Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Η όχι τόσο ροζ Μπάρμπι του 21ου αιώνα

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Η όχι τόσο ροζ Μπάρμπι του 21ου αιώνα

«Barbie». Στις αίθουσες η πολυαναμενόμενη ταινία του φετινού καλοκαιριού

3' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Barbie ★★★½
ΦΑΝΤAΣΙΑΣ (2023)
Σκηνοθεσία: Γκρέτα Γκέργουικ
Ερμηνείες: Μάργκο Ρόμπι, Ράιαν Γκόσλινγκ

Το πολυαναμενόμενο φιλμ της Γκρέτα Γκέργουικ φτάνει στις αίθουσες για να μας στείλει στον πολύχρωμο –αλλά βασικά ροζ– κόσμο της διάσημης κούκλας με την οποία έχουν μεγαλώσει γενιές κοριτσιών. Στη χώρα της Μπάρμπι η πρωταγωνίστρια (Μάργκο Ρόμπι) ζει την τέλεια ζωή, περιτριγυρισμένη από το τέλειο περιβάλλον, αλλά και πολλές ακόμα συνονόματές της, όλων των φυλών, ιδιοτήτων (Μπάρμπι-γιατρός, Μπάρμπι-φυσικός, Μπάρμπι-πρόεδρος κ.ο.κ.) και σωματότυπων. Εκεί βρίσκονται και οι Κεν, με πρώτο αυτόν του Ράιαν Γκόσλινγκ, περισσότερο συμπληρωματικοί του… τοπίου. Ολα αυτά μέχρι που η Μπάρμπι θα χτυπηθεί ξαφνικά από υπαρξιακή κρίση και θα ξεκινήσει ένα ταξίδι στον πραγματικό κόσμο, για να διαπιστώσει ότι εκεί τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά από όσα γνωρίζει.

Συνυπογράφοντας το σενάριο με τον επίσης κινηματογραφιστή σύζυγό της Νόα Μπάουμπαχ, η Γκέργουικ πατάει πάνω στον μύθο της Μπάρμπι προκειμένου να μιλήσει για τη σύγχρονη γυναίκα· για τα στερεότυπα που τη συνοδεύουν σε ολόκληρη τη ζωή της, τις πατριαρχικές κοινωνικές δομές που έχει να αντιμετωπίσει και γενικότερα τη σχέση της με το άλλο φύλο. Αυτό το τελευταίο είναι και το πιο ενδιαφέρον στοιχείο ενός φιλμ-δήλωσης, με έντονα κωμικό περιτύλιγμα, μιούζικαλ πινελιές και δύο απαστράπτοντες πρωταγωνιστές που καταφέρνουν να εμφυσήσουν ζωή στους κατά τα άλλα κουκλίστικους χαρακτήρες τους.

Ζαν Ντι Μπαρί, η ερωμένη του βασιλιά ★★½
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Μαϊουέν
Ερμηνείες: Μαϊουέν, Τζόνι Ντεπ, Μελβίλ Πουπό

Η ταινία που άνοιξε το περασμένο Φεστιβάλ Καννών και επανέφερε τον Τζόνι Ντεπ στο κινηματογραφικό προσκήνιο έρχεται αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες. Η πολυσχιδής Μαϊουέν σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στον ρόλο της Ζαν Βοβερνιέ, μιας φιλόδοξης γυναίκας των λαϊκών στρωμάτων, η οποία βάζει στόχο να ανέλθει κοινωνικά χρησιμοποιώντας τη γοητεία της. Υιοθετώντας το όνομα του εραστή της, κόμη Ντι Μπαρί, καταφέρνει τελικά να φτάσει μέχρι τον ίδιο τον βασιλιά Λουδοβίκο ΙΕ΄. Ο έρωτας μεταξύ τους θα είναι κεραυνοβόλος, το ίδιο όμως και το σκάνδαλο που θα ακολουθήσει.

Η ατμόσφαιρα εποχής ζωντανεύει χάρη στα προσεγμένα σκηνικά, κοστούμια, αλλά και στα γυρίσματα στις Βερσαλλίες, τα οποία προσθέτουν αυθεντικότητα σε μια κατά τα άλλα απίστευτη –αλλά σε μεγάλο βαθμό αληθινή– ιστορία. Η Μαϊουέν περιγράφει εδώ μια περίοδο βαθιάς ηθικής παρακμής, με τους Γάλλους ευγενείς παραδομένους ανάμεσα σε εξωφρενικές απολαύσεις και αυστηρά πρωτόκολλα την ώρα που οι υπήκοοί τους εξαθλιώνονται. Ολα αυτά, βέβαια, παρουσιάζονται περισσότερο στο φόντο, αφού σε πρώτο πλάνο έχουμε τον θυελλώδη έρωτα και τις επιπτώσεις του στην Αυλή, πότε σε δραματικούς και πότε σε κωμικούς τόνους. Το γεγονός ότι οι τελευταίοι δεν είναι πάντοτε διακριτοί μεταξύ τους καθώς και η κάποια αυταρέσκεια που αποπνέει το σύνολο δεν βοηθούν ιδιαίτερα· από την άλλη, ο Τζόνι Ντεπ κάνει στιβαρή επιστροφή με τον ρόλο του Λουδοβίκου, χειρίζεται τα γαλλικά με άνεση και γενικώς αποτελεί από μόνος του καλό λόγο για να παρακολουθήσει κανείς την ταινία.

Η ρίζα του κακού ★★
ΘΡΙΛΕΡ (2022)
Σκηνοθεσία: Σεμπαστιάν Μαρνιέ
Ερμηνείες: Λορ Καλαμί, Ντοριά Ντιλιέ

Το οικογενειακό θρίλερ του Σεμπαστιάν Μαρνιέ έχει για πρωταγωνίστριά του τη γνώριμή μας, κυρίως από κωμικούς ρόλους, Λορ Καλαμί. Η τελευταία υποδύεται μια άπορη γυναίκα, η οποία επιδιώκει να επανασυνδεθεί με τον αποξενωμένο πατέρα της, ο οποίος συμβαίνει να είναι και πολύ εύπορος. Καθώς περνάει όλο και περισσότερο χρόνο στην πολυτελή βίλα, παρέα με την καινούργια του (ιδιόρρυθμη) οικογένεια, αρχίζει να ανακαλύπτει κρυμμένα μυστικά και «φαντάσματα» του παρελθόντος· ταυτόχρονα έχει και εκείνη τη δική της κρυφή ιστορία, η οποία κάποια στιγμή θα έρθει στην επιφάνεια για να ανατρέψει τα πάντα. Ακριβώς αυτό το στοιχείο της ανατροπής –μαζί με την ερμηνεία της Λορ Καλαμί– είναι το βασικό ατού ενός φιλμ, το οποίο, ωστόσο, χάνει μάλλον γρήγορα τον ρυθμό του και αναλώνεται σε σχηματικές παρατηρήσεις δίχως να προχωράει βαθύτερα στις θεματικές του.

Μόνο αίμα ★★★★
ΝΕΟΝΟΥΑΡ (1984)
Σκηνοθεσία: Ιθαν και Τζόελ Κοέν
Ερμηνείες: Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, Τζον Γκετς

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο των αδελφών Κοέν, που προανήγγειλε σημαντικά χαρακτηριστικά της μετέπειτα φιλμογραφίας τους, κυκλοφορεί σε επανέκδοση. Ενας ιδιοκτήτης μπαρ στο Τέξας προσλαμβάνει ιδιωτικό ντετέκτιβ προκειμένου να παρακολουθήσει και στη συνέχεια να σκοτώσει τη σύζυγό του και τον εραστή της. Τα πράγματα, ωστόσο, θα ξεφύγουν από τον έλεγχο και το αίμα θα απλωθεί παντού. Οι Κοέν «πειράζουν» ιδιοφυώς το κλασικό νουάρ, δημιουργώντας ένα τρομερά ατμοσφαιρικό φιλμ που αντέχει στον χρόνο και προσφέρεται για ένα βράδυ σε θερινό σινεμά.

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Η όχι τόσο ροζ Μπάρμπι του 21ου αιώνα-1
Νουάρ ατμόσφαιρα, αλλά και δικά τους μοναδικά χαρακτηριστικά, στην ταινία ντεμπούτο «Μόνο αίμα» των αδελφών Κοέν που έρχεται στα θερινά.

Η περιπέτεια ★★★★★
∆ΡΑΜΑ (1960)
Σκηνοθεσία: Μικελάντζελο Αντονιόνι
Ερμηνείες: Γκαμπριέλε Φερτσέτι, Μόνικα Βίτι

Η πρώτη ταινία της περίφημης τριλογίας του Αντονιόνι κυκλοφορεί σε επανέκδοση. Ο Ιταλός κινηματογραφιστής χρησιμοποιεί την αστυνομική ιστορία της εξαφάνισης μιας νεαρής κοπέλας για να ανατρέψει τους όρους του είδους και να εισαγάγει αφηγηματικές καινοτομίες ικανές να εντυπωσιάσουν ακόμη και τον σύγχρονο θεατή.

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Η όχι τόσο ροζ Μπάρμπι του 21ου αιώνα-2
Από τις σημαντικότερες ταινίες του Μικελάντζελο Αντονιόνι, αλλά και του ευρωπαϊκού κινηματογράφου, «Η περιπέτεια» κυκλοφορεί σε επανέκδοση.
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT