Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: «Μήδεια», με το βλέμμα στην Ευρώπη

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: «Μήδεια», με το βλέμμα στην Ευρώπη

«Σεντ Ομέρ», «Αρρηκτος δεσμός». Συνταρακτικό ντεμπούτο της Αλίς Ντιόπ και νέος Γκάι Ρίτσι στις αίθουσες

3' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σεντ Ομέρ ★★★½
ΔΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Αλίς Ντιόπ
Ερμηνείες: Κάιγε Καγκάμε, Γκιουσλαζί Μαλάντα

Βραβευμένο στην περασμένη Μόστρα και σε πλήθος ακόμα κινηματογραφικά φεστιβάλ, το μυθοπλαστικό ντεμπούτο της Αλίς Ντιόπ έρχεται στις ελληνικές αίθουσες. Στη γαλλική πόλη Σεντ Ομέρ η νεαρή Λοράνς, μετανάστρια από τη Σενεγάλη, δικάζεται ως κατηγορούμενη για τον θάνατο της 15 μηνών κόρης της, η οποία βρέθηκε πνιγμένη κάπου στις βόρειες ακτές της χώρας. Τη δίκη παρακολουθεί η Ραμά, μια περίπου συνομήλικη συγγραφέας, η οποία συγκλονίζεται από όσα ακούει κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, ενώ καλείται να πάρει αποφάσεις σχετικά με τη δική της εγκυμοσύνη.

Η Ντιόπ μας βάζει σχεδόν αμέσως μέσα στην αίθουσα του δικαστηρίου, δίχως εκτενείς εισαγωγές, επεξηγήσεις ή ακόμα και την παρουσία π.χ. της μουσικής που θα βοηθούσε (θεωρητικά) να μπούμε στο κλίμα. Αυτό γίνεται προφανώς σχεδιασμένα, έτσι ώστε ο θεατής να βρεθεί εκτεθειμένος απέναντι στη γυμνή σκληρότητα της υπόθεσης: εδώ υπάρχει μόνο η κατηγορούμενη Λοράνς, η λευκή μεσήλικη δικαστής (χτυπητό το κοντράστ), ο αυστηρός εισαγγελέας, η συμπονετική συνήγορος και η παρατηρήτρια Ραμά, η οποία μοιάζει πιο συγκλονισμένη από όλους. Στην πορεία των λόγων τους θα έρθει στην επιφάνεια πλήθος θεμάτων, από τις πολιτισμικές συγκρούσεις της σύγχρονης Ευρώπης μέχρι την ίδια τη μητρότητα και τον πανίσχυρο αυτό δεσμό που κρύβει μέσα του και μια ανείπωτη, πιο σκοτεινή πλευρά.

Αρρηκτος δεσμός ★★½
ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Γκάι Ρίτσι
Ερμηνείες: Τζέικ Τζίλενχαλ, Νταρ Σαλίμ

Ο Γκάι Ρίτσι καταπιάνεται για πρώτη φορά στην καριέρα του με την πολεμική ταινία, αφηγούμενος μια προσωπική ιστορία τοποθετημένη στα σύγχρονα αμερικανικά μέτωπα ανά τον κόσμο. Ο λοχίας Τζον Κίνλι (Τζέικ Τζίλενχαλ) βρίσκεται στην τελευταία του αποστολή στο Αφγανιστάν, εκεί όπου η ομάδα του συνεργάζεται με ντόπιους διερμηνείς. Ενας από αυτούς, ο Αχμέντ, θα ξεχωρίσει με τις ικανότητές του, ενώ θα φτάσει να σώσει τον Κίνλι περνώντας τρομερές δοκιμασίες, έπειτα από μια φονική επίθεση των Ταλιμπάν. Πίσω στην πατρίδα του, ο Αμερικανός δεν ξεχνά τον σωτήρα του, ξεκινώντας για μια ακόμα αποστολή προκειμένου να ξεπληρώσει το χρέος του. Ο Ρίτσι σκηνοθετεί μάλλον συμβατικά για τα στάνταρ του, μια συναρπαστική ιστορία πάντως, η οποία κρατάει το ενδιαφέρον του θεατή έως το τέλος. Η αφήγησή του δεν αποφεύγει τα περισσότερα κλισέ, ούτε πηγαίνει ακριβώς σε βάθος σχετικά με τον πόλεμο, διαθέτει ωστόσο δράμα και συγκίνηση, που προκύπτουν από τις σχέσεις των ανθρώπων όταν αυτές σφυρηλατούνται μέσα στις πιο δύσκολες συνθήκες.

Οι Τρεις Σωματοφύλακες: Ντ’ Αρτανιάν ★★½
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Μαρτέν Μπουρμπουλόν
Ερμηνείες: Φρανσουά Σιβίλ, Βενσάν Κασέλ, Εύα Γκριν

Μετά τον εντυπωσιακό «Αϊφελ», ο Μαρτέν Μπουρμπουλόν προικίζεται με μια ακόμα μεγάλου μεγέθους γαλλική παραγωγή προκειμένου να μεταφέρει στην οθόνη το πασίγνωστο μυθιστόρημα του Αλέξανδρου Δουμά. Εχει δε στη διάθεσή του ένα λαμπερό καστ Γάλλων ηθοποιών από τον Βενσάν Κασέλ (Αθως) και τον Ρουμέν Ντουρίς (Αραμις) μέχρι τον Λουί Γκαρέλ (Λουδοβίκος), τη Βίκι Κριπς (βασίλισσα), την Εύα Γκριν (μιλαίδη) και τον Φρανσουά Σιβίλ. Ο τελευταίος υποδύεται τον νεαρό Ντ’ Αρτανιάν, ο οποίος καταφθάνει στο Παρίσι με σκοπό να μπει στις τάξεις των θρυλικών σωματοφυλάκων. Μια συνωμοσία ωστόσο του καρδινάλιου Ρισελιέ με στόχο τη βασίλισσα, θα τον ρίξει –μαζί με τους Αθω, Πόρθο, Αραμι– στη μάχη για την προστασία της. Οι πολύ εντυπωσιακές σκηνές μάχης και η άρτια ατμόσφαιρα εποχής είναι τα βασικά ατού ενός φιλμ που ζωντανεύει τον κλασικό μύθο, δίχως πάντως να του δώσει κάποια καινούργια διάσταση.

Καραόκε ★★
ΚΟΜΕΝΤΙ (2022)
Σκηνοθεσία: Μος Ρόσενταλ
Ερμηνείες: Σάσον Γκαμπάι, Ρίτα Σουκρούν

Ο Ισραηλινός Μος Ρόσενταλ σκηνοθετεί μια γλυκόπικρη κομεντί πάνω στη μικροαστική ρουτίνα των προαστίων. Η Τόβα και ο Μέιρ, ένα μεσήλικο ζευγάρι με κάπως βαλτωμένη καθημερινότητα, βλέπει τα πάντα να ανατρέπονται όταν στο ρετιρέ της πολυκατοικίας τους μετακομίζει ένας κοσμοπολίτης εργένης. Σύντομα οι βραδιές καραόκε που διοργανώνει στο σπίτι του, αλλά και η συνολικά γοητευτική του προσωπικότητα, θα εξελιχθούν σε εμμονή για το ζευγάρι, φέρνοντας στο προσκήνιο τις από καιρό καταπιεσμένες επιθυμίες τους.

Πέρα από τον τοίχο ★★½
ΔΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Βαχίντ Τζαλιλβάλντ
Ερμηνείες: Ναβίντ Μοχαμαντζαντέχ, Ντιάνα Χαμπίμπι

Από το Ιράν μας έρχεται η νέα ταινία του Βαχίντ Τζαλιλβάλντ, ο οποίος είχε εκπλήξει θετικά με την προ λίγων ετών «Περίπτωση συνείδησης». Εδώ πρωταγωνιστής είναι ο Αλί, ένας τυφλός άνδρας στα πρόθυρα της αυτοκτονίας, στο σπίτι του οποίου εισβάλλει μια καταζητούμενη από τις Αρχές γυναίκα. Στην πορεία –και καθώς οι δυο τους αναπτύσσουν έναν ιδιότυπο δεσμό– μαθαίνουμε περισσότερα σχετικά με τις συνθήκες που τους οδήγησαν στην τωρινή τους κατάσταση. Το ιρανικό φιλμ διαδραματίζεται βασικά μέσα στο κλειστοφοβικό σκηνικό του διαμερίσματος του Αλί, εκεί όπου δύο απελπισμένοι άνθρωποι βρίσκουν κουράγιο να πολεμήσουν απέναντι σε συντριπτικά υπέρτερες δυνάμεις. Οσο για τη μίνι ανατροπή του φινάλε, είναι βέβαια εντυπωσιακή και σε ένα βαθμό ευπρόσδεκτη, στερώντας ωστόσο κάτι από τη σεναριακή βάση όσων έχουν προηγηθεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT