Οταν οι θεατές «ακυρώνουν» τα μεγάλα στούντιο

Οταν οι θεατές «ακυρώνουν» τα μεγάλα στούντιο

Αν και η «Ακόλουθος» είναι άρτια γυρισμένη, οι οργισμένοι φαν «καταγγέλλουν» ότι η σειρά δεν έχει καμία σχέση με το πνεύμα του «Πολέμου των Αστρων»

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην εναρκτήρια σκηνή της «Ακολούθου», της πολυσυζητημένης σειράς του Disney+ που επεκτείνει εκ νέου το σύμπαν του «Πολέμου των Αστρων», μια πρώην μαθητευόμενη συγκρούεται με μια έμπειρη Τζεντάι μάστερ, την οποία υποδύεται η Κάρι Αν Μος. Οι δύο γυναίκες σύντομα έρχονται στα χέρια, μια άψογη μαχητική χορογραφία, η οποία, ειδικά με τη Μος στο κάδρο, δεν γίνεται παρά να θυμίσει «Matrix». Τι σχέση έχουν, όμως, οι ιππότες Τζεντάι με το κουνγκ φου;

Η βαθμολογία της σειράς στο IMDb και σε εξειδικευμένες ιστοσελίδες του σινεμά μοιάζει με χειμωνιάτικη θερμοκρασία: 3,3 – 5,4 στα 10, για μια παραγωγή που υπολογίζεται ότι κόστισε περίπου 180 εκατ. δολάρια και έχει δημιουργική επικεφαλής τη Λέσλι Χέντλαντ της πολύ επιτυχημένης «Ρωσικής κούκλας». Για τους οργισμένους φαν, ωστόσο, αυτά δεν έχουν σημασία. Εκείνοι «καταγγέλλουν» ότι η σειρά δεν έχει καμία σχέση με το πνεύμα του «Πολέμου των Αστρών», οι Τζεντάι δεν ασχολούνται με την πολιτική, τα φωτόσπαθα δεν είναι κίτρινα κ.ο.κ. Αρκετοί ενοχλούνται –έστω συγκεκαλυμμένα– και από τον υπερβολικά «woke» χαρακτήρα του σόου, μιας πολυσυλλεκτικής ταυτότητας που περιλαμβάνει διαφορετικά φύλα, φυλές, σεξουαλικούς προσανατολισμούς.

Αυτό που τελικά συμπεραίνεται είναι ότι πολύ δύσκολα πηγαίνει κανείς κόντρα στις επιθυμίες των φαν, ειδικά όταν οι τελευταίοι είναι τόσο αφοσιωμένοι όσο εκείνοι του «Star Wars». Οι μικρές συνήθειες, οι αγαπημένοι χαρακτήρες, η γνώριμη ατμόσφαιρα, ακόμη και τα σταθερά αστεία (π.χ. με τα ντρόιντ) είναι πράγματα με τα οποία οι ακόλουθοι –ακόμη και ο όρος βγάζει ειρωνεία– ενός τέτοιου θρυλικού franchise ταυτίζονται και αρνούνται να τα αποχωριστούν, έστω και αν το καινούργιο που θα τους σερβιριστεί είναι ποιοτικά άρτιο.

Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, πως οτιδήποτε νέο απορρίπτεται. Η μεγαλύτερη επιτυχία άλλωστε που έχει παραγάγει πρόσφατα το σύμπαν που εμπνεύστηκε κάποτε ο Τζορτζ Λούκας, ήταν το «The Mandalorian», μια σειρά με εντελώς καινούργια πλοκή και χαρακτήρες, η οποία όμως σεβάστηκε πλήρως τους κώδικες και την αύρα του αυθεντικού «Πολέμου των Αστρων». Και αγαπήθηκε πολύ. Η «Ακόλουθος», αντιθέτως, πηγαίνει ολοταχώς προς το… αρχείο, αφού θεωρείται απίθανο η Ντίσνεϊ να την ανανεώσει και για δεύτερο κύκλο.

Δεν είναι πάντως η μόνη. Οταν το 1999 ο Τζορτζ Λούκας μας εισήγαγε στη δεύτερη τριλογία του με την «Αόρατη απειλή», πολλοί αμετανόητοι φαν έβγαιναν από τις αίθουσες αηδιασμένοι από τα πολλά ψηφιακά εφέ και τους ανόητους χαρακτήρες όπως ο (καλτ πια) Τζαρ-Τζαρ Μπινκς. Αυτό φυσικά δεν εμπόδισε τον ίδιο τον Λούκας και αργότερα τους επιγόνους του στη Lucas Films να δημιουργήσουν πέντε επιπλέον ταινίες και μπόλικες σειρές, κάποιες από τις οποίες επίσης προκάλεσαν σφοδρές αντιδράσεις. Κάτι ανάλογο συμβαίνει το τελευταίο διάστημα και με το σύμπαν των υπερηρώων της Marvel. Λίγο η κόπωση από τις 30 και πλέον ταινίες –χώρια οι σειρές– που ανήκουν εκεί, λίγο η εμφανής ποιοτική πτώση των πιο πρόσφατων κυκλοφοριών, πολλοί από τους άλλοτε πιστούς τούς γύρισαν την πλάτη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT