Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Τρόμος στο σχολείο και στη… θάλασσα

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Τρόμος στο σχολείο και στη… θάλασσα

«Στην αυλή του σχολείου», «Η πρόσκληση», «Τα σαγόνια του καρχαρία». Ενα υποσχόμενο ντεμπούτο πάνω στον σχολικό εκφοβισμό και μια κλασική επανέκδοση, στις νέες ταινίες της εβδομάδας

3' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην αυλή του σχολείου ★★★
∆ΡΑΜΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Λορά Βαντέλ
Ερμηνείες: Μάγια Βαντερμπέκ, Γκούντερ Ντουρέ

Στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο, η Βελγίδα Λορά Βαντέλ ασχολείται με το ευαίσθητο θέμα του σχολικού εκφοβισμού, επιτυγχάνοντας κατά το δυνατόν να προσεγγίσει τον παιδικό ψυχικό κόσμο. Πρώτη μέρα στο σχολείο για την επτάχρονη Νορά, η οποία είναι τρομοκρατημένη μπροστά στο άγνωστο. Η δική της ένταξη, ωστόσο, είναι σχετικά ομαλή σε σύγκριση με εκείνη του λίγο μεγαλύτερου αδελφού της, Αμπέλ, ο οποίος πέφτει συστηματικά θύμα σχολικού εκφοβισμού από τους συμμαθητές του. Καθώς το κοριτσάκι προσπαθεί να τον υπερασπιστεί, εκείνος αντιδρά και η μικροκοινωνία της αυλής του σχολείου μετατρέπεται σε καθημερινή δοκιμασία για τα δύο παιδιά. Αισθητικά η ταινία της Βαντέλ υιοθετεί μια πολύ ιδιαίτερη προσέγγιση, κατεβάζοντας το «μάτι» της κάμερας στο ύψος του παιδικού βλέμματος και θολώνοντας σε πολλές περιπτώσεις τον περιβάλλοντα χώρο έτσι που η πληροφορία φτάνει σε εμάς μέσω φωνών, ψιθύρων ή ουρλιαχτών –ανάλογα σε ποιο σημείο του σχολείου βρισκόμαστε– χωρίς απαραιτήτως να βλέπουμε και ποιος την εκστομίζει. Η γνωστή σκληρότητα, με την οποία πολλές φορές φέρονται τα παιδιά μεταξύ τους, μπαίνει εδώ στο επίκεντρο ενός φιλμ, που αναδεικνύει πάντως και άλλους παράγοντες (τη δασκάλα που νοιάζεται, τον γονιό που επεμβαίνει κ.ο.κ.) της σχολικής καθημερινότητας.

Η πρόσκληση ★★½
ΤΡΟΜΟΥ (2022)
Σκηνοθεσία: Τζέσικα Μ. Τόμπσον
Ερμηνείες: Νάταλι Εμάνουελ, Τόμας Ντόχερτι, Αλάνα Μπόντεν

Ενα φιλμ τρόμου με αρκετές ανατροπές και παρόμοια συνταγή με το επιτυχημένο «Τρέξε» του Τζόρνταν Πιλ έρχεται αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες. Πρωταγωνίστρια είναι η Ιβι, μια τριαντάρα Νεοϋορκέζα, η οποία μετά τον θάνατο της μητέρας της απομένει μόνη στον κόσμο. Αυτό τουλάχιστον μέχρι να ανακαλύψει μέσω ενός τεστ DNA πως έχει έναν Βρετανό ξάδελφο –και μια ολόκληρη οικογένεια πίσω του– την ύπαρξη του οποίου αγνοούσε. Σύντομα οι νέοι της συγγενείς, οι οποίοι τυχαίνει να είναι και ζάπλουτοι, θα την καλέσουν για έναν πολυτελή γάμο στην αγγλική εξοχή· εκεί η Ιβι θα γοητευθεί αρχικά από τον αριστοκράτη οικοδεσπότη, ωστόσο σύντομα θα καταλάβει πως κάτι δεν πάει καθόλου καλά σε αυτή την οικογένεια. Το φιλμ της Τζέσικα Μ. Τόμπσον υιοθετεί τις περισσότερες από τις συμβάσεις του είδους, δίχως πάντως να καταλήξει ανιαρό και απολύτως προβλέψιμο. Αποφεύγοντας να αποκαλύψουμε περισσότερα από όσα χρειάζεται, εδώ συμπλέκονται δύο διαφορετικοί δημοφιλείς μύθοι του τρόμου, ενώ η χαρισματική Νάταλι Εμάνουελ, την οποία γνωρίσαμε στο «Game of Thrones», τα καταφέρνει αρκετά καλά στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ενας μεταφραστής ★★½
∆ΡΑΜΑ (2018)
Σκηνοθεσία: Ροντρίγο και Σεμπαστιάν Μπαριούσο
Ερμηνείες: Ροντρίγο Σαντόρο, Μαρισέλ Αλβαρέζ

Από την Κούβα, ως επίσημη μάλιστα πρόταση της χώρας για τα Οσκαρ του 2020, μας έρχεται ένα φιλμ που ταξιδεύει στην πρόσφατη Ιστορία και συγκεκριμένα μια λιγότερο γνωστή έως τώρα πτυχή της. Βρισκόμαστε στο 1986, την επαύριον του πυρηνικού δυστυχήματος στο Τσερνόμπιλ, οπότε και η Κούβα δέχεται χιλιάδες θύματα της ραδιενέργειας για θεραπεία στα νοσοκομεία της, ανάμεσά τους και πάρα πολλά παιδιά. Ο Μαλίν, ένας καθηγητής ρωσικής λογοτεχνίας στην Αβάνα, μαζί με λίγους ακόμη συναδέλφους του, επιστρατεύεται για να λειτουργήσει ως μεταφραστής ανάμεσα σε γιατρούς και ασθενείς. Οσα θα δει εκεί θα τον συγκλονίσουν, όμως παράλληλα θα τον παρακινήσουν και να βοηθήσει ακόμη περισσότερο με όποιον τρόπο μπορεί.

Αντιμετωπίζοντας με ευαισθησία και αγάπη ένα ούτως ή άλλως δύσκολο θέμα, οι αδελφοί Μπαριούσο βασίζονται στην πραγματική ιστορία του πατέρα τους, προκειμένου να δημιουργήσουν ένα χαρακτήρα, ο οποίος παλεύει να βρει το φως μέσα στην ανθρώπινη τραγωδία.

Η ταινία τους δεν διαθέτει πρωτότυπες ή αξιοσημείωτες κινηματογραφικές τεχνικές, ωστόσο παραμένει επίκαιρη ως μαρτυρία αλληλεγγύης και ουσιαστικής προσφοράς, που οδήγησε τελικά στη σωτηρία χιλιάδων παιδιών.

Η κυρία Χάρις πάει στο Παρίσι ★★
ΚΟΜΕΝΤΙ (2022)
Σκηνοθεσία: Αντονι Φαμπιάν
Ερμηνείες: Λέσλι Μάνβιλ, Ιζαμπέλ Ιπέρ

Μια ιστορία που μας στέλνει στο 1958, ενώνει έναν καθημερινό χαρακτήρα με τον κόσμο της υψηλής ραπτικής και της μόδας, έχοντας για πρωταγωνίστριες δύο πολυβραβευμένες ηθοποιούς. Η Λέσλι Μάνβιλ υποδύεται την Εϊντα Χάρις, μια μοναχική μεσήλικη καθαρίστρια, της οποίας ο σύζυγος χάθηκε στον πόλεμο. Εκείνη ωστόσο διατηρεί την έμφυτη αισιοδοξία της και τη λαχτάρα για ζωή, έχοντας και ένα τρελό όνειρο: να καταφέρει να αποκτήσει ένα υπέροχο φόρεμα του οίκου Christian Dior. Για τον σκοπό αυτό και έπειτα από πολλές αποταμιεύσεις, ταξιδεύει στο Παρίσι για το πολυπόθητο φόρεμα· εκεί ωστόσο θα περάσει διάφορες περιπέτειες, βρίσκοντας απέναντί της και την αυστηρή διευθύντρια του Dior (Ιζαμπέλ Ιπέρ).

Τα σαγόνια του καρχαρία ★★★★★
ΘΡΙΛΕΡ (1975)
Σκηνοθεσία: Στίβεν Σπίλμπεργκ
Ερμηνείες: Ρίτσαρντ Ντρέιφους, Ρόι Σάιντερ

Για πολλούς το πρώτο κινηματογραφικό μπλοκμπάστερ και σίγουρα μία από τις σπουδαιότερες ταινίες αγωνίας που έχουν γυριστεί ποτέ, το αριστούργημα του Σπίλμπεργκ κυκλοφορεί σε ψηφιακά επεξεργασμένη επανέκδοση. Σε ένα ειρηνικό παραλιακό θέρετρο κάνει ξαφνικά την εμφάνισή του ένας αιμοδιψής καρχαρίας, σκορπώντας τον θάνατο και τον τρόμο. Στο κυνήγι του θα ριχτούν ο ντόπιος σερίφης μαζί με έναν υδροβιολόγο κι έναν παλιό θαλασσοπόρο. Ο Σπίλμπεργκ διδάσκει σασπένς και τρόμο κρύβοντας το θηρίο και χτίζοντας την ψυχολογία του θεατή με τρόπους που έκτοτε έχουν αντιγραφεί αμέτρητες φορές, δίχως να φτάνουν τη δεξιοτεχνία του προτύπου.

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Τρόμος στο σχολείο και στη… θάλασσα-1
Τα κλασικά «Σαγόνια του καρχαρία» κυκλοφορούν ξανά.
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT