H μεγάλη ελπίδα της φετινής κινηματογραφικής βιομηχανίας για μαζική επιστροφή στις αίθουσες μετά από το πολύμηνο διάλειμμα της πανδημίας, o νέος Μποντ, απέκτησε ακόμη ισχυρότερες βάσεις από το κύμα θετικών κριτικών.
Οι κριτικοί των έγκυρων βρετανικών εφημερίδων συμφωνούν ότι η άνευ «απροόπτου» τελευταία παράσταση του Ντάνιελ Κρεγκ ως Τζέιμς Μποντ έχει καταφέρει και μάλιστα με το παραπάνω. Guardian, Telegraph και Times, έδωσαν και άπασες πέντε αστέρια στο φιλμ.
Ο Πίτερ Μπράντσοου του Guardian κάνει λόγο για μία επική και συγκλονιστική παράσταση που μεταδίδει πάθος δράση , δράμα , στιγμές κωμωδίας αλλά και σπαραγμού, μακάβριο χιούμορ και εκκωφαντικά χαζή παλιομοδίτικη δράση.
Ο Ρόμπι Κόλιν της Telegraph μιλά για ένα χορταστικά ικανοποιητικό τελευταίο κεφάλαιο της εποχής Κρεγκ ενώ ο Κέβιν Μάλερ των Times του Λονδίνου διακηρύσσει: Είναι πολύ καλύτερο από καλό. Είναι υπέροχο».
Σε πιο αρνητική διάθεση, η Κλαρίς Λάφρεϊ είδε μία περίεργα αντι -κλιματική εναλλαγή παλιών χαρακτήρων και πλοκής.
Το Variety κάνει λόγο για μια ανερυθρίαστα παραδοσιακή ταινία Μποντ που δημιουργήθηκε με μεγάλη φινέτσα, τη σωστή δόση συναισθήματος αλά και αρκετές εκπλήξεις για να σε κρατά «στην τσίτα».
Ο Ντ. Ρούνει του Hollywood Reporter αναφέρει ότι o Φουκουνάγκα, ο πρώτος αμερικανός που διευθύνει ταινία του Μποντ χειρίζεται τη δράση με σιγουριά ενώ οι πιο προσωπικές στιγμές εναλλάσσονται με ευαισθησία.
Επισημαίνει ωστόσο ότι το σενάριο είναι σε ορισμένα σημεία αρκετά μπερδεμένο και τραβηγμένο, που «ενδεχομένως ο τηλεθεατής αισθάνεται ξεκομμένος με αρκετούς από τους ”κακούς”» της ταινίας.
Και η Στέφανι Ζαχάρεκ του περιοδικού Time πάντως μιλά για παραγεμισμένη πλοκή αλλά προσθέτει: «Το No Time to Die, χωρίς να παραβλέπει κανείς τα ελαττώματά του, είναι τέλεια προσαρμοσμένο στον ηθοποιό, ο οποίος για μένα είναι ο καλύτερος Bond όλων. Με την 5η ταινία του ως 007, ο Κρέγκ είναι τόσο εξαιρετικός που αφήνει πίσω του καμένη γη»
Στην πραγματικότητα ο Κρεγκ λαμβάνει τόσα εύσημα για την παρουσία του ακόμη και από κριτικούς που δεν πολυπιστεύουν στην ταινία αυτή καθ’ εαυτή.
Ο Στέφαν Κυριαζής της Express, τον περιγράφει ως ένα» «απόλυτο θηρίο που κυριαρχεί κάθε στιγμή επί της σκηνής».
Πάνω απ’ όλα όμως η ταινία χαιρετίστηκε με ανακούφιση ύστερα από τις ουκ ολίγες δυσκολίες που χαρακτήρισαν την περίοδο της παραγωγή της: Από την αποχώρηση του Ντάνι Μπόιλ που επρόκειτο αρχικά να είναι ο σκηνοθέτης της, έως τον σοβαρό τραυματισμό του Κρέιγκ στον αγκώνα αλλά και τις αλλεπάλληλες αλλαγές στην ημερομηνία κυκλοφορίας της λόγω της Covid.
Ο Φιλ ντε Σέμλιεν του Time Out συμπυκνώνει αυτή την αίσθηση ως εξής: «H πιο όμορφη έκπληξη όλων, ωστόσο, είναι το πόσο καλό είναι, και έρχεται τελικά σαν υπενθύμιση της δύναμης της μεγάλης οθόνης σε ένα μπλοκ μάστερ που λειτουργεί στην εντέλεια».
-Με πληροφορίες από Guardian
Διαβάστε ακόμη: Νέες ταινίες: Ο Μποντ επιστρέφει και δεν είναι… 007