Βρέθηκε η ιδανική «Στρέλλα» για τη Λυρική

Βρέθηκε η ιδανική «Στρέλλα» για τη Λυρική

Κανονικά και χωρίς αναταράξεις προχωρούν, όπως όλα δείχνουν, οι προετοιμασίες της πολυσυζητημένης όπερας δωματίου «Στρέλλα» της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κανονικά και χωρίς αναταράξεις προχωρούν, όπως όλα δείχνουν, οι προετοιμασίες της πολυσυζητημένης όπερας δωματίου «Στρέλλα» της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», εδώ και λίγες εβδομάδες έχει επιλεχθεί και η πρωταγωνίστρια, η οποία αναδείχθηκε μέσα από τη διαδικασία των ακροάσεων που είχε πραγματοποιήσει η Λυρική, έπειτα από τις διαμαρτυρίες που είχαν ακουστεί επειδή το έργο δεν διέθετε διεμφυλικό άτομο στον κεντρικό ρόλο. Η νέα «Στρέλλα» είναι τρανς γυναίκα, που διαθέτει καλλιτεχνική εμπειρία, η φωνή της κινείται στο ανδρικό, βάσει της παραδοσιακής διάκρισης, συχνοτικό φάσμα και που το όνομά της αναμένεται να ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες από τη Λυρική, όταν θα έχουν διευθετηθεί πλήρως όλα τα απαραίτητα νομικά ζητήματα.

«Προχωράμε κανονικά, σήμερα (σ.σ.: χθες) ξεκινούν οι πρόβες, επομένως τα πράγματα παίρνουν τον δρόμο τους», είπε στην «Κ» ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Αλέξανδρος Ευκλείδης. Η μόνη αναγκαία αλλαγή στον προγραμματισμό της «Στρέλλας» φαίνεται πως είναι πλέον εκείνη της ημερομηνίας της πρεμιέρας, η οποία από 18 Ιανουαρίου θα μεταφερθεί πιθανότατα δέκα ημέρες αργότερα, λόγω των αντικειμενικών καθυστερήσεων που είχαν προκύψει το τελευταίο διάστημα και που είχαν προετοιμάσει τη διοίκηση για το ενδεχόμενο της χρονικής μετακίνησης των παραστάσεων. Αναγκαστικά έχει ήδη μεταφερθεί για λίγες ημέρες και η αμέσως επόμενη παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της Λυρικής (το «Οχι εγώ» του Σάμιουελ Μπέκετ), ενώ η προπώληση των εισιτηρίων της «Στρέλλας» θα ξεκινήσει, βάσει προγράμματος, στις 10 Δεκεμβρίου.

Η πρεμιέρα θα μετακινηθεί για τις 28 Ιανουαρίου 2023, ενώ η προπώληση θα ανοίξει, βάσει προγράμματος, στις 10 Δεκεμβρίου.

Υπενθυμίζεται πως μετά την κριτική που το έργο είχε δεχτεί, κυρίως από εκπροσώπους της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, επειδή διέθετε βαρύτονο άνδρα ως πρωταγωνιστή και όχι διεμφυλική γυναίκα, όπως θα ταίριαζε σε μια πιο συμπεριληπτική προσέγγιση (και όπως συνέβαινε και στην ομώνυμη ταινία των Πάνου Κούτρα και Παναγιώτη Ευαγγελίδη, στην οποία βασίζεται η όπερα), η Εθνική Λυρική Σκηνή είχε ανακοινώσει τότε ότι θα πραγματοποιήσει ακροάσεις που θα απευθύνονταν σε διεμφυλικές γυναίκες ερμηνεύτριες, από όλο το φωνητικό φάσμα και που θα αναδείκνυαν νέα πρωταγωνίστρια. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Λυρικής, το μουσικό κείμενο της παράστασης θα προσαρμοζόταν κατόπιν με βάση το φωνητικό προφίλ των προκρινόμενων καλλιτεχνών. Μιλώντας στην «Κ», ο Αλέξανδρος Ευκλείδης είχε εξηγήσει λίγο αργότερα πως η παρτιτούρα του έργου γραφόταν μεν με κάποια φωνητική κατεύθυνση, αλλά η τελική μορφή της παρέμενε εξαρχής ανοιχτή.

Τελικά, από εκείνες τις ακροάσεις, στις οποίες είχαν συμμετάσχει δεκατρία άτομα, επιλέχθηκαν επτά. Ελαβαν μέρος σε ένα workshop μαζί με το σύνολο της δημιουργικής ομάδας, από το οποίο προέκυψε και η οριστική διανομή. Αυτή εκτός από τον ρόλο της Στρέλλας αφορά και τις φίλες της, «Μαίρη» και «Βίλμα», που επίσης θα ερμηνευθούν από διεμφυλικές γυναίκες.

Τη μουσική του έργου υπογράφει ο Μιχάλης Παρασκάκης, το λιμπρέτο η Αλεξάνδρα Κ*, ενώ τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Γιώργος Κουτλής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT