Ο Ελβις Πρίσλεϊ «επέστρεψε» στο Λας Βέγκας

Ο Ελβις Πρίσλεϊ «επέστρεψε» στο Λας Βέγκας

Προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης «εκπαιδεύτηκαν» πάνω σε 12.000 δείγματα κινηματογραφημένων εικόνων του «Βασιλιά» δημιουργώντας νέο υλικό

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εκεί γύρισε μία από τις πιο γνωστές ταινίες του, εκεί έδωσε μερικές από τις πιο θεαματικές συναυλίες του, εκεί παντρεύτηκε. Τον γοήτευε ιδιαίτερα τον Ελβις Πρίσλεϊ το κατάφωτο (και γενικώς… κατάφορτο, αν μας επιτρέπεται η κρυάδα) Λας Βέγκας. Συνδέθηκε ποικιλοτρόπως μαζί του, μέχρι που η «πόλη της αμαρτίας» πήρε επίσης λίγο από τον μύθο του «Βασιλιά», έστω με τη μορφή πινακίδων που φέρουν το όνομά του ή επαγγελματιών που μιμούνται το αμίμητο στυλ του.

Χθες το βράδυ (ξημερώματα Ελλάδας), ο Ελβις Πρίσλεϊ «επέστρεψε» στο παλιό του λημέρι, μέσω μιας εντυπωσιακής οπτικής εγκατάστασης, που θα προβάλλεται έως τις 16 Δεκεμβρίου στη μεγαλύτερη οθόνη LED του κόσμου, για την οποία περηφανεύεται το «Sphere», ο ολοκαίνουριος πολυχώρος μουσικών και άλλων θεαμάτων του Λας Βέγκας. Ο λόγος για το «King Size», ένα καλειδοσκοπικό installation κινούμενων εικόνων που δημιούργησε με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης ο Μάρκο Μπραμπίλα, καλλιτέχνης της video art και των πολυμεσικών εφαρμογών, αλλά και σκηνοθέτης ταινιών όπως το «Demolition Man». Γνωστός για τα οπτικώς υπερκορεσμένα, μαξιμαλιστικά πρότζεκτ του (όπως το «Megaplex» και το «Heaven’s Gate»), που επιχειρούν να σχολιάσουν μέσα από την οπτική του Γκι Ντεμπόρ τη διαρκή παραγωγή και κατανάλωση εικόνων στην επικράτεια του Χόλιγουντ και της ποπ κουλτούρας, ο Μπραμπίλα δημιούργησε ένα βίντεο-κολάζ εμπνευσμένο από τη ζωή και το έργο του Ελβις Πρίσλεϊ και από τις ομοιότητές τους με την ιστορία του ίδιου του Λας Βέγκας.

«Η αφήγηση αφορά ουσιαστικά τη βαθμιαία ανάπτυξη και κατάρρευση ενός ειδώλου, καθώς επίσης και πώς το Λας Βέγκας ξεκίνησε σαν έρημος και εξελίχθηκε σε έναν glamorous προορισμό και έπειτα σε μια μεγα-Ντίσνεϊλαντ. Μου φάνηκε ότι αυτές οι δύο υπερβολές συνδέονται έντονα», έλεγε ο Μπραμπίλα στο διαδικτυακό Artnet. Μιλώντας πάντως για υπερβολές, ενδιαφέρον έχουν και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του εγχειρήματος. Για να αναπαράγει ψηφιακά τον Ελβις Πρίσλεϊ, άλλοτε καθισμένο σε χρυσοποίκιλτο θρόνο, άλλοτε όμοιο με το Αγαλμα της Ελευθερίας, άλλοτε όπως ακριβώς τον ξέρουμε, ο Μπραμπίλα επιστράτευσε προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης που «εκπαιδεύτηκαν» πάνω σε 12.000 δείγματα κινηματογραφημένου ή βιντεοσκοπημένου υλικού του Ελβις (μεταξύ των οποίων και οι 33 ταινίες στις οποίες πρωταγωνίστησε), με το τελικό αποτέλεσμα να παρουσιάζει ενώπιον του θεατή 1.000 καινούργια κλιπ κινούμενης εικόνας. Θα προβάλλονται σε «λούπα» και σε ανάλυση 16K, την υψηλότερη που έχει δοκιμαστεί μέχρι στιγμής και η οποία είναι… τετραπλάσια από εκείνη μιας σύγχρονης καλής τηλεόρασης. Το δε εμβαδόν της ημισφαιρικής οθόνης του «Sphere» αγγίζει τα 15.000 τ.μ.

Και όλα αυτά, ως μέρος μιας σειράς συναυλιών που δίνουν από χθες στον συγκεκριμένο πολυχώρο οι U2, στο πλαίσιο των οποίων το «King size» παρουσιάζεται συνοδευτικά. Ας μην αναρωτηθούμε πόσο φαντασμαγορικές θα είναι οι εμφανίσεις των Ιρλανδών. Ας προσθέσουμε μόνο ότι το ίδιο το «Sphere», που εγκαινιάστηκε επίσης χθες, κόστισε συνολικά 2,3 δισ. δολάρια. Εκτός από την εσωτερική, διαθέτει και μια εξωτερική οθόνη, στον φλοιό του. Η δική της επιφάνεια είναι 54.000 τ.μ. Λέγεται ότι φαίνεται από μίλια μακριά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT