Ασιατικό μοτίβο, love story και… Χίτσκοκ

Το νέο φιλμ του Κορεάτη Παρκ Τσαν-γουκ

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Απόφαση φυγής ★★★½
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ (2022)
Σκηνοθεσία: Παρκ Τσαν-γουκ
Ερμηνείες: Παρκ Χάε-ιλ, Τανγκ Γουέι

Ο σκηνοθέτης πότε αποκαλύπτει και πότε αποκρύπτει το παρελθόν των ηρώων του, προκειμένου να βάλει στο παιχνίδι του μυστηρίου τον ίδιο τον θεατή.

Ο Κορεάτης δημιουργός των αριστουργημάτων «Oldboy» και «Δίψα», Παρκ Τσαν-γουκ, επιστρέφει με την πιο περίπλοκη και συναρπαστική ίσως ταινία του, η οποία μάλιστα αρθρώνεται (επιφανειακά) γύρω από μια αστυνομική ιστορία. Ενας ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει την υπόθεση θανάτου ενός πλούσιου άνδρα, ο οποίος βρίσκεται νεκρός στη βάση μιας βουνοκορφής. Τα περισσότερα στοιχεία δείχνουν αυτοκτονία, ωστόσο ο επίμονος αστυνομικός ψάχνει σε βάθος και σύντομα αρχίζει να υποψιάζεται τη σύζυγο του μακαρίτη. Το πρόβλημα είναι πως ταυτόχρονα νιώθει και μια ακατανίκητη ερωτική έλξη προς εκείνη.

Ο Παρκ Τσαν-γουκ αναπτύσσει δεξιοτεχνικά την πλοκή του, πότε αποκαλύπτοντας και πότε αποκρύπτοντας το παρελθόν των ηρώων του, προκειμένου να βάλει ακόμη περισσότερο στο παιχνίδι του μυστηρίου τον ίδιο τον θεατή. Το πιο ενδιαφέρον ίσως στοιχείο εδώ έχει να κάνει με το μοντάζ, το οποίο χρησιμοποιείται για να αναδείξει τα εγκεφαλικά παιχνίδια και τον εσωτερικό κόσμο των πρωταγωνιστών· παράλληλα, η εκπληκτική φωτογραφία και τα μαγικά πλάνα που υπάρχουν διάσπαρτα στο φιλμ, δίνουν ποιητική διάσταση σε ένα κατά τα άλλα «χιτσκοκικού» χαρακτήρα θρίλερ.

Και μετά ήρθε ο… έρωτας. Η ερωτική επιθυμία καλύτερα, η οποία εξελίσσεται σε εμμονή και κατόπιν σε κατάρα. Διαθέτει δε όλα τα ανάλογα χαρακτηριστικά, από τα μικρά φετίχ (π.χ. το ακριβό σούσι) έως τη ματαίωση, την επανασύνδεση και την τραγωδία. «Η “Απόφαση φυγής” είναι μια ιστορία για ενηλίκους. Είναι μια ιστορία αγάπης, αλλά και ένα αστυνομικό δράμα. Αυτό όμως που πραγματικά θέλω να τονίσω είναι ότι είναι μια ιστορία απώλειας, με την οποία κάθε ενήλικος μπορεί να ταυτιστεί. Και αντί να την αντιμετωπίσω σαν μια σκληρή τραγωδία, προσπάθησα να εκφραστώ με λεπτότητα, κομψότητα και χιούμορ», σημειώνει από την πλευρά του ο ίδιος ο Κορεάτης σκηνοθέτης.

Πράγματι το σενάριό του διαθέτει χιουμοριστικές πινελιές, αν και συνολικά το δραματικό βάρος εδώ είναι τόσο που, σε συνδυασμό με την κάπως τραβηγμένη διάρκεια, μπορεί να κουράσει ψυχικά τον λιγότερο εξοικειωμένο θεατή. Παρ’ όλα αυτά, μιλάμε για ένα άρτιο συνολικά φιλμ με συναισθηματικές διακυμάνσεις, αλλά στιβαρό κινηματογραφικό σκελετό, έργο ωριμότητας ενός από τους πιο σπουδαίους δημιουργούς του ασιατικού –και όχι μόνο– σινεμά του καιρού μας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT