Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ο δολοφόνος που άκουγε μόνο Smiths

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ο δολοφόνος που άκουγε μόνο Smiths

«The killer». Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ με τον Μάικλ Φασμπέντερ στις αίθουσες

3' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

The killer ★★★
ΘΡΙΛΕΡ (2023)
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Φίντσερ
Ερμηνείες: Μάικλ Φασμπέντερ, Τίλντα Σουίντον, Τσαρλς Παρνέλ

Ο σπουδαίος Ντέιβιντ Φίντσερ επιστρέφει μεταφέροντας στην οθόνη το αγαπημένο του ομώνυμο graphic novel των Αλέξις Νολέντ και Λικ Τζακαμόν. Εδώ παρακολουθούμε την ιστορία ενός επαγγελματία εκτελεστή, ο οποίος βρίσκεται κυνηγημένος από τα ίδια του τα αφεντικά έπειτα από μια «δουλειά» που πηγαίνει στραβά. Καθώς η αμφίπλευρη καταδίωξη συνεχίζεται σε όλο τον κόσμο, ο ίδιος θα πρέπει να αναμετρηθεί και με τους προσωπικούς του δαίμονες, οι οποίοι σε κάποιες περιπτώσεις αποδεικνύονται πιο επικίνδυνοι από τους φυσικούς διώκτες του.

Ο Μάικλ Φασμπέντερ αναλαμβάνει τον κεντρικό ρόλο ενός στυλάτου ήρωα, ο οποίος δείχνει να περνάει μια μίνι κρίση ταυτότητας. Αποφασισμένος να διορθώσει το λάθος του, προσπαθεί να κρατηθεί σφιχτά από όσα γνωρίζει και εμπιστεύεται: «Μείνε πιστός στο σχέδιο», «μη δείχνεις συμπόνια», επαναλαμβάνει εμμονικά στον εαυτό του, ενώ έχει στα αυτιά του το «How soon is now» των Smiths. Ο Φίντσερ κατασκευάζει ένα φιλμ γρήγορων ρυθμών, με έντονο στυλιζάρισμα και καλλιτεχνικό ύφος που παραπέμπει στις κομίστικες καταβολές της ιστορίας του. Μάλλον αυτό είναι που στερεί κάτι από το βάθος του συνόλου, αν και στο παρελθόν έχουμε δει παρόμοια συνταγή να εφαρμόζεται πιο αποτελεσματικά, όπως στο πολυεπίπεδο και μυστηριώδες «Drive» του Νίκολας Γουίντινγκ Ρεφν.

Ενα καινούριο αύριο ★★½
ΔΡΑΜΕΝΤΙ (2023)
Σκηνοθεσία: Νάνι Μορέτι
Ερμηνείες: Νάνι Μορέτι, Σίλβιο Ορλάντο

Ο διακεκριμένος Ιταλός κινηματογραφιστής Νάνι Μορέτι παρουσιάζει ένα φιλμ με προσωπική σφραγίδα, υπογράφοντας σκηνοθεσία, σενάριο και πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο τελευταίος ανήκει στον Τζιοβάνι, έναν μεσήλικα σκηνοθέτη, ο οποίος ξεκινά τα γυρίσματα της νέας του ταινίας. Παράλληλα, η σχέση με τη σύζυγό του (και παραγωγό) περνάει κρίση, ενώ και ο βασικός χρηματοδότης του βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Οσο για τον ίδιο, θα κληθεί πλέον να προσαρμοστεί σε μια ραγδαία μεταβαλλόμενη κινηματογραφική βιομηχανία, που μοιάζει να τον έχει αφήσει πίσω της. Ο Μορέτι κάνει ένα φιλμ εν πολλοίς αυτοαναφορικό, το οποίο περιέχει αρκετές εύστοχες παρατηρήσεις σχετικές με το σημερινό κινηματογραφικό περιβάλλον – ειδικά η σκηνή της συνάντησης του Τζιοβάνι με τους εκπροσώπους του Netflix είναι απλώς απολαυστική. Από την άλλη, υπάρχει η εγκιβωτισμένη ιστορία της ταινίας. Εκεί πρωταγωνιστής είναι ο Σίλβιο Ορλάντο, στον ρόλο ενός τοπικού γραμματέα του ιταλικού Κομμουνιστικού Κόμματος, που βρίσκεται σε αμήχανη θέση όταν τα σοβιετικά τανκς εισβάλλουν στην Ουγγαρία. Το πολιτικό μπλέκεται τελικά με το προσωπικό, σε ένα γλυκόπικρο φιλμ, στο οποίο πάντως βασικότερο ψεγάδι είναι –ειρωνικά– ο κάπως παλιομοδίτικος χαρακτήρας του.

Αντίπαλος ★★½
ΔΡΑΜΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Μιλάντ Αλαμί
Ερμηνείες: Παϊμάν Μααντί, Αμιράλι Αμπανζάντ

Ο γεννημένος στο Ιράν αλλά μεγαλωμένος δημιουργικά στη Σουηδία σκηνοθέτης Μιλάντ Αλαμί αφηγείται μια οικογενειακή ιστορία, η οποία έχει τόσο κοινωνικό όσο και προσωπικό περιεχόμενο. Μη μπορώντας πια να μείνουν στο Ιράν εξαιτίας ενός σκανδάλου, ο Ιμάν μαζί με την οικογένειά του αναγκάζονται να καταφύγουν στη Σουηδία. Εκεί ζουν σε ένα κέντρο υποδοχής μεταναστών, αναμένοντας την άδεια παραμονής, ενώ εκείνος, επαγγελματίας παλαιστής, γίνεται μέλος του τοπικού συλλόγου. Σύντομα ωστόσο μια σειρά από φήμες θα ταράξουν ακόμη περισσότερο τη ζωή της οικογένειας. Από τη μια, το ανελεύθερο καθεστώς του Ιράν, που υποχρεώνει ανθρώπους στη μετανάστευση, και από την άλλη μια μυστική επιθυμία που ζητάει να έρθει στην επιφάνεια. Ο Ιμάν, ερμηνευμένος υποδειγματικά από τον εξαιρετικό ηθοποιό Παϊμάν Μααντί, βρίσκεται εν μέσω αντίρροπων δυνάμεων, καλούμενος να πάρει μια εκ προοιμίου άδικη απόφαση.

Πορεία προς τη Ρώμη ★★★
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ (2022)
Σκηνοθεσία: Μαρκ Κάζινς
Αφήγηση: Αλμπα Ρορβάχερ, Μαρκ Κάζινς

Ο Ιρλανδοσκωτσέζος σκηνοθέτης Μαρκ Κάζινς εξετάζει την άνοδο του φασισμού και της Ακροδεξιάς, ξεκινώντας από την επικράτηση του Μπενίτο Μουσολίνι στην Ιταλία των αρχών της δεκαετίας του 1920. Μέσα από σπάνιο υλικό, παρακολουθούμε την περίφημη πορεία προς τη Ρώμη των μελανοχιτώνων τού μετέπειτα δικτάτορα, καθώς και τους μύθους που δημιουργήθηκαν αργότερα γύρω από αυτή. Μέσα από την αφήγηση του ίδιου του Κάζινς, και με τη συμμετοχή της Ιταλίδας ηθοποιού Αλμπα Ρορβάχερ, το ντοκιμαντέρ διατρέχει την ιστορία του φασισμού, φτάνοντας μέχρι τον Ντόναλντ Τραμπ και την εισβολή των υποστηρικτών του στο Καπιτώλιο.

Ο Νονός ★★★★★
ΔΡΑΜΑ (1972)
Σκηνοθεσία: Φράνσις Φορντ Κόπολα
Ερμηνείες: Μάρλον Μπράντο, Αλ Πατσίνο

Η ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα, με τους Μάρλον Μπράντο και Αλ Πατσίνο, είναι για πολλούς η κορυφαία ταινία όλων των εποχών, κυκλοφορεί σε ψηφιακά αποκατεστημένη έκδοση. Ο Κόπολα ανατέμνει την Αμερική, αλλά και την ίδια την ανθρώπινη φύση, σε ένα έργο κορυφαίας κινηματογραφικής τεχνικής, στο οποίο η μια θρυλική σκηνή διαδέχεται την άλλη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT