Ο φακός αγαπά το γαλάζιο

Οι συντελεστές της νέας ταινίας «Δύο εισιτήρια για Κυκλάδες» μιλούν στην «Κ»

3' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οποιος πάει καλοκαίρι στην Αμοργό, ένα από τα πρώτα πράγματα που θα διαπιστώσει είναι το πόσο περισσότεροι είναι οι Γάλλοι σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους ξένους τουρίστες εκεί.

Η κληρονομιά του «Απέραντου Γαλάζιου» του Λικ Μπεσόν, μιας ταινίας που γυρίστηκε πριν από 35 χρόνια, είναι ακόμα ισχυρή, φέρνοντας επισκέπτες αλλά και… κινηματογραφιστές στο όμορφο νησί του Αιγαίου. «Οταν ήμουν έφηβος είχα κάνει ένα μεγάλο γύρο στις Κυκλάδες και φυσικά στην Αμοργό, την οποία γνώριζα από το “Απέραντο Γαλάζιο”, η εντύπωση της ταινίας ήταν πολύ ισχυρή μέσα μου. Αργότερα γεννήθηκε η ιδέα για ένα φιλμ που θα συνδέσει αυτές τις νεανικές αναμνήσεις με ένα σημερινό ταξίδι στα ίδια μέρη», μας λέει ο Μαρκ Φιτουσί, σκηνοθέτης του «Δύο εισιτήρια για Κυκλάδες», το οποίο κυκλοφορεί εδώ και μερικές μέρες στα θερινά σινεμά. Τον ίδιο, μαζί με την πρωταγωνίστρα Ολίβια Κοτ, τους συναντήσαμε από κοντά πριν από μερικούς μήνες όταν βρέθηκαν ξανά στη χώρα μας για το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου.

Στην ταινία, η Μπλαντίν (Κοτ) και η Μαγκαλί (Λορ Καλαμί), φίλες από τα εφηβικά τους χρόνια που συναντιούνται έπειτα από δεκαετίες, αποφασίζουν αυθόρμητα να φύγουν διακοπές στα ελληνικά νησιά. Εκεί ωστόσο οι πολύ διαφορετικοί χαρακτήρες τους –η πρώτη συντηρητική, η άλλη έξω καρδιά– θα τις οδηγήσουν σε μια σειρά από (κωμικούς) μπελάδες· στο κάδρο μάλιστα κάποια στιγμή μπαίνει και η Κριστίν Σκοτ-Τόμας, η οποία υποδύεται μια παλιά φίλη της Μαγκαλί που έχει εγκατασταθεί μόνιμα στην Ελλάδα. Τελικά η παρέα θα καταλήξει στην (επινοημένη) Κέρινο, η οποία ενσωματώνει τοπία από Σαντορίνη, Νάξο και Αμοργό. «Κάναμε γυρίσματα συνολικά σε τέσσερα νησιά των Κυκλάδων, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2021. Η συνεργασία μας με τους Ελληνες συμπαραγωγούς (σ.σ. την Blonde της Φένιας Κοσοβίτσα) ήταν αρμονική, το ίδιο και με το ελληνικό συνεργείο που ήταν άψογο σε όλα», λέει ο Γάλλος σκηνοθέτης.

Και η Ολίβια Κοτ πάντως έχει παλιό… έρωτα με τα νησιά του Αιγαίου. «Πρώτη φορά ήρθα στην Ελλάδα στα 13 με τους γονείς μου, πήγαμε σε νησιά και σε αρχαιολογικούς χώρους, Ολυμπία, Δελφούς, κτλ. Ηρθα ξανά αργότερα, στα 25-30, όμως από τότε είχα νιώσει κάτι πολύ ιδιαίτερο εδώ, δεν μπορώ ακριβώς να το προσδιορίσω, αλλά είναι ένα έντονο συναίσθημα που δεν μου το προκαλούν άλλες μεσογειακές χώρες. Αυτή τη φορά άρχισα να πιάνω φιλίες με το συνεργείο και έμαθα πάρα πολλά πράγματα για τη νεότερη Ιστορία της Ελλάδας, την περίοδο της τουρκοκρατίας κτλ. Οπως και για την οικονομική κρίση, για την οποία βέβαια πολλά έχουμε ακούσει στη Γαλλία αλλά είναι διαφορετικό να τα βλέπεις από κοντά».

«Κάναμε γυρίσματα συνολικά σε τέσσερα νησιά των Κυκλάδων, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2021», λέει ο σκηνοθέτης Μαρκ Φιτουσί.

Ο χαρακτήρας της, η Μπλαντίν, είναι μετρημένη και σταθερή, παρασύρεται ωστόσο από τον αυθορμητισμό της Μαγκαλί και σταδιακά «λύνεται». «Και η Μπλαντίν όμως φέρνει τη δική της οργανωτική, σταθερή πλευρά στο τραπέζι. Η φίλη της έχει την ικανότητα να χάνεται μέσα σε αυτόν τον θησαυρό της παιδικής ηλικίας που κουβαλάει μέσα της. Εκείνη τη βοηθάει να ωριμάσει και να πάρει κάποιες αποφάσεις για τη ζωή της», σημειώνει η Κοτ.

Με τη συμπρωταγωνίστριά της, Λορ Καλαμί, είναι φίλες και στην πραγματική ζωή. «Είμαστε χρόνια φίλες, έχουμε περάσει πολλά μαζί, οπότε όταν βρεθήκαμε στο γύρισμα βοηθήσαμε πολύ η μία την άλλη. Ηταν λίγο σαν τις έφηβες κοπέλες της αρχής που πραγματοποίησαν το όνειρό τους. Ενα άλλο όνειρο βέβαια για μένα ήταν να παίξω δίπλα στην Κριστίν Σκοτ-Τόμας, με την οποία ήμουν “ερωτευμένη” από μικρή. Οταν έμαθα ότι θα την έχουμε μαζί ξετρελάθηκα».

Ο φακός αγαπά το γαλάζιο-1
Ο Μαρκ Φιτουσί επισκέφθηκε ξανά τη χώρα μας πριν από μερικούς μήνες με αφορμή την πρεμιέρα της ταινίας του στο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου στην Αθήνα.

Συντηρητισμός και γυμνό

Παρότι θεωρητικά πρόκειται για «οικογενειακή» κομεντί, οι «Κυκλάδες» περιλαμβάνουν και μια-δυο σκηνές (της Λορ Καλαμί) όπου υπάρχει γυμνό. Η ερώτησή μας προς τον Μαρκ Φιτουσί είναι αν ο σύγχρονος συντηρητισμός, ειδικά του Χόλιγουντ, επηρεάζει τους κινηματογραφιστές παγκοσμίως. «Στη Γαλλία σίγουρα είναι διαφορετικά τα πράγματα σε σχέση με την Αμερική. Εμείς συνηθίζουμε να κάνουμε ένα σινεμά πιο ελεύθερο, πιο “ξεδιάντροπο” – το θέλουμε αυτό και το διεκδικούμε. Από την άλλη, κι εκεί τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια πιο συντηρητική τάση. Με τη Λορ για παράδειγμα έχουμε συνεργαστεί και στη σειρά “Call my Agent”, όπου υπάρχουν διάφορες ερωτικές σκηνές. Μετά την προβολή των επεισοδίων είχαμε κάποιες αντιδράσεις, οργισμένα μηνύματα στο Twitter κτλ. Εμείς όμως αντιστεκόμαστε σ’ αυτό. Εξάλλου αν η Λορ ήταν εδώ θα σας έλεγε ότι το σώμα της, είτε ντυμένο είτε γυμνό, είναι εργαλείο της δουλειάς της. Από την πλευρά μου φροντίζω να σέβομαι το γυμνό και να το παρουσιάζω όταν υπάρχει κάποιος λόγος. Οταν π.χ. η Μπλαντίν είναι στην παραλία και δεν τολμάει να φορέσει ούτε μπικίνι, η Μαγκαλί δίπλα της κάθεται γυμνή· αυτό κάτι λέει για τις δυο τους σαν προσωπικότητες».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT