Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ο Πουαρό στη Βενετία, οι Πορτοκάλος στην Ελλάδα

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ο Πουαρό στη Βενετία, οι Πορτοκάλος στην Ελλάδα

Ξεχωρίζει, 20 χρόνια μετά, το «Oldboy»

3' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μυστήριο στη Βενετία ★★½
ΘΡΙΛΕΡ (2023)
Σκηνοθεσία: Κένεθ Μπράνα
Ερμηνείες: Κένεθ Μπράνα, Κάιλ Αλεν, Τίνα Φέι

Μετά το «Εγκλημα στο Οριάν Εξπρές» και το «Εγκλημα στον Νείλο», ο Κένεθ Μπράνα συνεχίζει από τη θέση του σκηνοθέτη αλλά και του πρωταγωνιστή τις μεταφορές έργων της Αγκαθα Κρίστι στη μεγάλη οθόνη. Βρισκόμαστε στο 1947 και στη Βενετία, όπου ο θρυλικός Ηρακλής Πουαρό έχει πια αποσυρθεί από την ενεργό δράση, ώσπου δέχεται την επίσκεψη της Αριάδνης Ολιβερ (Τίνα Φέι), μιας διάσημης συγγραφέως ιστοριών μυστηρίου. Αυτή θα τον παρασύρει να συμμετάσχει σε μια πνευματιστική σεάνς, η οποία λαμβάνει χώρα σε κάποιο παλιό παλάτσο που ανήκει σε μια τραγουδίστρια της όπερας. Οταν ωστόσο ένας από τους συμμετέχοντες θα βρεθεί δολοφονημένος, ο Πουαρό αναλαμβάνει να λύσει το μυστήριο μέσα στην ίδια νύχτα. Ο Μπράνα και οι συνεργάτες του διασκευάζουν μια λιγότερο γνωστή ιστορία της Αγκαθα Κρίστι («Halloween Party»), τοποθετώντας τη στην ατμοσφαιρική Βενετία, με τις σκιές, τις τρομακτικές μάσκες και τα σκοτεινά νερά των καναλιών. Ο ρυθμός της ταινίας είναι αρκετά καλός, ενισχυμένος και από μια καλοστημένη ανατροπή· από την άλλη, εδώ δεν υπάρχει τίποτα πραγματικά απροσδόκητο από κινηματογραφικής άποψης, με το φιλμ να κάνει απλώς τα απαραίτητα προκειμένου να κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον του θεατή μέχρι το φινάλε.

Oldboy ★★★ ★★
ΘΡΙΛΕΡ (2003)
Σκηνοθεσία: Παρκ Τσαν-γουκ
Ερμηνείες: Τσόι Μιν-σικ, Γκανγκ Χίε-τζουνγκ

Είκοσι χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία, το κλασικό πλέον –και καλτ– φιλμ του Κορεάτη Παρκ Τσαν-γουκ επανακυκλοφορεί σε 4Κ αποκατεστημένη έκδοση. Ενας άνδρας θα περάσει 15 ολόκληρα χρόνια φυλακισμένος σε ένα δωμάτιο, δίχως να γνωρίζει τον λόγο. Οταν θα απελευθερωθεί, ξεκινάει έναν αγώνα προκειμένου να εντοπίσει τους απαγωγείς του, να μάθει τα κίνητρά τους και φυσικά να πάρει εκδίκηση. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται πως η σύγχρονη άνθηση του κορεατικού κινηματογράφου ξεκινάει με το «Oldboy» – αν και υπάρχει π.χ. η παράλληλη πορεία του Μπονγκ Τζουν-χο. Οπως και να έχει, το συγκεκριμένο φιλμ αποτελεί πραγματικό αριστούργημα πρωτοτυπίας, τόσο ως προς τη σύλληψη όσο και ως προς την εκτέλεσή του. Από τις σκηνές (βίαιης) ανθολογίας μέχρι τη βαθιά τρυφερότητα άλλων στιγμών και το μεταιχμιακό ηθικό υπόβαθρο των περισσότερων χαρακτήρων, ο θεατής βρίσκεται μπροστά σε ένα απολύτως μαγνητικό σύνολο, το οποίο διατηρεί και σήμερα ακέραια την άγρια γοητεία του.

Σιχάθηκα τον εαυτό μου ★★½
ΔΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Κρίστοφερ Μπόργκλι
Ερμηνείες: Κριστίνε Κούγιατ Θορπ, Αϊρίκ Σάιθερ

Μια παράξενη ιστορία με ενδιαφέρουσες προεκτάσεις μάς έρχεται από τη Νορβηγία. Η Σίγκνε και ο Τόμας είναι σύντροφοι αλλά ταυτόχρονα και ακραία ανταγωνιστικοί μεταξύ τους. Οταν ο δεύτερος θα δει την καλλιτεχνική του καριέρα να απογειώνεται, εκείνη ξεφεύγει από τα όρια. Πλέον δημιουργεί μια καινούργια, αυτοκαταστροφική περσόνα, η οποία έχει ως μόνο στόχο τη συγκέντρωση προσοχής και συμπόνιας από τους γύρω της. Υπογράφοντας σενάριο και σκηνοθεσία, ο Κρίστοφερ Μπόργκλι αφηγείται μια σχεδόν απίστευτη ιστορία ψυχοπαθολογίας, η οποία ωστόσο απηχεί, έστω στην υπερβολή τους, πολύ υπαρκτά ζητήματα του σύγχρονου ανθρώπου. Η εμμονή με την εικόνα, η διαρκής επιδίωξη της προσοχής των άλλων, καθώς και οι αλληλένδετες μεταπτώσεις στη διάθεση των ατόμων βρίσκονται εδώ στο επίκεντρο ενός φιλμ που θα ήταν ακόμη πιο επιτυχημένο αν προχωρούσε σε περισσότερο βάθος την ανάλυση των χαρακτήρων του.

Ηρωας κανενός ★★½
ΔΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Αλέν Γκιροντί
Ερμηνείες: Ζαν-Σαρλ Κλισέ, Νοεμί Λβόβσκι

Ο τολμηρός Αλέν Γκιροντί μπλέκει την τρομοκρατία με τον απροσδόκητο έρωτα σε ένα έργο που ακροβατεί ανάμεσα στο δράμα και στην κωμωδία καταστάσεων. Ο τριαντάρης Μεντερίκ ερωτεύεται παράφορα την Ιζαντόρα, μια μεσήλικη σεξεργάτρια που είναι μάλιστα και παντρεμένη. Ταυτόχρονα η πόλη του Κλερμόν Φεράν δέχεται τρομοκρατική επίθεση, ενώ στο κτίριο του Μεντερίκ βρίσκει καταφύγιο ο Σελίμ, ένας νεαρός άστεγος Αραβας. Με έξυπνο σενάριο, αλλά πλοκή η οποία κάποια στιγμή γίνεται χαώδης, ο Γκιροντί υπογράφει μια σίγουρα ενδιαφέρουσα ταινία, η οποία καταφέρνει να συνδυάσει αποτελεσματικά δύο φαινομενικά άσχετα μεταξύ τους θέματα.

Γάμος αλά ελληνικά 3 ★
ΚΩΜΩΔΙΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Νία Βαρντάλος
Ερμηνείες: Νία Βαρντάλος, Τζον Κόρμπετ

Η ταινία της Ελληνοαμερικανίδας Νία Βαρντάλος, που έκανε πάταγο πριν από δύο δεκαετίες, αποκτά δεύτερο σίκουελ, τοποθετημένο αυτή τη φορά στην Ελλάδα. Μετά τον θάνατο του πατριάρχη, Κώστα, η περίφημη οικογένεια Πορτοκάλος αναχωρεί για τη χώρα καταγωγής της προκειμένου να εκπληρώσει την τελευταία επιθυμία του εκλιπόντος. Εκεί βέβαια θα μπλέξει σε νέες περιπέτειες. Σχεδόν όλα τα κλισέ και στερεότυπα που σχετίζονται με Ελληνες της διασποράς, και μη, τσεκάρονται εδώ ευλαβικά σε ένα απόλυτα φολκλόρ μείγμα που ανακατεύεται με ήλιο και θάλασσα. Κάποια δε από τα «αστεία» είναι απλώς για… μήνυση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT