ΚΟΑ: Η άνοιξη θα «έρθει» νωρίτερα στην πόλη

ΚΟΑ: Η άνοιξη θα «έρθει» νωρίτερα στην πόλη

Με την απόφαση να φέρει την άνοιξη στην πόλη πολύ νωρίτερα, οργανώνει το πρόγραμμά της για τη νέα σεζόν η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

3' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με την απόφαση να φέρει την άνοιξη στην πόλη πολύ νωρίτερα, οργανώνει το πρόγραμμά της για τη νέα σεζόν η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (ΚΟΑ). Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Λουκάς Καρυτινός, συνεπής στο φετινό μότο της Ορχήστρας «Ανοιξη όλο τον χρόνο», ανοίγει τη χρονιά 2024-2025 διευθύνοντας τη γεμάτη μελωδική φρεσκάδα «Συμφωνία της Ανοιξης» του Σούμαν. «Η άνοιξη είναι άλλωστε εποχή έμπνευσης, ανοίγματος, δημιουργίας, στοιχεία που χαρακτηρίζουν το πρόγραμμα της ΚΟΑ», λέει ο ίδιος. Παραμένοντας λοιπόν στην ανοιξιάτικη επιθυμία για ομορφιά, ο ίδιος θα διευθύνει αργότερα και την «Ιεροτελεστία της Ανοιξης» του Ιγκόρ Στραβίνσκι, ενώ στην καρδιά του χειμώνα, η αρχιμουσικός Ζωή Τσόκανου θα διευθύνει το «Ενα ανοιξιάτικο πρωινό» της Λιλί Μπουλανζέ.

Η φιλοσοφία

«Με ενδιέφερε η παρουσίαση διάσημων έργων με διάσημους σολίστ, για να αποδείξουν τη συνέχεια και τη δύναμη της άνοιξης. Για να αναδειχθεί το δυναμικό της Ορχήστρας που ήδη απολαμβάνει διεθνή εκτίμηση. Αλλά και συνθέσεις που παρουσιάζονται σπάνια και το κοινό δεν έχει την ευκαιρία να ακούσει συχνά», σχολιάζει ο κ. Καρυτινός στην «Κ», απαντώντας στην ερώτησή μας για το σκεπτικό με το οποίο διαμορφώθηκε το νέο πρόγραμμα. «Βεβαίως θεωρώ υποχρέωσή μας την ανάδειξη της ελληνικής δημιουργίας, την παραγγελία/ανάθεση έργων σε Ελληνες δημιουργούς αλλά και την απόδοση τιμής σε μουσικές μορφές σαν τον Μίκη Θεοδωράκη από τη γέννηση του οποίου συμπληρώνονται φέτος εκατό χρόνια. Αλλωστε είναι χρονιά επετείων η φετινή και πρέπει να εορταστεί αναλόγως. Ετσι στο πρόγραμμα υπάρχουν αφιερώματα για τα πενήντα χρόνια από τον θάνατο του Ντιμίτρι Σοστακόβιτς και τον αιώνα που συμπληρώνεται από τον θάνατο του Τζιάκομο Πουτσίνι».

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συμπράττει με κορυφαίους μουσικούς και ετοιμάζει μεγάλα αφιερώματα.

Η νέα σεζόν βρίσκει την ΚΟΑ πληρέστατη και σε εξαιρετική φόρμα, περιλαμβάνοντας στο δυναμικό της 122 μουσικούς. Ο αέρας ανανέωσης φαίνεται και από τους δύο νέους εξάρχοντες που θα ηγούνται της Ορχήστρας για τα επόμενα χρόνια. Πρόκειται για τον βιολονίστα Απόλλωνα Γραμματικόπουλο, Κορυφαίο Α΄ στα Β΄ Βιολιά της Ορχήστρας από το 2003, και την Κατερίνα Χατζηνικολάου, διακεκριμένη βιολονίστα και πρώτη γυναίκα εξάρχουσα, όχι μόνο στην ΚΟΑ αλλά γενικότερα στην ελληνική συμφωνική ιστορία.

ΚΟΑ: Η άνοιξη θα «έρθει» νωρίτερα στην πόλη-1
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Ορχήστρας, Λουκάς Καρυτινός, λέει πως «η άνοιξη είναι εποχή έμπνευσης, ανοίγματος, δημιουργίας, στοιχεία που χαρακτηρίζουν το πρόγραμμα της ΚΟΑ».

Με δυναμισμό κι έχοντας κατακτήσει μία σημαντική θέση στο ευρωπαϊκό μουσικό γίγνεσθαι της συμφωνικής μουσικής τόσο με την ευρύτητα του ρεπερτορίου όσο και με την ικανότητα και τις γνώσεις της, η Ορχήστρα συμπράττει και φέτος με κορυφαίους μουσικούς όπως η Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια, ο Βαντίμ Ρέπιν, ο Κρίστοφ Εσενμπαχ, ο Νικολάι Λουγκάνσκι και ο Γιόνας Κάουφμαν, επιδιώκοντας κατά το δυνατόν άψογες εκτελέσεις. Επίσης από το πρόγραμμα δεν λείπουν εκπλήξεις: Η «Φανταστική Συμφωνία» του Μπερλιόζ, οι «Εικόνες από μια Εκθεση» του Μουσόργκσκι, το «Ρέκβιεμ» του Λόιντ Βέμπερ, το «Polar Express» και η «Ιεροτελεστία της Ανοιξης» του Στραβίνσκι είναι μερικές από τις κορυφές του νέου προγραμματισμού.

Η έναρξη της σεζόν θα πραγματοποιηθεί στις 18 Οκτωβρίου με τη Γεωργιανή βιρτουόζο του πιάνου Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια στο δραματικό «Τρίτο Κοντσέρτο για πιάνο» του Μπετόβεν και τη «Συμφωνία της Ανοιξης» του Σούμαν, μαζί με την ατμοσφαιρική εισαγωγή από την όπερα «Ομπερον» του Βέμπερ. Στις 22 Νοεμβρίου, ο Γκιλ Σάχαμ, ένας από τους μεγαλύτερους βιολιστές της εποχής μας αναμένεται να προσφέρει μία ακόμα ερμηνεία-ορόσημο στο «Κοντσέρτο του Μπραμς», ενώ ο κορυφαίος μαέστρος Κρίστοφ Εσενμπαχ, αποδεικνύοντας πάλι την εκτίμησή του στην ΚΟΑ, διευθύνει στις 29 Νοεμβρίου τη «Φανταστική Συμφωνία» του Εκτόρ Μπερλιόζ.

Στις 10 Ιανουαρίου, με αφορμή τα 90 χρόνια από τη γέννηση του Αλφρεντ Σνίτκε, θα παρουσιαστεί το Κοντσέρτο του για βιόλα και ορχήστρα, μια «επισκόπηση της ζωής στο κατώφλι του θανάτου», σύμφωνα με τον ίδιο. Η ίδια βραδιά σηματοδοτεί την έναρξη του Ετους Σοστακόβιτς. Η σοπράνο Μαρία Κατσούρα ερμηνεύει τα «Εξι ποιήματα της Μαρίνας Τσβετάγιεβα», για κοντράλτο και ορχήστρα δωματίου, ενώ το αφιέρωμα συνεχίζεται στις 28 Φεβρουαρίου, με τον διάσημο Βαντίμ Ρέπιν να επιστρέφει αποδίδοντας το «Πρώτο Κοντσέρτο» για βιολί και ορχήστρα του Σοστακόβιτς. Λίγο αργότερα, ο γεννημένος στην Ουκρανία, Αυστραλός πιανίστας Αλεξάντερ Γκαβρίλιουκ υπόσχεται μία φρέσκια, δεξιοτεχνική αλλά και τολμηρή ανάγνωση στο περίφημο «Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα» του Εντβαρντ Γκριγκ (7 Φεβρουαρίου).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT