ΕΚΘΕΣΗ. Μοιάζει με ένα μεγάλο παλίμψηστο, χαρακτικής και ζωγραφικής, πάνω στο οποίο ο καλλιτέχνης έχει οργανώσει ένα μυστικιστικό παιχνίδι συμβολισμών. Η έκθεση έργων του Αλέκου Κυραρίνη με τίτλο «Αγγελος και δράκος» (στον Χώρο Τέχνης 24, Σπευσίππου 38, έως 30 Οκτωβρίου) αποτελείται από 52 αυτόνομα, ασπρόμαυρα σχέδια σε χαρτί και δύο μάρμαρα, με κοινό κώδικα την ελεύθερη γεωμετρία των συμβόλων.
«Προσπαθώ να οργανώσω μια τέχνη και μια τεχνική, που δεν θα χάνει όμως το κούρδισμά της τον φυσικό της τόνο», λέει ο καλλιτέχνης. «Θέλω η ζωγραφική μου να έχει τον αυθορμητισμό και την εγγύτητα της λαϊκής μας τέχνης, μέσα όμως από μια συνομιλία με τρόπους και τάσεις της σύγχρονης έκφρασης».
Πράγματι, τα μοτίβα στα έργα του Αλέκου Κυραρίνη ανακαλούν στοιχεία λαϊκής παράδοσης, χωρίς η ιδιότητα αυτή να απογυμνώνει τα έργα από τον λόγιο χαρακτήρα τους. Είναι μία σύνθεση που επιτρέπει τη συνύπαρξη πηγαίων, λαϊκών και ορθολογικών, μοντέρνων στοιχείων. Πέραν όμως αυτού υπάρχει και αισθητική αυταξία των έργων, που έχει τη δική της δυναμική και που προσδίδει στην ενότητα αυτών των έργων του Αλέκου Κυραρίνη έντονο προσωπικό στοιχείο. Ζωγραφική αναγνωρίσιμη ως προς το ύφος και γόνιμη για ελεύθερες προσωπικές αναγνώσεις.
Τα έργα της έκθεσης, διατηρώντας την εικαστική αυτονομία τους, αποτελούν την αισθητική επένδυση (βινιέτες) του πρώτου τεύχους της «Νέας Ευθύνης», που εμφανίζεται και πάλι δυναμικά, μετά 10μηνη σιωπή, στα πνευματικά μας πράγματα. Γράφει για τον ζωγράφο στη «Νέα Ευθύνη» (που φιλοξενεί ανέκδοτες επιστολές Γιώργου Σεφέρη – Ιωάννας Τσάτσου), ο Νίκος Αλ. Μηλιώνης: «Η ατέρμονη σύγκρουση του καλού και του κακού, ο άγγελος και ο δράκος, το λευκό και το μαύρο, απεκδύονται τις μεταφυσικές τους φορτίσεις και αποκτούν για τον Κυραρίνη σημασιολογική αυτοτέλεια με αυτόνομο αισθητικό περιεχόμενο και γίνονται το καταστατικό υπόστρωμα της ζωγραφικής του περιπέτειας».