Η Τζόις ντι Ντονάτο και το πρότζεκ «Εδέμ» στο Μέγαρο

Η Τζόις ντι Ντονάτο και το πρότζεκ «Εδέμ» στο Μέγαρο

Στις 30 Μαΐου, η διάσημη Αμερικανίδα μεσόφωνος Τζόις ντι Ντονάτο παρουσίασε στην αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης» την πιο πρόσφατη δουλειά της

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στις 30 Μαΐου, η διάσημη Αμερικανίδα μεσόφωνος Τζόις ντι Ντονάτο παρουσίασε στην αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης» την πιο πρόσφατη δουλειά της. Το πρόζεκτ με τίτλο «Εδέμ» και όχημα τη μουσική τέχνη σημειώνεται ότι αποτελεί «κάλεσμα σε δράση απέναντι στην απειλή της κλιματικής αλλαγής αλλά και αφορμή στοχασμού για την ύπαρξή μας ως μέρους της φύσης». Περιοδεύει παγκοσμίως σε πέντε ηπείρους και 45 πόλεις. Η Αθήνα ήταν ο 28ος σταθμός.

Τον Ιούνιο του 2018, η Ντι Ντονάτο είχε εμφανιστεί στην αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος». Είχε παρουσιάσει το πρότζεκτ «Σε πόλεμο και ειρήνη – Αρμονία μέσω της μουσικής». Η βραδιά περιλάμβανε κυρίως μπαρόκ άριες. Συμμετείχε το σύνολο οργάνων εποχής Il pomo d’oro υπό τη διεύθυνση του Μαξίμ Εμελιανίτσεφ. Στο τέλος της συναυλίας, η Ντι Ντονάτο, συγκινημένη, είχε καλέσει στη σκηνή τη διαπολιτισμική Χορωδία Νέων του El Sistema Greece και τραγούδησε μαζί της. Μετά, εκτός προγράμματος, είχε αποδώσει το χαμηλόφωνο τραγούδι «Αύριο» του Στράους. Συνολικά, η Ντι Ντονάτο είχε προσφέρει έντονα θεατρικές ερμηνείες, πιέζοντας συχνά τη φωνή στα άνω και κάτω όριά της, και υπήρξε συναρπαστική στην υπερβολή της. Κορύφωση της βραδιάς ήταν, ίσως, η συγκινητική απόδοση της διάσημης χαμηλόφωνης άριας «Aσε με να θρηνήσω» από την όπερα «Ρινάλντο» του Χέντελ («Η Καθημερινή», 29.7.2018).

Κεντρικό «θέμα» του εκάστοτε πρότζεκ της παραμένει πάντα η ίδια η διάσημη μεσόφωνος.

Η φετινή βραδιά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών έμοιαζε με ριμέικ. Το πρόγραμμα περιλάμβανε μπαρόκ άριες, όπως επίσης τραγούδια του Μάλερ, σύγχρονου του Ρ. Στράους, και άλλων. Συμμετείχε εκ νέου το σύνολο Il pomo d’oro υπό τη διεύθυνση του Εμελιανίτσεφ. Οπως τότε έτσι και τώρα η Ντι Ντονάτο έδωσε έντονα θεατρικές ερμηνείες, πιέζοντας συχνά τη φωνή στα άνω και κάτω όριά της, και υπήρξε συναρπαστική στην υπερβολή της. Στο τέλος, πάντα συγκινημένη, κάλεσε στη σκηνή τη διαπολιτισμική Χορωδία Νέων του El Sistema Greece και τραγούδησε μαζί της. Φέτος, η βραδιά έκλεισε με μία ακόμη χαμηλόφωνη άρια από όπερα του Χέντελ, αυτή τη φορά τον «Ξέρξη»: «Ποτέ δεν υπήρξε σκιά» τραγούδησε η Ντι Ντονάτο στην πιο συγκινητική στιγμή της βραδιάς.

Οπως το προηγούμενο πρότζεκτ, έτσι και αυτό είχε ηχογραφηθεί πριν από την έναρξη της περιοδείας. Η ηχογράφηση δεν έρχεται ως καταγραφή ενός γεγονότος που αποδείχτηκε σημαντικό και επομένως αξίζει να διατηρηθεί, αλλά μάλλον η περιοδεία λειτουργεί ως προωθητική ενέργεια ενός δίσκου που το κοινό μπορεί να προμηθευτεί. Τίποτε καινούργιο.

Τα «θεματικά» ρεσιτάλ επιστρατεύονται προκειμένου να προσελκύσουν ένα ευρύτερο κοινό, το οποίο βρίσκει το «θέμα» τους ελκυστικό. Επίσης, επιτρέπουν σε έναν τραγουδιστή να οργανώνει εκτενείς περιοδείες, τις οποίες με ένα συμβατικό ρεσιτάλ, χωρίς «θέμα», ίσως θα ήταν πιο δύσκολο να πραγματοποιήσει. Βασική προϋπόθεση για να λειτουργήσει το «πρότζεκτ» είναι η έλξη που ασκεί ο εκάστοτε τραγουδιστής. Η Τζόις ντι Ντονάτο έχει χτίσει εδώ και αρκετά χρόνια μια περσόνα με ακτινοβολία, που ξεπερνά τον χώρο της κλασικής μουσικής. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, λειτουργεί ως περφόρμερ και προσφέρει ένα καλοστημένο θέαμα με την ίδια στο επίκεντρο. Για την ειρήνη ή για τη φύση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT