Γιατί αποτυγχάνουν τα μπλοκμπάστερ του καλοκαιριού;

Γιατί αποτυγχάνουν τα μπλοκμπάστερ του καλοκαιριού;

Θα αποδειχθεί τελικά η πιο «Επικίνδυνη Αποστολή» του Τομ Κρουζ αυτή κόντρα στο φάσμα της εμπορικής αποτυχίας;

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Θα αποδειχθεί τελικά η πιο «Επικίνδυνη Αποστολή» του Τομ Κρουζ αυτή κόντρα στο φάσμα της εμπορικής αποτυχίας; Το νέο σίκουελ της σειράς ταινιών που απογείωσαν την καριέρα του Αμερικανού αστέρα ως ήρωα δράσης «άνοιξε» στις ΗΠΑ με μόλις 54 εκατ. δολάρια στα ταμεία, ενώ συνολικά μέχρι σήμερα έχει συγκεντρώσει 234 εκατ. δολάρια στο παγκόσμιο box office. 

Μετρίως… μέτρια για μια ταινία η οποία κόστισε σχεδόν 300 εκατ. δολάρια, δίχως να υπολογιστεί το (καθόλου μικρό) ποσό της προωθητικής καμπάνιας. Πριν από μερικές εβδομάδες κάτι ανάλογο συνέβη και με τον τελευταίο «Ιντιάνα Τζόουνς», ο οποίος χρειάστηκε σχεδόν ένα μήνα στις αίθουσες για να φθάσει τα 303 εκατ. δολάρια και να πλησιάσει έτσι όσα δαπανήθηκαν για την παραγωγή του. 

Γιατί συμβαίνει όμως αυτό; Τη στιγμή μάλιστα που μιλάμε για δύο ταινίες φτιαγμένες με πραγματικό μεράκι για το κλασικό σινεμά δράσης, προσεγμένες στη λεπτομέρεια και αισθητά ανώτερες τουλάχιστον από τα προηγούμενα μέρη των αντίστοιχων franchise τους. Και με δύο σταρ-θρύλους της οθόνης (Χάρισον Φορντ, Τομ Κρουζ), οι οποίοι δεν γυρίζουν διαδικαστικά ακόμη ένα μπλοκμπάστερ, αλλά βάζουν την ψυχή τους –ρισκάροντας ακόμη και τη σωματική τους ακεραιότητα– στα συγκεκριμένα πρότζεκτ. 

Η ειρωνεία είναι ότι η απάντηση βρίσκεται στους ίδιους τους σταρ. Ο μέσος όρος ηλικίας του σημερινού κοινού των πολυκινηματογράφων, ιδιαίτερα των αμερικανικών, έχει πέσει σημαντικά και αφορά σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες κυρίως άτομα 14-20 ετών, τα οποία φυσικά έχουν ελάχιστους συναισθηματικούς δεσμούς με αστέρες όπως ο Κρουζ, πόσο μάλλον με τον 80χρονο Χάρισον Φορντ. Τουλάχιστον η «Επικίνδυνη Αποστολή» δείχνει να βρίσκει το κοινό της εκτός Αμερικής, έχοντας φθάσει ήδη τα 155 εκατ. δολάρια εισπράξεων στο διεθνές box office.

Γιατί αποτυγχάνουν τα μπλοκμπάστερ του καλοκαιριού;-1
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού όλοι προετοιμάζονται για τη διπλή κυκλοφορία «Μπάρμπι» και «Οπενχάιμερ», ελπίζοντας να εξελιχθούν στο διπλό ποπ κινηματογραφικό φαινόμενο του καλοκαιριού.

Σε αυτή την τελευταία τάση ανήκει (ευτυχώς) και η Ελλάδα. Τα 45.567 εισιτήρια που έκοψε η καταιγιστική περιπέτεια μέσα στο πρώτο τετραήμερο προβολών στη χώρα μας κρίνονται σίγουρα ικανοποιητικά, ειδικά αν συνυπολογίσει κανείς και τον καύσωνα που απέτρεψε αρκετούς από μια επίσκεψη στα θερινά σινεμά. Καλά τα είχε πάει και ο Ιντιάνα Τζόουνς με «άνοιγμα» 47.000 και συνολικά 135.974 εισιτήρια μέχρι σήμερα. Για να γυρίσουμε στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, πλέον όλοι κρατούν την ανάσα τους για την επερχόμενη ταυτόχρονη κυκλοφορία της «Μπάρμπι» της Γκρέτα Γκέργουικ και του «Οπενχάιμερ» (στην Ελλάδα στις 24/8) του Κρίστοφερ Νόλαν. Το «Barbenheimer», όπως έχει ονομαστεί το κινηματογραφικό δίπτυχο, έχει συγκεντρώσει ήδη τεράστιο ενδιαφέρον, με πολλούς σινεφίλ –ανάμεσά τους και τον ίδιο τον Τομ Κρουζ– να ορκίζονται ότι θα παρακολουθήσουν και τις δύο ταινίες μέσα στο Σαββατοκύριακο ή ακόμη και τη μία πίσω από την άλλη. Το στοίχημα είναι σίγουρα μεγαλύτερο για το φιλμ του Νόλαν, το οποίο είναι σαφώς ακριβότερο και διαδέχεται το μάλλον μέτριο, και από εμπορική σκοπιά, «Tenet»· επιπλέον φέρει τον χαρακτηρισμό «Rated-R», ο οποίος δεν είναι ακριβώς συμβατός με το σύγχρονο κοινό των πολυκινηματογράφων που λέγαμε παραπάνω. 

Στο απευκταίο, πάντως, σενάριο που και αυτές οι δύο κυκλοφορίες αποδειχθούν κατώτερες των προσδοκιών στα ταμεία, η βιομηχανία θα έχει δεχθεί καίριο πλήγμα, πληρώνοντας σε μεγάλο βαθμό και τις δικές της παλινωδίες. Οταν επί τρία χρόνια εθίζεις το κοινό να περιμένει τις (άμεσες) διαδικτυακές κυκλοφορίες των ταινιών, είναι δύσκολο να το προσκαλέσεις ξανά πίσω στην αίθουσα. Ακόμη κι αν, όπως γράψαμε πρόσφατα, η συγκεκριμένη πολιτική έχει πλέον αλλάξει… 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT