Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ενα έγκλημα καταστρέφει μια οικογένεια

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ενα έγκλημα καταστρέφει μια οικογένεια

Ο Χρυσός Φοίνικας των Καννών έφτασε στις ελληνικές αίθουσες

3' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανατομία μιας πτώσης ★★★½
ΘΡΙΛΕΡ (2023)
Σκηνοθεσία: Ζιστίν Τριέ
Ερμηνείες: Σάντρα Χιούλερ, Σαμουέλ Τεΐς

Ο Χρυσός Φοίνικας του περασμένου Φεστιβάλ Καννών έρχεται αυτή την εβδομάδα και στις ελληνικές αίθουσες. Η Σάντρα, μια Γερμανίδα συγγραφέας, και ο Γάλλος σύζυγός της, Σαμουέλ, ζουν μαζί με τον εντεκάχρονο γιο τους σε ένα απομακρυσμένο χωριό κάπου στις γαλλικές Αλπεις. Οταν ο Σαμουέλ θα βρεθεί νεκρός στο χιόνι δίπλα στο σπίτι τους, η αστυνομία ξεκινά έρευνα προκειμένου να διαπιστώσει αν πρόκειται για αυτοκτονία ή αν ένοχη για τον θάνατο είναι η σύζυγός του. Η υπόθεση θα καταλήξει στο δικαστήριο, σε μια ψυχοφθόρο διαδικασία για όλους τους εμπλεκομένους. Η Τριέ συμπλέκει έξυπνα το αστυνομικό θρίλερ με το οικογενειακό δράμα, καταφέρνοντας μάλιστα να κρατήσει σχεδόν ιδανικά τις ισορροπίες ανάμεσά τους. Η ματιά της είναι περισσότερο αυτή της παρατήρησης παρά της συμμετοχής στα δρώμενα· πραγματώνεται, δε, μέσα από μια σειρά τεχνικών, που δείχνουν μια κινηματογραφίστρια ανήσυχη και πρόθυμη να εξερευνήσει διαφορετικά αισθητικά μονοπάτια ακόμη και μέσα στο ίδιο φιλμ. Κάπως έτσι τα δραματικά κοντινά πλάνα στο δικαστήριο διακόπτονται από σχεδόν ντοκιμαντερίστικης υφής σεκάνς, ενώ η κάμερα χρησιμοποιείται διαρκώς ενεργητικά, προσδίδοντας περισσότερο ενδιαφέρον ακόμη και σε σχετικά συμβατικά μέρη του συνόλου.

The Equalizer 3: το τελευταίο κεφάλαιο ★★
ΔΡΑΣΗΣ (2023)
Σκηνοθεσία: Αντουάν Φουκουά
Ερμηνείες: Ντένζελ Ουάσιγκτον, Ντακότα Φάνινγκ

Τρίτο –και όπως όλα δείχνουν τελευταίο– μέρος στη σχεδόν δεκαετή συνεργασία του σκηνοθέτη Αντουάν Φουκουά με τον Ντένζελ Ουάσιγκτον, με τους δυο τους να μας έχουν χαρίσει στο παρελθόν και την αριστουργηματική «Ημέρα εκπαίδευσης». Ο Αμερικανός αστέρας υποδύεται εδώ ξανά τον Ρόμπερτ Μακόλ, έναν πρώην εκτελεστή των μυστικών υπηρεσιών, ο οποίος προσπαθεί να εξιλεωθεί για το σκοτεινό παρελθόν του αποδίδοντας δικαιοσύνη υπέρ των αδυνάμων που βρίσκονται σε ανάγκη. Αυτοί στην προκειμένη περίπτωση είναι οι κάτοικοι μιας μικρής γραφικής πόλης της Νότιας Ιταλίας, οι οποίοι υποφέρουν στα νύχια της τοπικής μαφίας. Κάπου εκεί ο ήρωας παίρνει το όπλο του και η… δικαιοσύνη μοιράζεται απλόχερα. Συνεχίζοντας στο ίδιο μοτίβο με τις προηγούμενες ταινίες, το οποίο προσομοιάζει και σε εκείνο του «John Wick», ο Φουκουά δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία σε έννοιες όπως αυτές του ρεαλισμού και της αληθοφάνειας, προκειμένου να αναδείξει το (δολοφονικό) στυλ του πρωταγωνιστή του. Ο Ντένζελ Ουάσιγκτον δεν βρίσκεται πια σε ηλικία κατάλληλη για περίπλοκα ακροβατικά, ωστόσο πείθει ως άτρωτος action hero, ικανός να νικήσει τους εχθρούς του περίπου με το… βλέμμα. Παρ’ όλα αυτά, θα μπορούσε και ο ίδιος να επωφεληθεί από ένα λιγότερο προχειροφτιαγμένο σενάριο, που θα του προσέφερε περισσότερες ευκαιρίες να αναδείξει το ταλέντο του.

Ο δράκος ★★★★★
ΔΡΑΜΑ (1956)
Σκηνοθεσία: Νίκος Κούνδουρος
Ερμηνείες: Ντίνος Ηλιόπουλος, Γιάννης Αργύρης, Θανάσης Βέγγος

Μία από τις σπουδαιότερες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου επανακυκλοφορεί σε ψηφιακά αποκατεστημένες κόπιες. Το σενάριο που φέρει την υπογραφή του Ιάκωβου Καμπανέλλη θέλει τον Θωμά (Ντίνος Ηλιόπουλος), έναν μοναχικό και φιλήσυχο τραπεζικό υπάλληλο, να γίνεται εν μια νυκτί διαβόητος λόγω της εκπληκτικής ομοιότητάς του με έναν θρύλο του υποκόσμου. Καθώς οι συγκυρίες τον οδηγούν όλο και πιο βαθιά σε ένα δρόμο χωρίς επιστροφή, εκείνος γοητεύεται από την καινούργια του εικόνα, η οποία εκτός των άλλων φέρνει στην αγκαλιά του και μια όμορφη νεαρή χορεύτρια. Η μουσική του Μάνου Χατζιδάκι συναντά τη δραματική κινηματογράφηση του Νίκου Κούνδουρου, ο οποίος δημιουργεί μερικές εκπληκτικές σκηνές, περιγράφοντας την πορεία ενός ευαίσθητου, ρομαντικού ήρωα μέσα σε έναν τρομερής σκληρότητας κόσμο. Η Αθήνα της εποχής, η αστυνομοκρατία, η εξαθλίωση των λαϊκών στρωμάτων και η καφκική φιγούρα του πρωταγωνιστή που μετατρέπεται σε μύθο, είναι μερικά από τα στοιχεία που χαρίζουν στην ταινία διαχρονική σημασία και χαρακτήρα· μαζί φυσικά με τη μοναδική ερμηνεία του Ντίνου Ηλιόπουλου, αναμφισβήτητα μία από τις κορυφαίες στην ιστορία του ελληνικού σινεμά.

Το χέρι που σκοτώνει ★★★★
ΘΡΙΛΕΡ (1943)
Σκηνοθεσία: Αλφρεντ Χίτσκοκ
Ερμηνείες: Τερέζα Ράιτ, Τζόζεφ Κότεν

Η ταινία την οποία ο Αλφρεντ Χίτσκοκ θεωρούσε την κορυφαία της καριέρας του κυκλοφορεί σε ψηφιακή επανέκδοση. Ζώντας πληκτικά σε μια μικρή πόλη της Καλιφόρνιας, η νεαρή Τσάρλι (Τερέζα Ράιτ) ενθουσιάζεται όταν ένας γοητευτικός θείος (Τζόζεφ Κότεν) επισκέπτεται την οικογένειά της. Σύντομα, ωστόσο θα αρχίσει να υποπτεύεται πως πίσω από τον εκλεπτυσμένο τζέντλεμαν κρύβεται ένας διαβόητος κακοποιός. Ο Χίτσκοκ στήνει άλλη μία αριστοτεχνική αφήγηση, έχοντας στη θέση του ήρωα τον «κακό» της υπόθεσης.

Χελωνονιντζάκια: μεταλλαγμένος χαμός
ANIMATION (2023)
Σκηνοθεσία: Τζεφ Ρόου
Ακούγονται: Πολ Ραντ, Ρόουζ Μπερν

Η γνωστή σειρά ταινιών κινουμένων σχεδίων αποκτά ένα ακόμη μέρος, με τον Σεθ Ρόγκεν να βρίσκεται στην παραγωγή και να συνυπογράφει το σενάριο. Αποκλεισμένα στους υπονόμους από τον μεταλλαγμένο αρουραίο –και θετό τους πατέρα– Σπλίντερ, τα Χελωνονιντζάκια λαχταρούν να ζήσουν σαν συνηθισμένοι έφηβοι. Η ευκαιρία θα τους παρουσιαστεί όταν μια φιλόδοξη ρεπόρτερ θα ενώσει τις δυνάμεις της μαζί τους, προκειμένου να κατατροπώσει έναν μεταλλαγμένο εγκληματία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT