Το νέο πρόγραμμα της ΚΟΑ για το 2023-24

Πλούσιο, γόνιμα ετερόκλητο μουσικό πρόγραμμα με ερμηνείες μεγάλων έργων από σημαντικούς σύγχρονους σολίστ και ερμηνευτές

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Ζούμε στην εποχή της εικόνας και της ελάσσονος προσπάθειας. Η συμφωνική μουσική δεν προσφέρει ούτε εικόνα ούτε χαλάρωση. Για να προσκαλέσουμε νέο κοινό, πρέπει να προσφύγουμε –πάντα με σεβασμό στην Τέχνη μας– σε τρόπους παρουσίασης που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον και θα φανούν οικείοι στους ακροατές. Ελπίζω στο μέλλον να μη χρειάζονται τέτοιου είδους προσεγγίσεις και οι φίλοι μας να προσέρχονται πολυπληθείς για να χαρούν το μεγαλείο της λόγιας μουσικής, χωρίς άλλα βοηθήματα».

Με αφορμή την ανακοίνωση του καλλιτεχνικού προγράμματος της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών 2023-2024, ο Λουκάς Καρυτινός δίνει το στίγμα της προσέγγισης, που ενέχει στοιχεία πειραματισμού τα οποία, όπως δηλώνει ο ίδιος στο πρόγραμμα, «θα κριθούν εκ του αποτελέσματος».

Κατ’ αρχάς, να πούμε ότι είναι ένα πλούσιο, γόνιμα ετερόκλητο πρόγραμμα με ερμηνείες μεγάλων έργων από σημαντικούς σύγχρονους σολίστ και ερμηνευτές. Σταχυολογούμε: στις 3 Νοεμβρίου, το Δεύτερο Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Ραχμάνινοφ με τον Κίριλ Γκέρσταϊν στο πιάνο και τον Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ στο πόντιουμ.

Στις 19 Νοεμβρίου η 3η του Μπετόβεν υπό τον αρχιμουσικό Χάνου Λίντου αλλά και το εκπληκτικό Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα του Σιμπέλιους, με σολίστ τον Ντάνιελ Λοζάκοβιτς.

Λίγες ημέρες μετά, στις 24 Νοεμβρίου, κάτι διαφορετικό και πολύ ιδιαίτερο: το πραγματικά απόκοσμο συμφωνικό Lontano του Ούγγρου Γκιέργκι Λίγκετι (που το ευρύ κοινό έμαθε το 1968 χάρη στο «2001» του Κιούμπρικ).

Την 1η Δεκεμβρίου, ένας συμφωνικός ογκόλιθος: η 4η του Μπρούκνερ υπό τη διεύθυνση του Κορνέλιους Μάιστερ, ενώ στις 2 Φεβρουαρίου θα ακούσουμε τα τρία συμφωνικά ποιήματα από το έργο «Από την πατρίδα μου» του Μπέντριχ Σμέτανα. Με την αυγή του νέου έτους, στις 5 Ιανουαρίου, ο πιανίστας Μιχαήλ Πλετνιόφ θα ερμηνεύσει το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Χάιντν και το 24 Κοντσέρτο για πιάνο του Μότσαρτ, μια από τις πιο δραματικές συνθέσεις του.

Η σεζόν θα έχει ακόμη τη συμφωνική παρουσίαση έργων θρησκευτικής μουσικής και του λυρικού θεάτρου – και τι έργα: τον «Μαγικό Αυλό» του Μότσαρτ τα Χριστούγεννα και τα «Κατά Ματθαίον Πάθη» το Πάσχα. Κοντά σε αυτό το πασχαλινό πνεύμα, στις 29 Μαρτίου αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το Ρέκβιεμ για υψίφωνο, ανδρική χορωδία και ορχήστρα εγχόρδων του Γιώργου Κουμεντάκη.

Να μη λησμονήσουμε να μνημονεύσουμε ακόμη το αφιέρωμα «10 ταινίες – 10 δεκαετίες – 10 Οσκαρ»: ο γνωστός κριτικός κινηματογράφου Γιάννης Ζουμπουλάκης παρουσιάζει κι ο κορυφαίος μαέστρος κινηματογραφικής μουσικής Φρανκ Στρόμπελ διευθύνει μια βραδιά με 10 συνθέσεις ταινιών που βραβεύτηκαν με Οσκαρ.

Αλλο σημαντικό αφιέρωμα οι συναυλίες – παραστάσεις της σειράς «Ταξίδι στο κέντρο της μουσικής», που μετράει ήδη 4 παραγωγές.

Φέτος, το πρόγραμμα συνεχίζει με δύο συναυλίες: η πρώτη είναι αφιερωμένη στην Ουβερτούρα (16 Φεβρουαρίου) κι η δεύτερη στη Μουσική μπαλέτου (5 Απριλίου) – πάντα με παρουσιαστές την ιστορικό Μαρία Ευθυμίου και τον συνθέτη Χρίστο Παπαγεωργίου, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάκου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT