Home Cinema: Κατάδυση στα σκοτάδια της Νέας Υόρκης

Home Cinema: Κατάδυση στα σκοτάδια της Νέας Υόρκης

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ερικ
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΔΡΑΜΑ (2024)
Δημιουργός: Αμπι Μόργκαν
Ερμηνείες: Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Γκάμπι Χόφμαν

Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες μίνι σειρές που έχουμε δει τελευταία στην πλατφόρμα του Netflix έχει για πρωταγωνιστή της τον κορυφαίο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς. Ο Βρετανός ηθοποιός υποδύεται εδώ τον Βίνσεντ, έναν διάσημο, αλλά αλκοολικό, μαριονετίστα, του οποίου ο 9χρονος γιος εξαφανίζεται στη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του 1980. Απελπισμένος και μπερδεμένος, ο Βίνσεντ θα αρχίσει να βλέπει μπροστά του τον Ερικ, ένα φανταστικό δημιούργημα του γιου του· παράλληλα, ένας Αφροαμερικανός αστυνομικός κάνει ό,τι μπορεί για να εντοπίσει το χαμένο παιδί.

Μια μάλλον τυπική αστυνομική ιστορία αποκτά διαστάσεις ψυχολογικού θρίλερ, καθώς ο ιδιοφυής, αλλά χαμένος στη θολούρα του αλκοόλ και των ψευδαισθήσεων, χαρακτήρας του Κάμπερμπατς αντιπαραβάλλεται με εκείνον του συγκροτημένου –με τα δικά του «φαντάσματα» βέβαια– αστυνομικού. Κατά τα λοιπά, η ατμόσφαιρα εδώ είναι αλλόκοτα σκοτεινή, με μια Νέα Υόρκη πηγμένη στα σκουπίδια και χτυπημένη από το AIDS, που αποδεκατίζει τα μέλη της underground κοινότητάς της. Από εκεί τελικά θα αρχίσει να ξετυλίγεται και η λύση του μυστηρίου, με όλους τους πρωταγωνιστές να καλούνται να έρθουν αντιμέτωποι (και) με το παρελθόν τους προκειμένου να φτάσουν στη λύτρωση.

Home Cinema: Κατάδυση στα σκοτάδια της Νέας Υόρκης-1
Ο Ερρίκος Λίτσης στο «Σπιρτόκουτο» του Γιάννη Οικονομίδη.

Σπιρτόκουτο ★★★★
ΔΡΑΜΑ (2002)
Σκηνοθεσία: Γιάννης Οικονομίδης
Ερμηνείες: Ερρίκος Λίτσης, Ελένη Κοκκίδου

Μεγάλο αφιέρωμα στο μοναδικό σινεμά του Γιάννη Οικονομίδη κάνει αυτό τον μήνα η πλατφόρμα του Cinobo. Ξεκίνημα, φυσικά, με το εμβληματικό «Σπιρτόκουτο», την ταινία που στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ήρθε για να σκάσει σαν βόμβα στα θεμέλια του σύγχρονου ελληνικού μικροαστισμού. Ενα διαμέρισμα στον Κορυδαλλό μετατρέπεται σε πεδίο μάχης, με τη λεκτική (κυρίως) βία να χτυπάει κόκκινο και τον θεσμό της «αγίας» ελληνικής οικογένειας να πυροβολείται ανελέητα. Ηδη στην πλατφόρμα, πάντως, βρίσκονται και οι υπόλοιπες ταινίες του Οικονομίδη.

Το άγριο αλλά και τρομερά εύστοχο «Η ψυχή στο στόμα» (2006), με την κάμερα να τρυπώνει στον μικρόκοσμο της λαϊκής –και κάποτε λούμπεν– ελληνικής κοινωνίας. Τον «Μαχαιροβγάλτη» του 2010, ίσως την πιο εσωτερική ταινία του Οικονομίδη, με την ασπρόμαυρη φωτογραφία να εισχωρεί σχεδόν στον ψυχισμό του θεατή και τον Στάθη Σταμουλακάτο να συναντά τον Βαγγέλη Μουρίκη. Ο τελευταίος είναι βεβαίως ο μεγάλος πρωταγωνιστής και στο «Μικρό ψάρι» (2014), το οποίο είναι γνωστό και για μία από τις πιο καλτ σκηνές στην ιστορία του ελληνικού σινεμά. Τέλος, στην πλατφόρμα υπάρχει και «Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς» (2020), η πιο πρόσφατη –και πιο αστεία– ταινία του Οικονομίδη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT