ο τζίρος του ομίλου ανήλθε σε 3,3 δισ. ευρώ και παρέμεινε σε πολύ υψηλά επίπεδα, με την ελαφρά υποχώρηση –είχε διαμορφωθεί σε 3,4 δισ. ευρώ πέρυσι– να αποδίδεται στο μείγμα πωλήσεων των διαφόρων κλάδων, σε ένα περιβάλλον συνεχιζόμενης αναιμικής ζήτησης στους ευρωπαϊκούς τομείς της μεταποίησης και των κατασκευών. Εάν πάντως, ληφθεί υπόψη η πρόσφατη μείωση των επιτοκίων της FED, γίνεται κατανοητό ότι ο όμιλος Στασινόπουλου έχει μόνο growth story.
Ε-shop και ταχυμεταφορές τρέχουν τις επενδύσεις
Μπαράζ επενδύσεων δρομολογούνται στα logistics, λόγω κυρίως της ανόδου του ηλεκτρονικού εμπορίου και των ταχυμεταφορών. Ο Δημήτρης Καλλιγέρης, Senior Vice President Supply Chain (GR) της ΟΒ-Streem (πρώην Streem Global), ανέφερε στο πλαίσιο του ITC 2024 ότι το νέο όνομα της πλατφόρμας που προκύπτει από την ενοποίηση του Ομίλου Βεϊνόγλου με τη logistics πλατφόρμα Streem Global της H.I.G., είναι OB-Streem και περικλείει ήδη τις εταιρείες του ομίλου Μακιός, Unit, Contrade και Nami (Σερβίας). Η OB-Streem, η ενοποίηση της οποίας αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025, έχει παρουσία σε 9 χώρες, ξεκινώντας από Ελλάδα και Κύπρο και φτάνοντας μέχρι την Ουγγαρία, με στόχο την κεντρική Ευρώπη και συγκεκριμένα τη Γερμανία. Στο μεταξύ, εντός του 2025 θα ξεκινήσουν οι εργασίες για το Hull Logistics Center, το logistics hub που αναπτύσσει η Streem Development στην πρώην Χαλυβουργία Ασπροπύργου και τώρα βρίσκεται στη φάση των αδειοδοτήσεων. Το Hull Logistics Center θα είναι το πρώτο tri-modal hub στην Ελλάδα που θα συνδέει παράκτιο μέτωπο με οδικούς άξονες, σιδηροδρομική γραμμή και ένα συγκρότημα αποθηκών εμβαδού 150.000 τ.μ.
Το αφήγημα και οι παθογένειες
Στο ίδιο συνέδριο ο Γιάννης Σαραντίτης, πρόεδρος Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος της Sarmed Logistics σημείωσε ότι «τα τελευταία χρόνια έχει κεφαλαιοποιηθεί το αφήγημα ότι η Ελλάδα αποτελεί πύλη εισόδου και διαμετακομιστικού εμπορίου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας». Βασικοί παράγοντες για την ισχυροποίηση της χώρας είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, η ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά, η ανάκαμψη της οικονομίας μετά την πολυετή κρίση και η ένταση των επενδύσεων. Χαρακτήρισε, επίσης, καταλύτη την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και της κατανάλωσης, με ανάδειξη του κρίσιμου ρόλου των εφοδιαστικών αλυσίδων, όπως και τις επενδύσεις, από τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου, σε τεχνολογίες και υποδομές. Ερωτηθείς για τις παθογένειες, ο επικεφαλής της Sarmed Logistics στάθηκε στον χαμηλό βαθμό ωρίμανσης των μεταρρυθμίσεων για απλοποίηση των διαδικασιών, την υστέρηση των επενδύσεων σε επιμέρους κρίσιμες υποδομές, ειδικά στον σιδηρόδρομο, αλλά και την υστέρηση στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Οσον αφορά στην πορεία της εταιρείας, ο κ. Σαραντίτης σημείωσε ότι πρόσφατα ολοκληρώθηκε ένας σχεδόν τριετής κύκλος ανάπτυξης της δυναμικότητας, με τη συνολική επένδυση να ανέρχεται στα 20 εκατ. ευρώ και τον ετήσιο κύκλο εργασιών να υπερδιπλασιάζεται. Μεταξύ άλλων, η Sarmed Logistics εισήγαγε περίπου 80.000 τ.μ. κλειστών αποθηκευτικών εγκαταστάσεων, εκ των οποίων 15.000 τ.μ. αφορούν σε ψυκτικούς θαλάμους και 10.000 τ.μ. σε εξειδικευμένες εγκαταστάσεις διαχείρισης E- Commerce.
Προτεραιότητα ο ψηφιακός μετασχηματισμός
Προετραιότητα της Ergo και για τη φετινή χρονιά, υπό τη διοίκηση του νέου CEO, Ερρίκου Μοάτσου, αποτελεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Προς αυτή την κατεύθυνση η εταιρεία επενδύει σε τεχνολογίες, καινοτόμες υπηρεσίες και μορφές εξυπηρέτησης που αυξάνουν την ικανοποίηση ασφαλισμένων και συνεργατών, ενώ παράλληλα ενισχύουν την ψηφιακή ωριμότητα της εταιρείας και των εργαζομένων της. Σημειώνεται ότι τα καθαρά κέρδη της ασφαλιστικής πέρυσι άγγιξαν τα 27 εκατ. ευρώ, με το μέρισμα προς τη μέτοχο, Ergo International AG να ορίζεται στα 17 εκατ. ευρώ. Τα ακαθάριστα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα διαμορφώθηκαν σε 275,67 εκατ. ευρώ από 255,33 εκατ. ευρώ το 2022. Στην έκθεση διαχείρισης της εταιρείας υπογραμμίζεται το ποσό ρεκόρ των 437 εκατ. ευρώ που καταγράφηκε το 2023 στη χώρα μας, ως κόστος φυσικών καταστροφών για την ασφαλιστική αγορά. Εξ αυτών, τα 372 εκατ. ευρώ αφορούν στο καταστροφικό πέρασμα του Daniel στην περιοχή της Θεσσαλίας.
Το παγκόσμιο σχέδιο δράσης και το πρόστιμο
Η Ελαΐς-Unilever Hellas, προς αξιοποίηση των διαθεσίμων της, προχώρησε τον Φεβρουάριο του 2023 στην χορήγηση δανείου 30 εκατ. ευρώ προς τη συνδεδεμένη εταιρεία, Unilever Finance International AG. ενώ τον Φεβρουάριο του 2024 χορηγήθηκε επιπλέον δάνειο ύψους 10 εκατ. ευρώ. Επίσης θυμίζουμε ότι στις 19 Μαρτίου 2024 ο όμιλος Unilever ανακοίνωσε το παγκόσμιο Σχέδιο Δράσης Ανάπτυξης «Growth Action Plan (GAP)», το οποίο περιλαμβάνει τον διαχωρισμό της δραστηριότητας του παγωτού και την έναρξη εφαρμογής ενός μεγάλου προγράμματος παραγωγικότητας «Productivity plan». Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη οι απαιτούμενες διαδικασίες και διεργασίες που αφορούν τα προαναφερθέντα σχέδια σε παγκόσμιο επίπεδο χωρίς ωστόσο επί του παρόντος να μπορεί να προσδιορισθεί η ακριβής επίπτωση που μπορεί να έχουν
ως προς την ελληνική θυγατρική. Για το διοικητικό πρόστιμο ύψους 1 εκατ. ευρώ που της επιβλήθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης, αυτό έχει ήδη καταβληθεί στο σύνολό του στο ελληνικό Δημόσιο. Η Ελαΐς-Unilever Hellas έχει προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια κατά της απόφασης, χωρίς ωστόσο η υπόθεση να έχει εκδικασθεί ακόμα.
Τζίρος 190,56 εκατ. για τον Σπανό
Πωλήσεις 190,56 εκατ. ευρώ από 128,4 εκατ. ευρώ το 2022 (αυξημένες δηλαδή κατά 48%) και καθαρά κέρδη άνω των 7 εκατ. ευρώ από 5,23 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη οικονομική χρήση (με άνοδο 34%) εμφάνισε το 2023 ο όμιλος Σπανού, της γνωστής εταιρείας εμπορίας αυτοκινήτων. Σημειώνεται ότι οι κύριοι προμηθευτές του ομίλου είναι η BMW Hellas για τα αυτοκίνητα BMW & Mini και η Π. Πετρόπουλος για τα Jaguar και Land Rover. Με βάση τα δεδομένα του πρώτου εξαμήνου, ο κύκλος εργασιών του ομίλου αναμένεται να διαμορφωθεί σε υψηλότερα επίπεδα συγκριτικά με πέρυσι.
Ερχονται προδιαγραφές λειτουργίας για τα Airbnb
Πυροσβεστήρες, ένδειξη διαφυγής, υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης, πρακτικές βιωσιμότητας με ανάλογες πιστοποιήσεις, ύπαρξη φαρμακείου και κυτίου πρώτων βοηθειών και μια σειρά άλλων προδιαγραφών βρίσκονται στο «τραπέζι» των συζητήσεων μεταξύ των αρμόδιων φορέων και των εκπροσώπων των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, στο πλαίσιο της επικείμενης θέσπισης λειτουργικών προδιαγραφών από το υπ. Τουρισμού. Παράλληλα προτείνεται να εξεταστούν και άλλες προϋποθέσεις, όπως ανιχνευτές καπνού, χρήση κλιματιστικών υψηλής ενεργειακής κλάσης, καθώς επίσης και υποχρεωτική υγειονομική απολύμανση των καταλυμάτων, με παράλληλη ανάρτησή τους. Στις πρακτικές βιωσιμότητας εντάσσονται πρωτοβουλίες, όπως λαμπτήρες LED, μηχανισμοί ελέγχου κατανάλωσης νερού, κάδοι για ανακύκλωση απορριμμάτων, ακόμη και κατανάλωση ρεύματος αποκλειστικά από ΑΠΕ. Εφόσον υιοθετηθούν τα παραπάνω, τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης θα έχουν πλέον ακόμη πιο ξεκάθαρο τουριστικό χαρακτήρα και πλαίσιο λειτουργίας ανάλογο ενός δωματίου ξενοδοχείου.
Σχεδιάζουν μέτρα στήριξης της VW
Η γερμανική κυβέρνηση εξετάζει τρόπους και μέτρα για να στηρίξει τη Volkswagen, δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας και αντικαγκελάριος Ρόμπερτ Χάμπεκ όταν ρωτήθηκε για την απειλή περικοπών θέσεων εργασίας στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας και δεύτερη στον κόσμο. Η VW δήλωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι έπρεπε να μειώσει σημαντικά το κόστος της στη Γερμανία και πως εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει κάποιες μονάδες της στη χώρα, αναφέροντας τα υψηλά κόστη, τη χαμηλή παραγωγικότητα και τον έντονο ανταγωνισμό, ειδικά από τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας. «Η VW είναι κεντρικής σημασίας για τη Γερμανία», είπε ο Χάμπεκ σε δημοσιογράφους, σύμφωνα με το Reuters.
Βουτιά στις πωλήσεις Ι.Χ. τον Αύγουστο
Σήμα κινδύνου εκπέμπει o Σύνδεσμος Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών (ACEA) μετά τη μεγάλη πτώση που κατεγράφη στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Αύγουστο, και ειδικά των ηλεκτρικών. Συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. υποχώρησαν κατά 18,3% τον Αύγουστο του 2024 σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2023, με τις πωλήσεις να καταρρέουν στις μεγαλύτερες αγορές, και δη στη Γερμανία (-27,8%), στη Γαλλία (-24,3%) και στην Ιταλία (-13,4%). Συνολικά στο οκτάμηνο καταγράφεται αύξηση, η οποία είναι όμως πολύ μικρή, της τάξης του 1,4%, με το πρόσημο να παραμένει αρνητικό σε Γερμανία και Γαλλία. Ειδικά οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 43,9% τον Αύγουστο του 2024 σε σύγκριση με τον περυσινό Αύγουστο, με το μερίδιο αγοράς τους να υποχωρεί στο 14,4% από 21% ένα χρόνο πριν. Μόνο στη Γερμανία οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 68,8%, ενώ στη Γαλλία η μείωση ήταν 33,1%.
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει.Για να σχολιάσετε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας (όνομα, επώνυμο) στο λογαριασμό σας.Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ». Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.