Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Από το #MeToo στα «Κίτρινα Γιλέκα»

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Από το #MeToo στα «Κίτρινα Γιλέκα»

«Κάποια μίλησε», «Η μεγάλη ρήξη», «Η νύχτα της 12ης». Θρίλερ και ταινίες με αφορμή σύγχρονα κοινωνικά και πολιτικά κινήματα

4' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κάποια μίλησε ★★★
ΘΡΙΛΕΡ (2022)
Σκηνοθεσία: Μαρία Σρέιντερ
Ερμηνείες: Κάρεϊ Μάλιγκαν, Ζόι Καζάν

Η ταινία που μεταφέρει στην οθόνη την υπόθεση Χάρβεϊ Ουάινσταϊν έρχεται αυτή την εβδομάδα για να μας συστήσει ένα δημοσιογραφικό θρίλερ που θυμίζει έντονα τόσο το «Post» του Σπίλμπεργκ όσο και το «Spotlight» του Τομ Μακάρθι. Πρωταγωνίστριες εδώ είναι η Μέγκαν Τούι (Κάρεϊ Μάλιγκαν) και η Τζόντι Κάντορ (Ζόι Καζάν), ερευνήτριες δημοσιογράφοι των New York Times, οι οποίες αρχίζουν να ξεψαχνίζουν τις (ανεπίσημες) καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση εις βάρος του μεγιστάνα της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Μέσα από εξαντλητική έρευνα και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, οι δυο τους καταλήγουν τελικά στο περίφημο ρεπορτάζ που πυροδότησε το κίνημα #MeToo σε ολόκληρο τον κόσμο. Η Μαρία Σρέιντερ του επιτυχημένου τηλεοπτικού «Unorthodox» αναλαμβάνει εδώ τη σκηνοθεσία, ενώ στο σενάριο συναντούμε το όνομα της Ρεμπέκα Λίνκιεβιτς («Ida») σε ένα προσεγμένο σε γενικές γραμμές φιλμ και σχεδιασμένο έτσι ώστε να κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή. Σε αυτό, φυσικά, συντελούν και οι πολύ καλές ερμηνείες των Κάρεϊ Μάλιγκαν και Ζόι Καζάν, οι οποίες πετυχαίνουν να δημιουργήσουν ενδιαφέροντες χαρακτήρες, παράλληλα και με την κυρίως υπόθεση, δίχως να ξεπέφτουν σε υπερβολές. Κατά κανόνα, το φιλμ της Σρέιντερ αποφεύγει το αχρείαστο δράμα, αφήνοντας το ίδιο το θέμα του να «μιλήσει» και να συγκινήσει τον θεατή, παρόλο που αυτό μπορεί να του στερεί και κάποιες αφηγηματικές κορυφώσεις. Από την άλλη, εδώ βλέπουμε με τρόπο αναλυτικό όχι μόνο τις λεπτομέρειες της υπόθεσης Ουάινσταϊν, αλλά και του άτυπου συστήματος πάνω στο οποίο βασίζονται ανάλογες κακοποιητικές συμπεριφορές.

Η μεγάλη ρήξη ★★★
ΔΡΑΜΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Κατρίν Κορσινί
Ερμηνείες: Βαλέρια Μπρούνι-Τεντέσκι, Μαρίνα Φόις

Εμπνευσμένη από τις επεισοδιακές διαδηλώσεις των «Κίτρινων Γιλέκων» είναι η ταινία της Κατρίν Κορσινί, η οποία εκτυλίσσεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στο εσωτερικό ενός παρισινού νοσοκομείου. Επειτα από άγριες συγκρούσεις με την αστυνομία, αρκετοί τραυματίες καταλήγουν στα επείγοντα. Εκεί ωστόσο βρίσκεται ήδη πλήθος περιστατικών, με τους απελπισμένους γιατρούς και νοσοκόμους –διαμαρτύρονται και οι ίδιοι για τα βάρβαρα ωράριά τους– να προσπαθούν να βάλουν τάξη στο χάος και να σώσουν ζωές.

Το γαλλικό φιλμ παρουσιάζει μια οριακή κατάσταση της δημόσιας υγείας και της κοινωνίας γενικότερα, μέσα από τη συνάντηση διαφόρων ετερόκλητων χαρακτήρων.

Μια «μπουρζουά» καλλιτέχνις (Βαλέρια Μπρούνι-Τεντέσκι) με τη σύντροφό της, ένας οδηγός φορτηγού, μια φιλότιμη νοσοκόμα και αρκετοί άλλοι, οι οποίοι θα έρθουν (αρχικά) σε σύγκρουση αλλά θα αναπτύξουν και δεσμούς αλληλεγγύης, καθώς η δύσκολη εφημερία προχωράει. Εικόνες γνώριμα χαοτικές για όσους έχουν επισκεφθεί και τα ελληνικά δημόσια νοσοκομεία, σε μια πολιτική, εκτός των άλλων, ταινία, που πάντως διαθέτει αρκετό χιούμορ και ρυθμό παρά τις κάποιες σχηματικές παρατηρήσεις της.

Η νύχτα της 12ης ★★★
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ (2021)
Σκηνοθεσία: Ντομινίκ Μολ
Ερμηνείες: Μπαστιάν Μουγιόν, Μπουλί Λανέρ

Με το (πάντα) επίκαιρο θέμα των γυναικοκτονιών ασχολείται αυτό το αστυνομικό θρίλερ του Ντομινίκ Μολ, το οποίο επιχειρεί και ένα ενδιαφέρον σχόλιο πάνω την προσέγγιση της αστυνομίας στις συγκεκριμένες υποθέσεις. Η Κλαρά, μια νεαρή κοπέλα, δολοφονείται με φρικιαστικό τρόπο ένα βράδυ επιστρέφοντας στο σπίτι της. Την υπόθεση αναλαμβάνει να εξιχνιάσει ο νέος και φιλόδοξος επικεφαλής του Εγκληματολογικού, Γιοχάν Βιβέ, ο οποίος πέφτει με τα μούτρα στη δουλειά, έχοντας στο πλευρό του και έναν έμπειρο συνάδελφο. Καθώς ωστόσο οι ανακρίσεις προχωρούν και οι ύποπτοι πληθαίνουν, ο αστυνομικός φτάνει στην απελπιστική συνειδητοποίηση: σχεδόν όλοι τους θα μπορούσαν να είχαν σκοτώσει την Κλαρά.

Οπως είπαμε, το πιο αξιοσημείωτο στοιχείο εδώ έχει να κάνει με τους ίδιους τους αστυνομικούς. Στη συντριπτική πλειονότητά τους άνδρες, εκείνοι δυσκολεύονται να προσεγγίσουν τα κίνητρα και το σκεπτικό του δράστη και επομένως να λύσουν την υπόθεση. Οπως συμβαίνει συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις μάλιστα, τα πράγματα θα ξεφύγουν από τον έλεγχο και οι μεταξύ τους κόντρες θα φέρουν ακόμη περισσότερη σύγχυση. Ολα αυτά σε ένα ατμοσφαιρικό πακέτο, όχι συναρπαστικό από πλευράς αισθητικής, αλλά με αρκετή συνοχή ώστε να κρατήσει άνετα το ενδιαφέρον του θεατή έως το τέλος.

Δεν είσαι η μητέρα μου ★★½
ΘΡΙΛΕΡ (2021)
Σκηνοθεσία: Κέιτ Ντόλαν
Ερμηνείες: Χέιζελ Ντάουπ, Κάρολιν Μπράκεν

Ενα μάλλον τυπικό θρίλερ αποκτά ενδιαφέρουσες προεκτάσεις λόγω του ιδιαίτερου (ιρλανδέζικου) χαρακτήρα του. Η Αντζελα, μητέρα της έφηβης Σαρ, εξαφανίζεται μυστηριωδώς μέρα μεσημέρι. Οταν το επόμενο βράδυ επιστρέφει δίχως εξήγηση, τόσο η Σαρ όσο και η γιαγιά της αντιλαμβάνονται πως κάτι δεν πάει καθόλου καλά· η συνήθως κατατονική Αντζελα έχει πια τρομακτική συμπεριφορά σαν να έχει καταληφθεί από μια σκοτεινή δύναμη. Καθώς το Χάλουιν πλησιάζει, η Σαρ θα βαλθεί να ανακαλύψει οικογενειακά μυστικά και μύθους προκειμένου να σώσει τη μητέρα της.

Devotion: οι ήρωες των αιθέρων ★★
ΠΟΛΕΜΙΚΗ (2022)
Σκηνοθεσία: Τζ. Ντ. Ντίλαρντ
Ερμηνείες: Τζόναθαν Μέιτζορς, Γκλεν Πάουελ

Βασισμένη στην αληθινή ιστορία φιλίας και θάρρους δύο Αμερικανών πιλότων του πολέμου της Κορέας, η πολεμική ταινία του Τζ. Ντ. Ντίλαρντ μάς στέλνει στους… αιθέρες. Ο φύσει αισιόδοξος νέος πιλότος Τομ Χάντνερ συναντά τον Τζέσι Μπράουν σε μια ετοιμοπόλεμη μονάδα του Ναυτικού των ΗΠΑ. Ο τελευταίος είναι ο μοναδικός Αφροαμερικανός του γκρουπ και αντιμετωπίζεται με καχυποψία, αν όχι εχθρότητα, από τους υπόλοιπους. Οι δύο άνδρες ωστόσο αναπτύσσουν σταδιακά σχέση ειλικρινούς φιλίας, η οποία θα δοκιμαστεί στη φωτιά του πολέμου που ξεσπάει σύντομα. Εντυπωσιακές σκηνές αερομαχίας με κλασικά ελικοφόρα της εποχής, αλλά πέραν τούτου λίγα πράγματα, από ένα φιλμ που δεν αποφεύγει τα περισσότερα κλισέ του είδους, ειδικά εκτός κόκπιτ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT