Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Εκκωφαντική εισβολή στη Νέα Υόρκη

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Εκκωφαντική εισβολή στη Νέα Υόρκη

Γεμάτη δράση αλλά με μειωμένο σασπένς, η ταινία του Μάικλ Σαρνόσκι

3' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη ★★½
ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2024), 100΄
Σκηνοθεσία: Μάικλ Σαρνόσκι
Ερμηνείες: Λουπίτα Νιόνγκο, Τζόζεφ Κουίν

Η επιτυχημένη σειρά ταινιών που μας μεταφέρει στη δυστοπική πραγματικότητα μιας εισβολής δολοφονικών εξωγήινων, ικανών να εντοπίζουν τον παραμικρό ήχο, αποκτά πρίκουελ. Εδώ είμαστε στη Νέα Υόρκη, όπου η Σαμίρα (Λουπίτα Νιόνγκο), μια νεαρή γυναίκα που πάσχει από καρκίνο, φτάνει μαζί με άλλους τροφίμους ενός θεραπευτικού κέντρου που βρίσκεται στην εξοχή. Σύντομα, ωστόσο, θα βρεθεί εν μέσω χάους, καθώς οι εξωγήινοι επιτίθενται σκορπώντας τον πανικό και τον θάνατο, ενώ εκείνη παλεύει για να επιβιώσει, παρέα με τον γάτο της και έναν άγνωστο φοιτητή της Νομικής.

Ο Μάικλ Σαρνόσκι διατηρεί σε μεγάλο βαθμό την ατμόσφαιρα των ταινιών του δημιουργού του franchise, Τζον Κρασίνσκι (αυτός παραμένει άλλωστε στην παραγωγή), μεταφέροντας όμως τη δράση μέσα στη μεγαλούπολη. Η θορυβώδης Νέα Υόρκη μοιάζει με… μπουφέ για τους ανελέητους εισβολείς, οι οποίοι εμφανίζονται από παντού. Τα επίπεδα της δράσης είναι ικανοποιητικά, δίχως πάντως να συνοδεύονται από το σασπένς (τουλάχιστον) της πρώτης ταινίας. Στον αντίποδα, η Λουπίτα Νιόνγκο τα καταφέρνει πολύ καλά ερμηνεύοντας έναν «γήινο» και παράλληλα γενναίο χαρακτήρα.


Μικρά πρόστυχα γράμματα ★★½

ΜΑΥΡΗ ΚΩΜΩΔΙΑ (2023), 100΄
Σκηνοθεσία: Τέα Σάροκ
Ερμηνείες: Ολίβια Κόλμαν, Τζέσι Μπάκλεϊ

Δύο σπουδαίες Βρετανίδες πρωταγωνίστριες συναντιούνται σε μια μαύρη κωμωδία που εκτυλίσσεται έναν αιώνα πριν, έχει όμως φανερές προεκτάσεις στο σήμερα. Βρισκόμαστε την επαύριον του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, σε κάποια πολίχνη της βρετανικής εξοχής, εκεί όπου ένας μικρός πόλεμος ξεσπάει ανάμεσα σε δύο γειτόνισσες. Αφορμή, μια σειρά από σκανδαλώδη, γεμάτα ύβρεις γράμματα που λαμβάνει η βαθιά συντηρητική Ιντιθ (Ολίβια Κόλμαν)· η τελευταία υποψιάζεται ως αποστολέα τη Ρόουζ (Τζέσι Μπάκλεϊ), μια ελευθεριάζουσα, αθυρόστομη Ιρλανδέζα, που μεγαλώνει μόνη την κόρη της, στο διπλανό σπίτι.

Η Τέα Σάροκ σκηνοθετεί με κέφι ένα γενικώς ανάλαφρο φιλμ, το οποίο βασίζεται κυρίως στις ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστριών. Μέσα από αυτές έρχονται σε σύγκρουση δύο κόσμοι: Από τη μία, εκείνος της συντήρησης, του ακραίου σεξισμού και του ρατσισμού –σε μεγάλο βαθμό, θύμα είναι και η ίδια η Ιντιθ, λόγω του αυταρχικού πατέρα της– και από την άλλη, εκείνος της ανεξαρτησίας, αλλά και της αποκοτιάς, που εκπροσωπεί η Ρόουζ. Το αρνητικό είναι ότι σε αρκετές περιπτώσεις ο αιχμηρός σχολιασμός φτάνει στην υπερβολή, ενώ κάπου στη μέση βρίσκονται οι ανδρικοί χαρακτήρες, εντελώς σχηματικοί ή στα όρια της καρικατούρας.


Horizon: Ενα αμερικανικό έπος ★★

ΓΟΥΕΣΤΕΡΝ (2024), 181΄
Σκηνοθεσία: Κέβιν Κόστνερ
Ερμηνείες: Κέβιν Κόστνερ, Σιένα Μίλερ

Λίγο μετά την πρεμιέρα του στις Κάννες, το πρώτο μέρος του επικού πρότζεκτ του Κέβιν Κόστνερ με θέμα την Αγρια Δύση έρχεται στις αίθουσες. Ο βετεράνος ηθοποιός επιστρέφει (και) πίσω από την κάμερα, προκειμένου να αφηγηθεί τις ιστορίες αρκετών διαφορετικών χαρακτήρων, οι οποίοι εμπλέκονται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στη δίνη του αμερικανικού εμφυλίου. Ιστορίες βίας και φιλοδοξίας, πιονέρων και απατεώνων, φυσικά καουμπόηδων και Ινδιάνων. Ενας άγριος κόσμος, όπου η αξία της ανθρώπινης ζωής είναι μικρή. Οι σκηνές δράσης είναι υποδειγματικά στημένες, ωστόσο, συνολικά η ταινία αποπνέει μια αίσθηση «παλιού», όχι με την έννοια της νοσταλγίας αλλά του παρωχημένου. Ο δε χαρακτήρας που ερμηνεύει ο ίδιος ο Κόστνερ είναι υπεύθυνος για μερικές από τις πιο αμήχανες στιγμές της μαραθώνιας διάρκειας.


Ο τελευταίος ταξιτζής ★★½

ΔΡΑΜΑ (2023), 114΄
Σκηνοθεσία: Στέργιος Πάσχος
Ερμηνείες: Κώστας Κορωναίος, Κλέλια Ανδριολάτου

Επτά χρόνια μετά το επιτυχημένο «Αφτερλώβ», ο Στέργιος Πάσχος επιστρέφει με μια διαφορετικού ύφους ταινία, η οποία έχει στο επίκεντρο έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα. Ο πενηντάρης Θωμάς (Κώστας Κορωναίος), ταξιτζής από ανάγκη και όχι από επιλογή, σοκάρεται από την αυτοκτονία ενός πελάτη, η οποία όμως θα τον οδηγήσει να γνωρίσει και να ερωτευθεί μια νεαρή κοπέλα (Κλέλια Ανδριολάτου). Οταν εκείνη αρχίζει να τον αποφεύγει, τα συναισθήματά του παίρνουν εμμονικές –και επικίνδυνες– διαστάσεις. Ο Πάσχος δημιουργεί έναν αντιήρωα με ποικίλες προεκτάσεις, περισσότερο ή λιγότερο αναμενόμενες, ενώ κορυφώνει το δράμα του με μια μακροσκελή τελική σκηνή που τεστάρει τα όρια και τις αντοχές του θεατή.


Η μεγάλη ανατριχίλα ★★★★

ΔΡΑΜΑ (1983), 105΄
Σκηνοθεσία: Λόρενς Κάσνταν
Ερμηνείες: Γκλεν Κλόουζ, Τζεφ Γκόλντμπλαμ

Μία από τις ταινίες-σύμβολα της δεκαετίας του 1980 κυκλοφορεί αυτή την εβδομάδα σε επανέκδοση. Μια παρέα παλιών φίλων από το πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν –τριανταπεντάρηδες πια– συναντιέται και περνάει ένα Σαββατοκύριακο μαζί, με αφορμή την κηδεία ενός εξ αυτών που αυτοκτόνησε.

Ο Λόρενς Κάσνταν επιστρατεύει μια ομάδα νέων ηθοποιών, κατοπινών αστέρων του Χόλιγουντ, προκειμένου να μιλήσει εύστοχα για τη γενιά των εξεγερμένων χίπηδων που εξελίχθηκαν σε μεσοαστούς γιάπηδες και οικογενειάρχες, αλλά και για τους δεσμούς φιλίας που αντέχουν στον χρόνο, σε μια ταινία σταθμό με ένα από τα πιο διάσημα και αγαπημένα σάουντρακ.

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Εκκωφαντική εισβολή στη Νέα Υόρκη-1
Γουίλιαμ Χαρτ και Γκλεν Κλόουζ στην ταινία-σταθμό «Η μεγάλη ανατριχίλα».
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT