Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Τρεις ιστορίες μιας βίαιης καλοσύνης

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Τρεις ιστορίες μιας βίαιης καλοσύνης

Αλληγορίες από τον Γιώργο Λάνθιμο που τεστάρουν τις αντοχές των θεατών

3' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ιστορίες καλοσύνης ★★★½
ΔΡΑΜΑ (2024), 164΄
Σκηνοθεσία: Γιώργος Λάνθιμος
Ερμηνείες: Εμα Στόουν, Τζέσι Πλίμονς, Γουίλεμ Νταφόε

Η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου φθάνει και στις ελληνικές αίθουσες, αμέσως μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Καννών. Ο Ευθύμης Φιλίππου επανέρχεται στο πλευρό του Λάνθιμου, συνυπογράφοντας ένα σενάριο που αφηγείται τρεις διαφορετικές –και με τον τρόπο τους συγγενικές-– ιστορίες. Ενας άβουλος άνδρας, ο οποίος ακολουθεί πιστά τις επιθυμίες του αφεντικού (και πεθερού) του, προσπαθεί να ανακτήσει κάποιον έλεγχο στη ζωή του. Ενας αστυνομικός βλέπει τη γυναίκα του, επί μήνες εξαφανισμένη στη θάλασσα, να επιστρέφει, μοιάζοντας όμως σαν ένα εντελώς διαφορετικό άτομο. Ενα ζευγάρι προσπαθεί με ζήλο να εντοπίσει έναν χαρισματικό άνθρωπο, προορισμένο να γίνει ο επόμενος… Μεσσίας.

Αφήνοντας για λίγο στην άκρη το πιο mainstream (για Λάνθιμο) ύφος του «Poor Things», ο Ελληνας κινηματογραφιστής επιστρέφει στους χαρακτηριστικά αλλόκοτους μύθους και στις πλατιές αλληγορίες που συνηθίσαμε στα πρώτα έργα του, τεστάροντας ταυτόχρονα τις αντοχές του θεατή.

Οι σχεδόν τρεις ώρες της διάρκειας δεν περνούν ακριβώς ευχάριστα, καθώς Λάνθιμος και Φιλίππου μας βομβαρδίζουν με βίαιες εικόνες, απροσδόκητους διαλόγους και έξυπνους αφορισμούς που συχνά πλησιάζουν τα όρια της επιτήδευσης. Από την άλλη δεν μπορεί να μη θαυμάσει κανείς τις ιδιοφυείς παραβολές πάνω στον πάσης μορφής έλεγχο, την αγάπη και τη θρησκεία· ή τις απολαυστικές εκρήξεις μαύρου χιούμορ και το εξαιρετικό μοντάζ του Γιώργου Μαυροψαρίδη. Φυσικά και τις άψογες ερμηνείες της Εμα Στόουν κι ακόμη περισσότερο του βραβευμένου στις Κάννες Τζέσι Πλίμονς, ο οποίος κάνει δυναμική είσοδο στον λανθιμικό σύμπαν.

Furiosa: A Mad Max Saga ★★½
ΔΡΑΣΗΣ (2024), 148΄
Σκηνοθεσία: Τζορτζ Μίλερ
Ερμηνείες: Ανια Τέιλορ-Τζόι, Κρις Χέμσγουορθ

Εννέα χρόνια μετά το αριστουργηματικό «Ο δρόμος της οργής», ο Τζορτζ Μίλερ επιστρέφει με άλλο ένα κεφάλαιο της επικής αφήγησης του «Mad Max». Αυτή τη φορά έχουμε πρίκουελ, ακολουθώντας την ιστορία της Φουριόσα, του δυναμικού χαρακτήρα που υποδύθηκε η Σαρλίζ Θέρον και τώρα αναλαμβάνει η Ανια Τέιλορ-Τζόι. Η νεαρή Φουριόσα, αποκομμένη από την πατρίδα της, θα βρεθεί μπλεγμένη στον πόλεμο ανάμεσα σε δύο διαφορετικούς τυράννους: τον γνωστό μας Αθάνατο Τζο και τον Ντεμέντους (Κρις Χέμσγουορθ), επικεφαλής μιας συμμορίας μηχανόβιων. Ο Μίλερ μας βάζει ξανά με ορμή στη γοητευτική δυστοπία του, εκεί όπου ο διαρκής αγώνας για νερό, φρέσκα τρόφιμα και καύσιμα μοιάζει αέναος, καταπίνοντας τους πιο αδύναμους και αναδεικνύοντας ήρωες. Μια τέτοια ηρωίδα είναι και η Φουριόσα, εξαιρετικά λιγομίλητη, αλλά χαρισματική, η οποία καταφέρνει να χαράξει τον δικό της δρόμο μέσα σε μια σκληρή, ανδροκρατούμενη πραγματικότητα. Μέχρις εκεί ωστόσο με τη νέα ιστορία και τους χαρακτήρες του Μίλερ, που τελικά δεν έχουν (αντίστοιχα) τη δραματουργία και το βάθος του «Δρόμου της οργής». Οι σκηνές δράσης είναι φυσικά και εδώ καλοστημένες, αν και λιγότερο… ροκ, με εντυπωσιακά ειδικά εφέ και χορογραφίες-κυνηγητά με ανθρώπους και οχήματα να συγχρονίζονται σε έναν άγριο, σκονισμένο μέχρι ασφυξίας χορό.

Ζωικό βασίλειο ★★½
ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2023), 130΄
Σκηνοθεσία: Τόμας Κέιλι
Ερμηνείες: Ρομέν Ντουρί, Αντέλ Εξαρχόπουλος

Ντεμπούτο στις Κάννες (2023) και πέντε βραβεία Σεζάρ για μια γαλλική περιπέτεια φαντασίας, η οποία ελάχιστα έχει να ζηλέψει σε μέγεθος από τις αντίστοιχες χολιγουντιανές παραγωγές. Στο κοντινό μέλλον, μια μυστηριώδης επιδημία προκαλεί ανεξήγητες μεταλλάξεις στον γενετικό κώδικα, μετατρέποντας κάποιους ανθρώπους σε υβριδικά όντα, με χαρακτηριστικά ζώων. Ο Φρανσουά (Ρομέν Ντουρί), μαζί με τον 16χρονο γιο του, ξεκινάει μια απεγνωσμένη αναζήτηση ψάχνοντας την εξαφανισμένη σύζυγό του, σε ένα ταξίδι που θα τους φέρει αντιμέτωπους με έναν εντελώς καινούργιο, θαυμαστό αλλά και επικίνδυνο κόσμο. Λίγη ενηλικίωση, λίγη πανδημία και λίγη αλληγορία πάνω στη διαφορετικότητα, το φιλμ του Τόμας Κέιλι είναι μεν εντυπωσιακό οπτικά, αρκετά συμβατικό όμως ως προς τις υπόλοιπες πτυχές του.

Η κόρη του μπαμπά ★★½
ΔΡΑΜΑ (2023), 91΄
Σκηνοθεσία: Εργουάν Λε Ντικ
Ερμηνείες: Ναουέλ Περέζ Μπισκαγιάρ, Σελέστ Μπρινκέλ

Μια τρυφερή οικογενειακή ιστορία μας έρχεται επίσης από τη Γαλλία. Ο νεαρός Ετιέν βρίσκεται να μεγαλώνει μόνος τη νεογέννητη κόρη του, αφού η μητέρα της τους εγκαταλείπει. Χρόνια αργότερα, όταν η μικρή είναι έτοιμη με τη σειρά της να φύγει για σπουδές, το παρελθόν επιστρέφει για να δοκιμάσει και τους δύο. Το φιλμ του Εργουάν Λε Ντικ εξετάζει με γλυκόπικρο τρόπο τη σχέση πατέρα – κόρης, έχοντας ως βασικό ατού την αεικίνητη ερμηνεία του πρωταγωνιστή Ναουέλ Περέζ Μπισκαγιάρ.

Γιάννης Σπανός: Πίσω από τη μαρκίζα ★★½
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ (2023), 118΄
Σκηνοθεσία: Αρης Δόριζας
Εμφανίζονται: Γιάννης Σπανός, Διονύσης Σαββόπουλος

Ο Αρης Δόριζας βιογραφεί τον Γιάννη Σπανό, μέσα από ένα εκτενές ντοκιμαντέρ, βασισμένο σε αφηγήσεις του ίδιου του σπουδαίου μουσικοσυνθέτη, όσο και σε συνεντεύξεις με πλήθος από σημαντικές φιγούρες του ελληνικού πενταγράμμου. Από τα πρώτα δημιουργικά σκιρτήματα μέχρι το «νέο κύμα» και τη στροφή στο λαϊκό τραγούδι, η πορεία του Γιάννη Σπανού παρουσιάζεται με πληρότητα και ευαισθησία ανάλογη με τη φύση του καλλιτέχνη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT