Η Ελλάδα πάει πολύ καλά στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027, αλλά η αλήθεια είναι ότι καμία χώρα δεν πάει… καταπληκτικά. Εχουμε καθυστερήσει και δεν είμαστε στο σημείο που έπρεπε να είμαστε, παρότι και το RRF και το ΕΣΠΑ έχουν δώσει άνευ προηγουμένου ευκαιρίες για αλλαγή σε χώρες όπως η Ελλάδα. Τάδε έφη μιλώντας στο Olympia Forum V ο επικεφαλής του Τμήματος Ελλάδας – Κύπρου της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Κάρστεν Ράσμουσεν, ο οποίος πάντως παραδέχθηκε ότι μερικές φορές οι λεπτομέρειες δημιουργούν δυσκολίες. Υπογράμμισε δε ότι μία από τις δυσκολίες της Ελλάδας είναι ότι για πρώτη φορά θα πρέπει να είναι πανέτοιμη για την επόμενη περίοδο χρηματοδότησης, η οποία θα υπάρξει, προσθέτοντας ότι «η Ελλάδα ποτέ δεν κατάφερε να συμβαδίσει. Ηταν 4-5 χρόνια πίσω και θα πρέπει να καλύψει αυτό το κενό».
Μειώνεται η μέση δαπάνη για τουρισμό
Η πλειονότητα των ατόμων που κάνουν διακοπές στην Ελλάδα είναι Ελληνες και το 58% μένει σε καταλύματα που δεν χρειάζονται μίσθωμα. Από τον εγχώριο τουρισμό, βλέπουμε ότι οι προτιμήσεις των Ελλήνων μόνιμων κατοίκων είναι διακοπές στην Ελλάδα. Η μόνη χρονιά που είδαμε αύξηση διακοπών στο εξωτερικό ήταν από το 2021 στο 2022. Ενα από τα χαρακτηριστικά των τελευταίων ετών, σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Θάνο, εντεταλμένο σύμβουλο του ΣΕΤΕ, είναι ότι έχει αλλάξει συνολικά ο τρόπος των διακοπών. Βλέπουμε ότι μειώνεται η μέση δαπάνη λόγω της διαμονής λιγότερων ημερών, αλλά η κατά κεφαλήν δαπάνη μένει ίδια. Επίσης, έχει αναπτυχθεί ο οδικός τουρισμός και οι οδικοί τουρίστες έχουν μικρότερη κατανάλωση. Εχει αλλάξει η λογική των ταξιδιωτών. Επίσης κ. Θάνος υπογράμμισε τον μεγάλο κίνδυνο για το μέλλον που είναι οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης. Κάτι που ήδη βλέπουμε να συμβαίνει, για αυτό αναπτύσσεται ο τουρισμός τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο και όχι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
Τηλεργασία και σιωπηλή παραίτηση
«Οποιος δεν θέλει να αφήσει την τηλεργασία ας φύγει. Υπάρχουν και άλλες εταιρείες», ανέφερε προ ημερών ο Matt Garman, επικεφαλής της Amazon Web Services (AWS), σχετικά με τη νέα εταιρική πολιτική του αμερικανικού κολοσσού για πενθήμερη παρουσία στο γραφείο, προσθέτοντας ότι «θέλουμε να δουλεύουμε όλοι μαζί σε κοινό περιβάλλον. Δεν γίνεται να καινοτομούμε χωρίς να βρισκόμαστε σε άμεση επαφή». Σημείωσε πάντως ότι 9 στους 10 εργαζόμενους με τους οποίους είχε μιλήσει δέχονται τη νέα πολιτική, η οποία θα ισχύει για όλο το προσωπικό γραφείου από τις 2 Ιανουαρίου, αν δεν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας. Πρόσφατη έρευνα της IWG ωστόσο αποκάλυψε ότι πάνω από τους μισούς εργαζόμενους (57%) είναι πιο πιθανό να προχωρήσουν σε «σιωπηλή παραίτηση», όταν έχουν έναν προϊστάμενο που δεν αναγνωρίζει τις προσπάθειές τους, ασκεί υπερβολικό έλεγχο ή δεν τους προσφέρει τη δυνατότητα να επιλέξουν τον χώρο εργασίας τους.
Μέτρα προστασίας ή πρόστιμο
Ιδιαίτερα υψηλά πρόστιμα προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2555 για την κυβερνοασφάλεια που κατατέθηκε το Σαββατοκύριακο προς διαβούλευση. Το βασικό στοιχείο των ρυθμίσεων –που έχει συζητηθεί από τα τέλη Σεπτεμβρίου οπότε η «Κ» το αποκάλυψε– είναι ότι μεγάλοι ιδιωτικοί όμιλοι και φορείς του Δημοσίου που δραστηριοποιούνται σε κρίσιμες υποδομές (ενέργεια, μεταφορές, χρηματοπιστωτικός τομέας, υγεία, διαχείριση υδάτων, ψηφιακές υποδομές κ.τ.λ.) που δεν λαμβάνουν τα προβλεπόμενα μέτρα για τη διαχείριση περιστατικών κυβερνοεπιθέσεων θα βρίσκονται αντιμέτωποι με την επιβολή προστίμου πρόστιμο έως 10 εκατ. ευρώ ή κατ’ ανώτατο όριο 2% του παγκόσμιου τζίρου τους. Το ζητούμενο βέβαια, πάντοτε, σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι η είσπραξη και όχι μόνο η επιβολή των προστίμων…
Συν 230 εκατ. ευρώ στα ταμεία
«Τσίμπησε» λίγο προς τα πάνω η ανάπτυξη των σούπερ μάρκετ στο 8μηνο και συγκεκριμένα στο 3%, με τον συνολικό τζίρο να φθάνει στα 7,776 δισ. ευρώ, δηλαδή 230 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, όπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία της Circana. Στο πεντάμηνο Απριλίου – Αυγούστου, με εξαίρεση τον Μάιο (όπου καταγράφηκε θετικός πληθωρισμός, 1,2%), οι υπόλοιποι τέσσερις μήνες έκλεισαν με αρνητικό πληθωρισμό. Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφηκαν στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (-6,4%), τα γαλακτοκομικά (-3,2%), τα καθαριστικά (-2,6%) και σε άλλα προϊόντα σπιτιού (-2,3%). Στον αντίποδα, οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν σε είδη μαγειρικής (3,7%), σνακ (3,1%) και μη αλκοολούχα ποτά (1,6%). Τέλος, αναλύοντας την εικόνα του κλάδου ανά μέγεθος καταστήματος, τα μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.) συνεχίζουν να καταγράφουν την υψηλότερη ανάπτυξη (5,9%), δικαιολογώντας και τη στροφή μεγάλων retailers σε τέτοιου είδους format, ακολουθούμενα από τα hyper markets (+4,1%) τα οποία έχουν χάσει τη δυναμική τα πρώτα χρόνια μετά το ξέσπασμα του Covid.
Η δημοσκόπηση του ΟΑΣΑ
Αυτή την περίοδο ο ΟΑΣΑ διενεργεί, σε συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρεία, έρευνα για τη δημιουργία του νέου στρατηγικού σχεδίου μεταφορών. Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι ο φορέας έχει χρηματοδοτήσει και πληρωμένες καταχωρίσεις στο Facebook με βασικό μήνυμα «απάντησε στην έρευνα και οδήγησε τις μεταφορές σε νέα εποχή!» Ωστόσο, όσοι περίμεναν ότι θα απαντήσουν σε κάποιο ερωτηματολόγιο σχετικά με τις συνήθειές τους ως χρήστες ΜΜΕ πλανώνται πλάνην οικτρά. Η πληρωμένη καταχώριση οδηγεί στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ όπου οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για να συμμετάσχουν στην έρευνα, καταχωρίζοντας το τηλέφωνό τους. Σε αυτό θα τους καλέσουν εκπρόσωποι της εξειδικευμένης εταιρείας μέσα σε περίπου μία εβδομάδα… Στην εποχή δηλαδή, των ψηφιακών ερωτηματολογίων, ζητούν από τον (οριακά εξαγριωμένο από το επίπεδο των αστικών συγκοινωνιών) «πελάτη» να απευθυνθεί στον πάροχο υπηρεσιών για να εκδηλώσει το ενδιαφέρον του να συμμετάσχει στην έρευνα. Κι αυτό ύστερα από κάποιες ημέρες…
Υπερδιπλάσια κέρδη
Τα 50 εκατ. ευρώ άγγιξαν πέρυσι τα έσοδα της Swissport Αβιαρέπς Ελλάς από 43,37 εκατ. ευρώ το 2022, με τα καθαρά κέρδη να υπερδιπλασιάζονται φθάνοντας τα 23,3 εκατ. ευρώ από 11,2 εκατ. ευρώ μία χρονιά πριν. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στον τομέα της παροχής υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών με παρουσία σε 21 διεθνείς αερολιμένες που διαχειρίζεται η Fraport και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και τον περασμένο Ιούλιο επιλέχθηκε να εξυπηρετήσει 6 κρατικούς και δημοτικούς αερολιμένες, στις υπηρεσίες αποσκευών (Baggage Handling) και στις υπηρεσίες στην πίστα (Ramp Handling). Με βάση τα έως τώρα στοιχεία για την πορεία του τουρισμού στη χώρα μας, η εταιρεία προσδοκά περαιτέρω βελτίωση των μεγεθών της και για το 2024.
Πράσινο φως στο mega deal του Σκλαβενίτη
Πράσινο φως άναψε για το mega deal του λιανεμπορίου στην Κύπρο. Ειδικότερα, η Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού ενέκρινε την εξαγορά των Υπεραγορών Παπαντωνίου από τις Υπεραγορές Σκλαβενίτης, αναφέροντας ότι η συμφωνία δεν προκαλεί αμφιβολίες ως προς τη συμβατότητά της με τη λειτουργία του ανταγωνισμού στην αγορά. Με την κίνηση αυτή, η Σκλαβενίτης Κύπρου ενισχύει το δίκτυό της φτάνοντας συνολικά τα 27 καταστήματα. Θυμίζουμε ότι η Σκλαβενίτης λειτουργεί 18 καταστήματα και ένα παρασκευαστήριο φαγητού στην κυπριακή αγορά, ανάμεσά τους 8 στη Λευκωσία, 5 στη Λεμεσό, 2 στην Πάφο, 2 στη Λάρνακα και 1 στο Παραλίμνι, ενώ οι Υπεραγορές Παπαντωνίου διαθέτουν συνολικά 9 καταστήματα και συγκεκριμένα 5 στην Πάφο, 3 στη Λεμεσό και 1 στη Λευκωσία (Εγκωμη).
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει.Για να σχολιάσετε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας (όνομα, επώνυμο) στο λογαριασμό σας.Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ». Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.