Ηρώδειο : Ο σολίστ Αλεξέι Βολόντιν στη θέση της Κάτια Μπουνιατισβίλινα

Ηρώδειο : Ο σολίστ Αλεξέι Βολόντιν στη θέση της Κάτια Μπουνιατισβίλινα

Σοβαροί λόγοι υγείας δεν θα επιτρέψουν στη σολίστ Κάτια Μπουνιατισβίλινα να συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα την ερχόμενη Παρασκευή, 12 Ιουλίου, στο 1ο Κοντσέρτο για πιάνο του Π.Ι. Τσαϊκόφσκι, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού

3' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σοβαροί λόγοι υγείας δεν θα επιτρέψουν στη σολίστ Κάτια Μπουνιατισβίλινα να συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα την ερχόμενη Παρασκευή, 12 Ιουλίου, στο 1ο Κοντσέρτο για πιάνο του Π.Ι. Τσαϊκόφσκι, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.

Οπως ανακοίνωσε η Κρατική Ορχήστρα, το κονσέρτο θα ερμηνεύσει o βαθιά εκφραστικός βιρτουόζος Αλεξέι Βολόντιν.

«Ο Βολόντιν θεωρείται ένας από τους πιο ευαίσθητους, εκφραστικούς και τεχνικά λαμπερούς πιανίστες. Γεννημένος στις 17 Ιουλίου 1977 στην Αγία Πετρούπολη ξεχωρίζει για τις εκρηκτικές όσο και βαθιά στοχαστικές ερμηνείες του», σημειώνει η Κρατική Ορχήστρα, προσθέτοντας πως ο καλλιτέχνης «δεν έχει χρόνο για επιφανειακούς εντυπωσιασμούς αφού το παίξιμό του ξεχωρίζει για την ακρίβεια και τις λεπτές αποχρώσεις των ερμηνειών έργων από διαφορετικές περιόδους και στιλ».

Ο Βολότνιν ξεκίνησε μαθήματα πιάνου σε ηλικία εννέα ετών και θυμάται: «άκουγα μουσική παντού, ηχογραφήσεις, συναυλίες, τηλεόραση και στη συνέχεια η μουσική κυριάρχησε. Σύντομα συνειδητοποίησα ότι αυτό είναι που αγαπώ περισσότερο από οτιδήποτε άλλο».

Ενα χρόνο αργότερα μετακόμισε στη Μόσχα και σπούδασε αρχικά με την Ι. Τσακλινα και αργότερα με την Τ. Ζέλικμαν στη Μουσική Σχολή Gnessin. Ο ίδιος θυμάται: «όλοι οι δάσκαλοί μου με τους οποίους σπούδασα όλοι τους, με έχουν επηρεάσει πάρα πολύ. Προσπάθησα να μάθω, να αποκομίσω όσο περισσότερα μπορούσα».

Θεωρούμενο ένα από τα καλύτερα μουσικά σχολεία στη Ρωσία, το διάσημο Gnessin School of Music ιδρύθηκε με στόχο «να μετατρέψει τα ιδιαίτερα ταλαντούχα παιδιά σε μια μελλοντική μουσική ελίτ». Όπως θα μπορούσαμε να φανταστούμε, μεταξύ των αποφοίτων του είναι νικητές των πιο διάσημων διαγωνισμών διεθνώς και ο Βολόντιν έγινε μαθητής της Τατιάνα Ζέλικμαν.

Η Τατιάνα Ζέλικμαν θεωρείται «μία από τις καλύτερες Ρωσίδες δασκάλες, γιατί δίνει πραγματικά στους μαθητές της αυτό που αποκαλούμε μουσικές βάσεις». Πρόκειται για μουσικό που προέρχεται από τη μακρά σειρά της γερμανικής/ρωσικής Σχολής που δίδαξε ο Χάινριχ Νοϊχάους.

Οι σπουδές της με τον Θίοντορ Γκουτμαν, έναν διακεκριμένο μαθητή του Νοϊχάους, εκπαίδευσαν πολλές γενιές εξαιρετικά ταλαντούχων μουσικών. Παρόλο που ήταν μία απαιτητική και εξαιρετικά επικριτική δασκάλα, η Ζέλικμαν «ενστάλαξε αφοσίωση και αμείλικτη εργασιακή ηθική στους μαθητές της, μια ηθική που απαιτούσε συνεχή προσπάθεια για πρόοδο». Σύμφωνα με τον Βολόντιν, «η Ζέλικμαν απαιτούσε μια αδιάκοπη αναζήτηση για νόημα και συναισθηματική ατμόσφαιρα σε κάθε κομμάτι».

Το πιο σημαντικό πράγμα για τον Βολόντιν είναι «να φέρω στη ζωή με τα χέρια μου τα μουσικά έργα και να φτάσω στις καρδιές των ακροατών, να τους αγγίξω και να τους συγκινήσω». Ο Βολόντιν συνέχισε τις σπουδές του στο πιάνο στο Ωδείο της Μόσχας με την Ελιζό Βιρσαλάτζε και ομολογεί σεμνά ότι οι δάσκαλοί του «είναι άνθρωποι στους οποίους οφείλω τα πάντα. Πέρα από τις επαγγελματικές δεξιότητες του πιάνου, που δεν μπορεί κανείς να αποκτήσει μόνος του, μου έμαθαν να αγαπώ τη μουσική. Ξεδίπλωσαν μπροστά μου αυτόν τον ατελείωτο μαγικό κόσμο. Ένας κακός δάσκαλος μπορεί εύκολα να σκοτώσει την αγάπη για τη μουσική για πάντα, μόνο μέσα από την ρουτίνα και την πλήξη». Το 2001, συνέχισε τις σπουδές του στη Διεθνή Ακαδημία Πιάνου Lake Como και κέρδισε παγκόσμια αναγνώριση μετά τη νίκη του στον Διεθνή Διαγωνισμό Géza Anda στη Ζυρίχη το 2003.

Ο Βολόντιν είναι διάσημος για το εντυπωσιακό εύρος του ρεπερτορίου που κατέχει ερμηνεύοντας με άνεση (και δίνοντας το προσωπικό του στίγμα) σε συνθέσεις που περιλαμβάνουν από Μπετόβεν, Μπραμς, Τσαϊκόφσκι, Ραχμάνινοφ, Προκόφιεφ, και Σκριάμπιν, μέχρι Γκέρσουιν και Μέντνερ. Στην πραγματικότητα, βλέπει τον εαυτό του ως παγκόσμιο πιανίστα, αφού όπως λέει ο ίδιος «ερμηνεύω μουσική από το μπαρόκ μέχρι τον Σνίτκε. Παίζω σόλο με ορχήστρες, καθώς και σε ρεσιτάλ. Λατρεύω τη μουσική δωματίου, αλλά δεν είναι πάντα εύκολο να βρεις συνεργάτες με τους οποίους να σε συνδέει η τεχνική, η ηθική κι οι ίδιες αξίες».

Ο Βολόντιν δίνει περί τις 80 συναυλίες κάθε χρόνο, εμφανιζόμενος στους σημαντικότερους συναυλιακούς χώρους του κόσμου συμπράττοντας με τις μεγαλύτερες ορχήστρες και μαέστρους υψηλής αναγνώρισης. Κι ενώ το όνομά του αποτελεί ατού για τα πιο έγκριτα φεστιβάλ παγκοσμίως , παραμένει ανένδοτος ότι η καριέρα του είναι ακόμα ένα…έργο σε εξέλιξη. «Προσπαθούσα, και προσπαθώ», εξηγεί, «να μάθω από τους μεγάλους μουσικούς ακούγοντάς τους. Νομίζω ότι όλοι πρέπει να το κάνουν αυτό. Είναι το καλύτερο σχολείο».

Η κρατική ορχήστρα σημειώνει πως οσοι επιθυμούν την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου τους, μπορούν να στείλουν σχετικό αίτημα στο [email protected]

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT