Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ενας έρωτας σε μια Αθήνα που βράζει

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ενας έρωτας σε μια Αθήνα που βράζει

«Το καλοκαίρι της Κάρμεν» - Ο Ζαχαρίας Μαυροειδής δημιουργεί μια φρέσκια, πρωτότυπη queer κωμωδία

3' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το καλοκαίρι της Κάρμεν ★★★
ΚΟΜΕΝΤΙ (2023), 106΄
Σκηνοθεσία: Ζαχαρίας Μαυροειδής
Ερμηνείες: Γιώργος Τσιαντούλας, Ανδρέας Λαμπρόπουλος

Ο Ζαχαρίας Μαυροειδής του εξαιρετικού «Απόστρατου» επιστρέφει με μια απόλυτα καλοκαιρινή queer κομεντί, η οποία «ντριπλάρει» έξυπνα αρκετές από τις συμβάσεις του είδους. Αρχικά εδώ έχουμε ένα γκέι bromance, μοτίβο αρκετά ασυνήθιστο από μόνο του: κολλητοί φίλοι, ο Δημοσθένης και ο Νικήτας απολαμβάνουν το μπάνιο τους στα Λιμανάκια της Βάρκιζας, ενώ ο πρώτος βοηθάει τον δεύτερο να γράψει το παρθενικό του κινηματογραφικό σενάριο. Πηγή έμπνευσης της ιστορίας αποτελεί το «σίριαλ» χωρισμού του Δημοσθένη, στο επίκεντρο του οποίου υπήρξε η Κάρμεν, μια αξιαγάπητη ημίαιμη σκυλίτσα.

Ο Μαυροειδής ξεκινά να κάνει μια ταινία με πολύχρωμο, απολύτως queer περιτύλιγμα, το οποίο πάντως δεν αποτελεί απαραιτήτως και το θέμα του. Αυτό σχετίζεται περισσότερο με τις σχέσεις των ανθρώπων εν γένει· το πώς ανάβει και σβήνει το ερωτικό πάθος, το πώς μια σχέση μετασχηματίζεται και εξελίσσεται και, φυσικά, τη σημασία της φιλίας. Επιπλέον, κάποιες φορές το φιλμ γίνεται αυτοαναφορικό, περιγράφοντας με κωμικό τρόπο τη διαδικασία δημιουργίας μιας ταινίας στην Ελλάδα. Τελικά, δίπλα στους δύο πολύ καλούς κεντρικούς ηθοποιούς (Γιώργος Τσιαντούλας, Ανδρέας Λαμπρόπουλος), πρωταγωνίστρια στέκεται επίσης η καλοκαιρινή Αθήνα που βράζει, όπως και η μουσική, η οποία παντρεύει με παράδοξο τρόπο τις κλασικές μπαρόκ μελωδίες με τον «μπρουτάλ» ήχο του μπουζουκιού.

Τα μυαλά που κουβαλάς 2 ★★★½
ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ (2024), 100΄
Σκηνοθεσία: Κέλσεϊ Μαν
Ακούγονται: Εϊμι Πόλερ, Μάγια Χοκ

Το πολυαναμενόμενο σίκουελ του δημοφιλούς κινουμένου σχεδίου της Pixar έρχεται στις αίθουσες, για να μας βάλει ξανά στο… μυαλό της μικρής Ράιλι. Οχι και τόσο μικρής πλέον, δηλαδή, αφού το 13χρονο κορίτσι μπαίνει στην εφηβεία και τα παλιά συναισθήματα (Χαρά, Λύπη, Φόβος, Θυμός, Αηδία) πρέπει να κάνουν χώρο στα «κεντρικά», προκειμένου να χωρέσουν καινούργιοι ένοικοι, με επικεφαλής την πάντα αεικίνητη και νευρική Ανησυχία.

Οταν η Ράιλι θα βρεθεί σε ένα αθλητικό καμπ, το οποίο αποτελεί ταυτόχρονα τελετή μύησης στον κόσμο του γυμνασίου, η αναστάτωση μέσα στο κεφάλι της θα κορυφωθεί. Πότε (πολύ) αστείο και πότε συγκινητικό, αλλά και εύστοχο ως προς τις παρατηρήσεις του, το φιλμ της Pixar διαθέτει όλα τα συστατικά που έκαναν αγαπητό το συγκεκριμένο στούντιο. Τα νέα συναισθήματα (Ανησυχία, Ζήλια, Ανία, Ντροπή), που σχετίζονται με το πέρασμα στην εφηβεία, κάνουν το μείγμα ακόμη πιο ενδιαφέρον, ενώ το σενάριο παραμένει καλογραμμένο, χαρίζοντας σε μικρούς και μεγάλους ένα πολύχρωμο, διασκεδαστικό σύνολο, που έχει και κάτι να τους πει.

Φρίμοντ ★★★
ΔΡΑΜΑ (2023), 91΄
Σκηνοθεσία: Μπαμπάκ Τζαλαλί
Ερμηνείες: Αναΐτα Ζάλι Γουάντα, Τζέρεμι Αλεν Γουάιτ

Ο ιρανικής καταγωγής κινηματογραφιστής Μπαμπάκ Τζαλαλί υπογράφει ένα λιτής αισθητικής δράμα γύρω από τη σύγχρονη πραγματικότητα της μετανάστευσης, αλλά και τον πυρήνα των ανθρώπινων σχέσεων.

Η νεαρή Ντόνια, προσφάτως αφιχθείσα από το Αφγανιστάν όπου δούλεψε ως διερμηνέας για τον αμερικανικό στρατό, εργάζεται σε μια βιοτεχνία παραγωγής κινεζικών τυχερών μπισκότων (fortune cookies). Μια μέρα, θα τοποθετήσει σε ένα από αυτά ένα ασυνήθιστο μήνυμα και έτσι θα γνωρίσει τυχαία έναν μοναχικό μηχανικό, τον οποίο υποδύεται ο Τζέρεμι Αλεν Γουάιτ («The Bear»).

Με ασπρόμαυρο, τετράγωνο κάδρο και θαυμαστή οικονομία εκφραστικών μέσων, το φιλμ του Τζαλαλί θυμίζει κάτι από το «Frances Ha» του Νόα Μπάουμπαχ. Η τρομερή μοναξιά του μετανάστη –αλλά και του ντόπιου–, η ανάγκη για ανθρώπινη επαφή και η ματαίωση περνούν εδώ μπροστά από την κάμερα με γλυκόπικρο πρόσημο και τη συμπυκνωμένη λαϊκή σοφία, που μπορεί κάποιος να συναντήσει σε ένα απλό fortune cookie.

Ο κακός ηθοποιός ★★½
ΔΡΑΜΑ (2023), 124΄
Σκηνοθεσία: Χόρχε Κούτσι
Ερμηνείες: Αλφόνσο Ντοσάλ, Φιόνα Παλόμο

Ο Μεξικανός Χόρχε Κούτσι δημιουργεί ένα πολύ επίκαιρο φιλμ με θέμα τη συναίνεση (και) στον χώρο εργασίας. Οι ηθοποιοί Σάντρα και Ντανιέλ συνεργάζονται άψογα στα γυρίσματα ενός κινηματογραφικού θρίλερ, όντας παράλληλα και φίλοι. Η σχέση αυτή, όμως, θα διαλυθεί όταν κατά τη διάρκεια μιας ερωτικής σκηνής ο Ντανιέλ προδίδει την εμπιστοσύνη της Σάντρα κι εκείνη τον κατηγορεί για βιασμό. Αυτός αρνείται όσα του προσάπτει, ενώ η παραγωγή του φιλμ γίνεται προφανώς άνω κάτω. Ο Κούτσι αφηγείται σχεδόν σε πραγματικό χρόνο την ιστορία του, προσφέροντας στον θεατή μια αργή, σχεδόν βασανιστική καταγραφή των γεγονότων, προκειμένου αυτός να μπει για τα καλά στο πετσί των πρωταγωνιστών.

Παριζιάνικες ιστορίες ★★
ΔΡΑΜΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Μαρζάν Σατραπί
Ερμηνείες: Μόνικα Μπελούτσι, Ρόζι ντε Πάλμα

Μια σειρά από αλληλοσυνδεόμενες ιστορίες, άλλες με κωμικό και άλλες με δραματικό πρόσημο, παρουσιάζεται στο νέο φιλμ της Μαρζάν Σατραπί («Persepolis») με φόντο το Παρίσι.

Ανθρωποι με διαφορετικές καταβολές και υπόβαθρο αναζητούν την ευτυχία ή, έστω, τη λύτρωση στην Πόλη του Φωτός. Η Σατραπί δημιουργεί μερικές αρκετά ενδιαφέρουσες αφηγήσεις, οι οποίες ωστόσο προοδευτικά χάνουν τη δυναμική τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT